Skip to main content

Wij hebben een experia box V10 H369A en 2 tv ontvangers Arcadyan HMB2260. 

Nu krijgen we regelmatig een storing op tv met de mededeling dat we de verbinding moeten controleren. Alles al zo vaak gereset maar het probleem blijft. Heb al gecontroleerd of we verouderde spullen hebben maar volgends de site hoeft het niet omgeruild te worden.

 

Wat kunnen we doen om wel gewoon normaal tv te kunnen kijken en goede WiFi in huis te hebben?

Juist de v10 is het beste modem en ook de ontvangers zijn goed en actueel.  Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?


Ja de ontvangers zijn met kabels aangesloten op de modum, er is toen der tijd ook een 'monteur' van kpn geweest die alles voor ons heeft aangesloten en een extra kabel naar boven heeft getrokken voor het tv kastje op de slaapkamer. Dat is ondertussen denk 5/6 jaar terug.


Tja... het zal vast niet lang meer duren denk ik. Maar de 2260 word nu nog niet omgeruild.

Heeft u glasvezel of een koperverbinding?


Heb je de ontvangers al een "frisse start " gegeven? Dat kan je vinden in het menu.


@Joep1965 dan nog maar even geduld hebben haha!


@Nick83 momenteel nog koperverbinding. Als het goed is kunnen we vanaf December gebruik maken van glasvezel!


@Joep1965 Frisse start kunnen we nog even gaan proberen! Bedankt voor de tip


Hi @Macym, welkom op het forum. 

Een frisse start is altijd een goed idee. Heb je dit probleem overigens op beide televisieontvanger? Probeer ook om even de modem te herstarten. 

Ik hoor graag van je. 


@Alex_P hoi hoi,

Frisse start nu gedaan maar de melding blijft nog steeds af en toe komen. Vaak als we hem dan opnieuw opstarten gaat het weer even goed.

Modum hebben we over de afgelopen weken/maanden ook al heel vaak opnieuw opgestart, alle kabels er uit en opnieuw erin.

We hebben de tv ontvangers ook al eens omgewisseld van boven naar beneden maar boven is de verbinding zo ie zo heel slecht. We dachten eerst dat het kastje kapot was maar deze werkt beneden dus wel haha.

 

Nou is de verbinding in ons huis ook wel echt mega slecht, mobiel bellen gaat ook vaak wat lastig haha.

 


Ok, dus beneden werk alles goed, maar boven niet? Want dan is het signaal in ieder geval wel goed. Dus wanneer het beneden wel op beide ontvangers goed werkt en boven op beide ontvangers niet, dan ligt het toch aan de verbinding naar boven. Dan denk ik aan de kabel. Wat je ook eerst zou kunnen proberen is om de kabel die naar boven gaat op een andere poort op de modem aan te sluiten. 
Je tv heeft overigens niets te maken met mobiel bereik. 


@Macym

Heb je melding zowel boven als beneden?

Krijg je ook een foutcode? Zo ja welke?

 

Mobiel bellen, is dat via WIFI?

Gewoon bellen ligt het hoever de mast van KPN van je huis afstaat.😉


@Alex_P

@joop2011 

Beide televisieontvangers geven foutmelding zowel boven als beneden alleen boven krijgen we vrijwel altijd meteen een melding dat de verbinding gecontroleerd moet worden en als we de tv ontvanger dan opnieuw opstarten dan duurt het vaak wel een hele tijd voordat hij weer tot 100% is geladen dus nu hebben we alles afgekoppeld en boven gewoon geen tv. Beneden krijgen we de melding zo'n 3 a 4 x op een dag.

 

De foutcode eindigde volgendsmij op 400 maar als ik straks weer een melding krijg zal ik even goed opletten! 


@Macym 

Wat is je echte downloadsnelheid? (bij voorkeur op een bekabelde PC (laptop of desktop) meten. 

Zie hier om het te meten. 


@Alex_P

@joop2011

Beide televisieontvangers geven foutmelding zowel boven als beneden alleen boven krijgen we vrijwel altijd meteen een melding dat de verbinding gecontroleerd moet worden en als we de tv ontvanger dan opnieuw opstarten dan duurt het vaak wel een hele tijd voordat hij weer tot 100% is geladen dus nu hebben we alles afgekoppeld en boven gewoon geen tv. Beneden krijgen we de melding zo'n 3 a 4 x op een dag.

 

De foutcode eindigde volgendsmij op 400 maar als ik straks weer een melding krijg zal ik even goed opletten! 

Dan lijkt het me ook sterk dat het aan de kabels ligt. Zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?