Skip to main content
Hallo,

ik heb last van hele korte hikjes in het beeld het komt een paar keer per avond voor met name op sbs 6 het geluid loopt dan wel gewoon keurig door. Mijn situatie is als volgt: experia box v10a kabel rechtstreeks van modem naar arcadian wifi versterker van daaruit rechtstreeks bedraad naar tv zonder de wifiversterker gebeurt het ook.

ook bij terugkijken of opname bekijken gebeurt het. De internetsnelheid is prima.
Nee heb zeker geen blokjes in het beeld,

Bij mij hetzelfde als wjb
Check, geef ik dat door. 👍🏻
@Erik_, hierbij nog een voorbeeld van die hickups die wij ervaren.



Dit is tijdens terugkijken uit de gids naar een uitzending van gisteren. Na 3, 4 en 9 seconde zie je zo'n hickup.

Deze uitzending was overigens zeer slecht terug te kijken, de hickups bleven zeer frequent terugkomen.
Ik hoop toch echt dat @Erik_ de betrokken afdeling(en) stevig achter de broek aan blijft zitten om dit issue te tackelen want eerlijk gezegd begin ik me er ondertussenn behoorlijk aan te storen.

Live televisie kijken werkt altijd vlekkeloos, maar bij het terugkijken vanuit de gids of het bekijken van een opname is het vrijwel altijd zo dat wij last hebben van die hick-ups nadat er vooruit gespoeld is.

Dit fenomeen speelt bij ons al heel lang en zowel op de ZTE ZXV8001 als op de HMB2260. Dat de oorzaak in de TV ontvanger zelf gezocht moet worden is dan ook klein. Ook lijkt de oorzaak niet in de eigen infrastructuur gezocht te moeten worden want het probleem treedt op zowel met de TV ontvanger rechtstreeks aangesloten op een V10 als met de TV ontvanger aangesloten via een Netgear switch op een EdgeRouter Lite 3.

Dan zitten we al snel hogerop in het KPN netwerk. Ik heb overigens het gevoel dat dit fenomeen meer op glasvezelaansluitingen ervaren wordt dan op VDSL aansluitingen.
Dank voor het filmpje! Die heb ik ook doorgegeven. Er wordt hier zeker naar gekeken, maar verdere info heb ik nog niet. Ik kom er op terug zodra ik meer heb 🙂
Het begint ondertussen echt de spuigaten uit te lopen.

Het uit de gids terugkijken van "Met het mes op tafel" is veelal een ramp.



Erg vermoeiend om bij elke opname of terugkijken de uitzending na vooruitspoelen te moeten stoppen en hervatten om van die hick-ups af te zijn. KPN ... doe er wat aan!!!
En weer is het een stukje storender geworden.

Bij Discovery Science ervaren we nu ook bij live televisie deze hick-ups.

Bij andere zenders hebben we hier gelukkig (nog) geen last van.