Skip to main content

Ik betaal voor Videoland, maar met de nieuwe update is het voor mij niet meer mogelijk om TV-programma's van RTL, SBS, etc. via "On Demand -> Videoland" terug te kijken zonder reclame en met de mogelijkheid om vooruit te spoelen.

M.a.w., ik kan alleen terugkijken op dezelfde manier als via "Gids" met de groene knop, maar daar heb ik geen Videoland abonnement voor nodig.

Dit was hiervoor wel zo en was een belangrijke reden voor mij om het Videoland pakket af te nemen.

Is dit een algemeen probleem en gelden er nieuwe afspraken tussen KPN en Videoland, of moet ik dit bij KPN aankaarten als een eigen  probleem met mijn abonnement/update?

Alvast dank voor jullie opheldering!

Hoi @Jvt00, 

Welkom op het KPN Forum. Met het Videoland pakket kan je de films en series die Videoland aanbiedt via On Demand kijken. Ga via het menu op je tv-ontvanger naar On Demand, hier vind je alle films en series van Videoland. De films en series bekijk je als heel programma en zonder reclameonderbreking. Vooruitspoelen is ook mogelijk. 

Daarnaast heb je nog steeds de mogelijkheid om programma's terug te kijken via de gids (Programma gemist, met de groene knop). Het kan zijn dat er programma's op tv zijn geweest (en dus in de gids staan) die ook voorkomen in het Videoland On Demand aanbod. Als je die via de gids terugkijkt, zie je wel reclame-onderbrekingen en kan je (op de eerste minuten na) niet vooruitspoelen, ongeacht of je een Videoland abonnement hebt. Een Videoland abonnement heeft namelijk geen invloed op de functionaliteit Programma gemist, dat was in het verleden ook niet het geval. 

Ik hoop je zo wat meer toelichting te hebben gegeven. 


Dank voor je toelichting, Heine. Ik ben er nog even ingedoken en het ligt niet aan jullie update, maar aan Videoland:

Ze hebben niet meer de (meeste) TV-series van RTL en SBS in hun aanbod, dus de mogelijkheid om via KPN/Videoland terug te kijken naar eerdere afleveringen of seizoenen van deze series bestaat niet meer. Dit geldt ook voor afleveringen vooruitkijken.

Via KPN kan je nog wel via de 'Gids' naar programma's van de commerciële zenders terugkijken, maar zoals je al aangaf, dan kan je maar 1x vooruit spoelen en heb je maar beperkt aanbod van recente afleveringen, met reclame.

De oplossing is om de 'Kijk'-app op je Smart TV te installeren en dan heb je weer de content en functionaliteit die Videoland eerder via KPN aanbood. Eigenlijk zelfde als met content van NPO, Netflix en Prime: die bekijk ik ook via hun respectievelijke apps op mijn Smart TV.


Reageer