Skip to main content
Hallo,

ik heb last van hele korte hikjes in het beeld het komt een paar keer per avond voor met name op sbs 6 het geluid loopt dan wel gewoon keurig door. Mijn situatie is als volgt: experia box v10a kabel rechtstreeks van modem naar arcadian wifi versterker van daaruit rechtstreeks bedraad naar tv zonder de wifiversterker gebeurt het ook.

ook bij terugkijken of opname bekijken gebeurt het. De internetsnelheid is prima.
Dat is irritant, Erwin. Zie je er enige vorm van patroon in? Je geeft al aan met name op SBS 6, maar ook specifieke programma's, specifieke tijden, etc..? Zoals je de aansluiting beschrijft lijkt alles in orde. Wat is je (bekabelde) internetsnelheid? Heb je verder nog apparaten aangesloten in je netwerk?
Wij ervaren al maanden hetzelfde fenomeen op zowel onze ZTE ZXV8001 als op onze Arcadyan HMB2260, maar alleen bij het terugkijken en bij opnames.

Klopt het dat je die hickups met name hebt als je in een opname of bij het terugkijken vooruit gespoeld hebt? Dat is onze ervaring namelijk wel. Wat wij dan regelmatig doen is na het vooruitspoelen het terugkijken te stoppen en vervolgens te hervatten. Dan lijkt het probleem weer weg. Natuurlijk niet echt een prettige situatie maar ja, je moet wat.
Hallo wjb

Ik heb hier dus exact hetzelfde probleem.

Mijn internetsnelheid is goed, heb op elke verdieping een tv met een box en wifiversterker.

Zie verder geen patroon idd met opnemen begin terugkijken ed.
Ook hier is de Internetsnelheid altijd strak 200Mbps (glasvezel).

Opnames van bijvoorbeeld "Heel Holland bakt" en "Dance Dance Dance" hebben steevast hick-ups. Spoelen we niet vooruit of stoppen we na het vooruitspoelen de opname om deze vervolgens weer te hervatten dan hebben we (vrijwel) geen last van die hick-ups.
WJB, ik ga er vanuit dat het bij jou hier een HD-Glas zender (en opname) betreft, klopt dat? Of maakt het niet uit of je HD of HD-Glas opneemt/kijkt?



Erwin, jij ervaart dit zowel bij live kijken als bij terugkijken/opnemen? Wil je jouw forumprofiel invullen?
Bij mij betreft het inderdaad opnames van HD-"Glas" zenders, we kijken uiteraard geen HD als er ook HD-"Glas" voor die zender is. 😎
Hallo,

wij kijken gewoon hd op 1 dat is wat makkelijker.

zal vanavond hd glas kijken, misschien is het dan beter.
Ik heb het idee dat ik meer hick ups heb op de hd glas zenders dan op de gewone hd zenders.

Zowel op npo 1 sbs 6 en. Veronica
Dank, Erwin! Zou je toch eens willen kijken, wjb, of je verschil merkt als je naar hetzelfde kijkt maar op de reguliere HD? Want dan heb ik twee voorbeelden die daarin ook overeenkomen, wat het makkelijker maakt om dit te kunnen uitzetten.
Heb gisteren veronica inside zitten kijken op hd glas 2 maal een hick up op gewoon hd niet een keer.

Hetzelfde geldt voor npo 1
Zou je toch eens willen kijken, wjb, of je verschil merkt als je naar hetzelfde kijkt maar op de reguliere HD?

Ik heb zojuist een opname van Robin Williams: Come Inside My Mind van (Canvas HD 2 januari) op onze HMB2260 bekeken en een stukje doorgespoeld. Ook daar dan last van hick-ups.

Het is dan wel niet "hetzelfde" waar ik naar kijk, maar ook bij opnames van HD zenders treedt het fenomeen op.
Dank je wjb! Erwin, nog een laatste vraag (voor nu) voor jou: ervaar je dit ook op je andere ontvangers? Want ik zie hier dat je meerdere hebt.
Ik heb het zelfde probleem... zie mijn topics. Maar nog geen reactie gehad..
Voor iedereen die een haperend beeld of geluid heeft....Bij een bekabelde verbinding, van experia box naar tv, zou dit gewoon moeten werken. Gewoon bellen met de KPN, en op laten lossen. Geen gezeur met wisselen ontvangers of resetten. Gewoon een hardware probleem....niks meer of minder.
Gewoon een hardware probleem....niks meer of minder.

Met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dit fenomeen niet te wijten aan een hardware probleem. Verklaar me anders maar eens waarom het fenomeen zich uit op zowel onze Arcadyan HMB2260's als op onze ZTE ZXV8001.

Het fenomeen doet zich bij ons ook alleen voor na het vooruitspoelen binnen een opname of vooruitspoelen bij het terugkijken vanuit de gids. Het fenomeen uit zich in korte hick-ups die om de 20 tot 40 seconde optreden.
Zodra ik antwoord heb van Erwin ga ik hierover even navraag doen of dit iets is wat bekend is als issue op het moment, en of het inderdaad een breder spelend issue is. De vraag hierin is dan voornamelijk of het z'n oorsprong vindt in de software, of dat het meer een netwerkding is.



Linda, ik zie dat Marina in je eigen topic met jouw probleem bezig is 🙂
Goede avond bij ons Persie het zelfde als de ander mensen die hik wij hebben ook de HMB 2260.🤔 glasvezel verbinding als aan gesloten met kabel naar de Expiria box
Zodra ik antwoord heb van Erwin ga ik hierover even navraag doen ...

Dan hoop ik dat @Erwin Schouten snel een antwoord op jouw vraag zal kunnen geven.
Hallo,

ik heb een Arris dus het probleem doet zich op verschillende boxen voor.

Ik weet dus ook niet precies waar ik het in moet zoeken.

Ik denk dat het misschien de glasvezelaansluiting is mijn schoonvader heeft alles hetzelfde die heeft er geen last van.
Ik denk dat het misschien de glasvezelaansluiting is mijn schoonvader heeft alles hetzelfde die heeft er geen last van.

Ook ik denk dat dit "hogerop" in het netwerk gezocht moet worden aangezien ik dit fenomeen op meerdere typen TV ontvangers ervaar en zowel i.c.m. met een Experia Box V10 als i.c.m. met mijn EdgeRouter Lite 3 die de Experia Box bij ons heeft vervangen.
Ik heb een v10a dus daar ligt het ook niet aan dan moet het idd hogerop gezocht worden
Alright, ik ben er weer. Ik ga vragen stellen aan de iTV mensen. Ik kom er op terug!
Tegenvraag vanuit iTV. Het viel ze daar namelijk, puur toeval, op dat bij Terugkijken van het voetbal op Veronica er --na pauzeren en dan weer verder spelen-- blokjes in beeld verschijnen gedurende een aantal seconden. Daarna verdwijnen ze weer. Dit dan specifiek op de plekken in beeld waar veel beeldwisselingen zijn. Ze hebben dit zelf op een 4K ontvanger gezien en kunnen reproduceren.



Is dit ook wat jullie zien?
Nee, ik heb nog nooit blokjes gezien. Het fenomeen uit zich bij ons puur doordat het beeld in z'n geheel met onregelmatige tussenpozen een fractie van een seconde stil blijft staan.
Dank je, wjb! @Erwin Schouten, is dat bij jou ook zo?