Skip to main content

Zie ook hier.

Erg jammer om dit te lezen.

HD glas had allang vanaf 1 moeten zijn.

En er hadden al lang veel en veel meer HD glas zenders moeten zijn.

Want KPN krijgt het signaal in de beste kwaliteit binnen en compirmeerd het tot 7MB

Alleen 10 kanalen in de originele stream van 12,5MB op kanaal 661-670

Hopelijk gaat KPN dit toch een keer goed regelen.  (HD glas vanaf 1 en alle HD kanalen in HD glas kwaliteit).

Hallo @joop2011 , ik denkdat dat KPN het wel een keer aan gaat passen als het merendeel van de klanten via Glasvezel internet heeft, maar ik meen dat het gros nog via koper kijkt.

 


Hallo @joop2011 , ik denkdat dat KPN het wel een keer aan gaat passen als het merendeel van de klanten via Glasvezel internet heeft, maar ik meen dat het gros nog via koper kijkt.

Ik denk dat meer dan de helft van de abonnees een glasvezelaansluiting heeft.


Als KPN de glaszenders op 1 zou zetten, en de niet-glaszenders op een ander kanaal, zouden meer klanten kiezen voor glasvezel. Dus, wat let ze??


Als KPN de glaszenders op 1 zou zetten, en de niet-glaszenders op een ander kanaal, zouden meer klanten kiezen voor glasvezel. Dus, wat let ze??

Nee, de HD en SD zenders moeten uiteraard ook gewoon op 1 blijven staan.


Als KPN de glaszenders op 1 zou zetten, en de niet-glaszenders op een ander kanaal, zouden meer klanten kiezen voor glasvezel. Dus, wat let ze??

Nee, de HD en SD zenders moeten uiteraard ook gewoon op 1 blijven staan.

 

Helemaal met je eens.

En de decoder kan automatisch zien wat jouw download snelheid is en de juiste kwaliteit voor de HD kanalen kiezen.

Dat doet hij nu ook al, voor SD of HD, dus HD glas erbij mag geen enkel probleem zijn.

 

Ook meer HD glas kanalen (lees originele kanalen zoals KPN ze ontvangt) mag geen enkel probleem zijn.

 

Dus KPN, maakt dit z.s.m. in order.

Ik denk dat je dan zelfs meer abonnees kan krijgen omdat je dan een veel betere concurrentie positie hebt.

 

In het begin van glasvezel waren er ook aanbieders op glasvezel die alles in de originele stream aanboden.

En toen was er ook nog een coax aansluiting op de glasvezel box, zodat iedereen probleemloos (ongeveer 30 kanalen in HD en SD) overal in huis goed kon zien.

 

Ik denk ook dat meer dan de helft van de KPN abonnees ondertussen op glasvezel zitten. 


Ha @joop2011, leuk dat je deze discussie nog eens weer aanzwengelt! Maar er is nog weinig veranderd: het staat voorlopig nog niet in de planning!


Ha @joop2011, leuk dat je deze discussie nog eens weer aanzwengelt! Maar er is nog weinig veranderd: het staat voorlopig nog niet in de planning!

 


@Marcia_, Heb je zelf een glasvezelabonnement?

Zo nee, vraag dit dan eens aan een collega die wel een glasvezelabonnement heeft.

Neem een aflevering van een uitzending op één van de Nederlandse zenders (kanaal 661 - 670) op en kijk deze terug via de iTV app op een telefoon of tablet.

Is het gelukt om die uitzending terug te kijken?


Ha @joop2011, leuk dat je deze discussie nog eens weer aanzwengelt! Maar er is nog weinig veranderd: het staat voorlopig nog niet in de planning!

 

Bij HD naar 1 was het toegezegd en hoe lang is dat al weer geleden.

En wat WJB zegt, ook dat voordeel hebben wij niet.

De beeldkwaliteit van de originele stream, 661 - 670, is echt veel en veel beter.

 

Dit is wel een minpuntje, helaas.

Verder ben ik dik tevreden.


Bij HD naar 1 was het toegezegd en hoe lang is dat al weer geleden.

Dit is wat ik daar over schreef op 16 juni 2019.

Let vooral ook op het laatste zinnetje van dat bericht want dat is waar het me eigenlijk om te doen is en waar ik nu al meer dan twee jaar van verstoten ben.

Echt niet te geloven, meer dan twee jaar.


Heren, ik weet het. Echt! Maar ik kan 't nog steeds niet veranderen.


Heren, ik weet het. Echt! Maar ik kan 't nog steeds niet veranderen.

@Marcia_, Ik weet dat je er zelf niets aan kunt veranderen, toch zal ik er op blijven hameren, net zo lang totdat de business owners van de iTV app, iTV site, de TV ontvangers en het backend TV platform de koppen bij elkaar hebben gestoken en er witte rook is voor HD-"Glas"-op-1. Echt dit is voor mij by far de grootste tekortkoming van de dienstverlening van KPN en nogmaals: Belofte maakt schuld. 

Ik hoop oprecht dat je snapt tegen welke ellende wij als glasvezelabonnees al jaren aankijken.

Waarom, waarom, waarom kan een glasvezelabonnee niet gewoon de HD variant van een HD-"Glas" opname terugkijken terwijl de app, zoals je in het onderstaande screenshot kunt zien, gewoon op de hoogte is van feit dat er een opname gemaakt is van de HD-"Glas" variant.

Waarom, waarom, waarom kan ik al jaren meer dan 90% van mijn opnames niet terugkijken via de iTV app.

Wanneer dringt het eindelijk eens door bij die business owners dat het ontbreken van die functionaliteit echt rampzalig is voor de glasvezelabonnee.

 

Ik ben echt pissig over dit issue en ik herhaal het nog maar eens, ik zou graag de discussie met de betrokken business owners aan willen gaan om de patstelling te doorbreken.

Als KPN echt een optimale beleving van het TV product voorstaat dan zou HD-"Glas"-op-1 wat mij betreft de allerhoogste prioriteit moeten krijgen.

 

Ik hoop dat je deze signalen door blijft zetten naar de betrokken business owners, net zolang als nodig is om ze tot inzicht te laten komen dat ze hier echt een flinke steek laten vallen.