Skip to main content

Mijn HMB2260 reageert ontzettend traag op commando’s van de afstandsbediening, sinds de laatste firmware update. Mijn schoonmoeder heeft een paar maanden geleden een nieuwe ontvangen. Kan ik hierbij ook een nieuwe aanvragen?

Goedenavond @Fortek, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft? Als dit niet werkt, kunt u het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.


Goedenavond,

Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat. Ik heb mijn profiel inmiddels bijgewerkt.

groet, Frits


Goedenavond,

Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat. Ik heb mijn profiel inmiddels bijgewerkt.

groet, Frits

Jammer dat het niet heeft geholpen @Fortek. Hopelijk komt er snel een nieuwe ontvanger!


Dat hoop ik ook, maar hoe kan ik dat het beste regelen?


Dat zal door een moderator opgepakt worden, komt vanzelf in orde!


Ok, dank je wel!


@Fortek gezien we net een grote update hebben gedaan om een aantal problemen met de HMB2260 te verhelpen zou ik je willen vragen om nog 1 keer de software te updaten en kijken of dit voor een snellere tv-ontvanger zorgt. Mocht dit niet het geval zijn laat het dan hier weten. Ik vul dan een formulier voor je in met een verzoek voor een nieuwe tv ontvanger. :relaxed:


De update heeft deels geholpen, zappen e.d. gaat een stuk sneller.
Echter, vanuit standby aanzetten, vanuit televisie omschakelen naar EPG gaat nog traag.
In de EPG scrollen gaat goed, maar een programma bekijken (m.b.v. de OK toets) en daarna omschakelen naar dat programma (wederom met de OK toets) gaat ook nog traag (3-5seconden)
Je bent dan snel geneigd, om een knop opnieuw in te drukken, omdat je denkt dat het commando niet doorkomt.


Blij te horen dat de update te merken was. Zou je eventueel nog 1 keer een reset uit kunnen voeren zoals hierboven is aangegeven, of laten weten als je dit al gedaan heeft of dat voor verbetering heeft gezorgd? Vooral om te kijken of die schakeling vanuit de programmagids sneller wordt daardoor. 


Beste Bram,

Ik heb de reset uitgevoerd en de software opnieuw geladen.

Heeft helaas geen verdere verbetering gebracht. :( 


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Hij is rechtstreeks met een ethernetkabel aangesloten op het modem.


Ik zou je nog 1 keer willen vragen om een moment geduld. Binnen enkele dagen is er nog een update die deze traagheid moet verhelpen. Laat je even weten of het daarna weer helemaal beter is?


Dat is goed.

kan je mij een bericht sturen, als het zover is?


Dat is goed.

kan je mij een bericht sturen, als het zover is?

@Fortek Probeer eens een herstart om de laatste html update binnen te halen vanuit menu-instellingen-systeem-herstarten


Ik heb inmiddels 5x software update en 2x een reset naar fabrieksinstellingen gedaan.

Weer herstarten lijkt mij niet zoveel zin te hebben.

Ik wacht het bericht van de nieuwe update af. Als dat geen resultaat heeft, wil ik een nieuwe ontvanger hebben.


Ik heb inmiddels 5x software update en 2x een reset naar fabrieksinstellingen gedaan.

Weer herstarten lijkt mij niet zoveel zin te hebben.

Ik wacht het bericht van de nieuwe update af. Als dat geen resultaat heeft, wil ik een nieuwe ontvanger hebben.

Een herstart kan in dit geval zeker helpen omdat de update voor morgen al klaar staat. Met een herstart zoals door mij aangegeven kun je deze handmatig binnen halen. En anders kun je inderdaad tot morgen wachten.


Ik wacht wel tot morgen en laat het resultaat weten.


Er is niets veranderd helaas. Zappen gaat uitstekend, andere commando’s kunnen wel 5 seconden duren, voordat ze zijn uitgevoerd. Ik vind het op deze manier niet fijn werken. Lijkt een beetje alsof ik een tien jaar oude computer gebruik. Hoe nu verder?


Ik heb nogmaals voor je gekeken en de update moet nog uitgerold worden. We zijn druk bezig om de problemen die je ervaart goed te verhelpen. Ik ben blij met de verbetering die je merkt. We zijn dus nog niet klaar en de oplossing zal er gaan komen.


We zijn inmiddels alweer een week verder. 10 dagen geleden stond de laatste update klaar, maar ik heb sinds een week geleden niets meer gehoord. Ik heb af en toe het gevoel alsof ik met een 10-jaar oude computer aan het werk ben. Ik vind het misschien een beetje kinderdag om te melden, maar op deze manier stap ik over naar een concurrent. Mijn melding het inmiddels 3 weken oud en daarvoor zit ik mij al lange tijd te ergeren. Dus graag met iets komen, waar ik wat aan heb!


De traagheid is bij ons bekend. We hebben hiervoor een verzameltopic geopend. Ik zou je willen vragen deze in de gaten te houden. We zijn druk bezig om dit probleem voor alle KPN klanten op te lossen. Verdere vragen die je hebt over dit onderwerp kunnen ook het beste op die plek gesteld worden. 


Wil je hiermee laten zien, dat ik niet de enige ben, een soort gedeelde smart is halve smart?

Of bedoel je, wij zijn niet in staat om dit adequaat en op redelijke termijn op te lossen, dus ga alstublieft naar een andere provider?


Ik wil voornamelijk zorgen dat mensen weten waar ze informatie kunnen vinden zodra deze beschikbaar is. Het is een vervelend probleem waarbij iedere klant die er last van heeft eentje teveel is. Ook is het wel zo dat er in dat topic makkelijk advies gedeeld kan worden. We zien er bijvoorbeeld wat tips rond gaan waardoor sommige klanten nog maar half zo veel last hebben van het probleem als daarvoor.