Skip to main content

Vanochtend weer eens een foto genomen, die melding rechtsboven, dat opname ingepland is, verschijnt steeds langer in beeld (beeldvervuiling!): Vandaag zeker 5 seconden, ook als je een opname annuleert, verschijnt er een pop-up met de mededeling dat de opname geannuleerd is,met eenzelfde lange pop-up tijd van 5 seconden. De vertraging is nu dan weer op hetzelfde niveau, dan enkele maanden geleden. Nu manifesteert zich dat in vervelende pop-ups beste KPN

Ik blijf erbij, dat het wel degelijk met processorsnelheid, icm. flash en werkgeheugen te maken heeft, verder even vermeldingswaard, dat de hier 2 gehuurde HMB 2260, inmiddels alweer ruim 7 jr. in gebruik zijn. Als het mijn eigendom zou zijn geweest,had het echt allang in de milieustraat gelegen..

Ik mag hopen,dat KPN deze feedback, maar ook van anderen die ook heel serieus gereageerd hebben, ter harte wil gaan nemen. Kón ik er maar wat anders van maken, en óók tijden van 0,5 seconde vermelden, helaas is dat beslist niet het geval. De tijd van ‘frisse start’of ‘spanningsloos’ (van de stroom halen), is voor mij echt voorbi, ben er wel klaar meej: Wij moeten simpelweg een iptv ontvanger vanuit standby aan kunnen zetten, en niet eerst met een iptv ontvanger moeten gaan ‘stoeien’, om dit wat acceptabel te kunnen gaan bedienen.

Dat divere deelnemers in  dit topic zo ontzettend lakoniek en ontkennend reageren, en mij maar willen betichten van steeds hetzelfde te herhalen: Onzin!

Ik schrijf dagelijks zaken op, die absoluut met ‘Het nieuwe menu’ van doen hebben, en deel mijn ervaringen, noteer ze, zet een atoomklok naar mijn iptv ontvanger, en kan de seconden dan ook héél goed waarnemen en noteren: KPN: Het wordt (wederom!!) trager!

(Hier is alles met utp cat 5 aangesloten, en wordt de wifi alleen gebruikt op een tablet en smartphone, ik heb niet veel met wifi, nooit gehad ook)

Doe ermee wat je wil.

Ik blijf erbij, dat het wel degelijk met processorsnelheid, icm. flash en werkgeheugen te maken heeft, verder even vermeldingswaard, dat de hier 2 gehuurde HMB 2260, inmiddels alweer ruim 7 jr. in gebruik zijn.

Als bij jouw laadtijden voor de gids van meer dan 5 seconden optreden terwijl door anderen met een even oude HMB2260 laadtijden van 1,5 seconden gemeld worden dan moet er toch iets anders aan de hand zijn dan processorsnelheid, flash en werkgeheugen?

Nogmaals waarom doet mijn 7 jaar oude HMB2260 er "maar" 1,5 seconden over om de gids te laden en die van jou blijkbaar meer dan 5 seconden. Dat is echt niet te wijten aan verschil in hardware. Of laadt de gids bij jou ook in ongeveer 1,5 seconden?

Als twee buren hetzelfde model Ford Fiesta hebben, dan zal de maximale snelheid van de éne toch niet 250kmh zijn terwijl de andere op 150kmh blijft steken?


 

 

Als twee buren hetzelfde model Ford Fiësta hebben, dan zal de maximale snelheid van de éne toch niet 250kmh zijn terwijl de andere op 150kmh blijft steken?

Om jouw methaphoor te gebruiken,

Ik neem aan dat je bedoeld type. Fiesta is het model en dat bestaat in vele typen. 

De maximale snelheid van een Fiesta is 232, dus ik neem aan dat je bedoeld op de teller. 

Als de buurman exact hetzelfde type heeft en die haalt dus 232 per uur en jij hebt er 1, die dat niet haalt. Dan moet je duidelijk terug naar je garage. Heb je er echter 2 van hetzelfde type en geen van beiden van jou halen het niet, (en de Fiesta van de buurman is ook niet opgevoerd of zo), dan kun je beter naar een andere garage gaan zoeken, want dan is er echt iets verkeerds aan de hand. 

Maar de laatste update is nog geen maand oud. Dus ik hoop dat KPN naar een oplossing aan het zoeken is, zodat alle mensen die nu een HBM2260 hebben, ook de prestaties krijgen zoals jij die hebt. Dit is overigens volgens mij nog niet zo gemeld in dit forum.    

 


Als de buurman exact hetzelfde type heeft en die haalt dus 232 per uur en jij hebt er 1, die dat niet haalt. Dan moet je duidelijk terug naar je garage.

Precies, dan ga je met die Fiesta naar de garage en zeg je niet dat het aan de Ford Fiesta ligt.

 

Heb je er echter 2 van hetzelfde type en geen van beiden van jou halen het niet, (en de Fiesta van de buurman is ook niet opgevoerd of zo), dan kun je beter naar een andere garage gaan zoeken, want dan is er echt iets verkeerds aan de hand. 

En wat als de Fiesta van de buurman ook bij die garage in onderhoud is?

Zou het wellicht ook aan bijvoorbeeld de brandstof kunnen liggen die je erin gooit?

Het zou immers heel goed kunnen dat jouw buurman ergens anders tankt (verbonden is met een andere server van het IPTV platform).


Als de buurman exact hetzelfde type heeft en die haalt dus 232 per uur en jij hebt er 1, die dat niet haalt. Dan moet je duidelijk terug naar je garage.

Precies, dan ga je met die Fiesta naar de garage en zeg je niet dat het aan de Ford Fiesta ligt.

 

Heb je er echter 2 van hetzelfde type en geen van beiden van jou halen het niet, (en de Fiesta van de buurman is ook niet opgevoerd of zo), dan kun je beter naar een andere garage gaan zoeken, want dan is er echt iets verkeerds aan de hand. 

En wat als de Fiesta van de buurman ook bij die garage in onderhoud is?

Zou het wellicht ook aan bijvoorbeeld de brandstof kunnen liggen die je erin gooit?

Het zou immers heel goed kunnen dat jouw buurman ergens anders tankt (verbonden is met een andere server van het IPTV platform).

Ik moet zeggen een mogenlijke verklaring. Alleen wel jammer dat de garage nooit heeft verteld (of beter uitgeprobeerd met juiste brandstof) dat ze in hun eigen benzinestations verschillende soorten brandstof verkopen want daar tankt de klant bij. :joy:  Had heel wat onnodig geschrijf in dit forum voorkomen. 

Lees svp  mijn laatste zin even van mijn reply aan jouw eerste Fiesta methaphoor bericht. 

 


Vanochtend weer eens een foto genomen, die melding rechtsboven, dat opname ingepland is, verschijnt steeds langer in beeld (beeldvervuiling!): Vandaag zeker 5 seconden, ook als je een opname annuleert, verschijnt er een pop-up met de mededeling dat de opname geannuleerd is,met eenzelfde lange pop-up tijd van 5 seconden. De vertraging is nu dan weer op hetzelfde niveau, dan enkele maanden geleden. Nu manifesteert zich dat in vervelende pop-ups beste KPN

Ik blijf erbij, dat het wel degelijk met processorsnelheid, icm. flash en werkgeheugen te maken heeft, verder even vermeldingswaard, dat de hier 2 gehuurde HMB 2260, inmiddels alweer ruim 7 jr. in gebruik zijn. Als het mijn eigendom zou zijn geweest,had het echt allang in de milieustraat gelegen..

Ik mag hopen,dat KPN deze feedback, maar ook van anderen die ook heel serieus gereageerd hebben, ter harte wil gaan nemen. Kón ik er maar wat anders van maken, en óók tijden van 0,5 seconde vermelden, helaas is dat beslist niet het geval. De tijd van ‘frisse start’of ‘spanningsloos’ (van de stroom halen), is voor mij echt voorbi, ben er wel klaar meej: Wij moeten simpelweg een iptv ontvanger vanuit standby aan kunnen zetten, en niet eerst met een iptv ontvanger moeten gaan ‘stoeien’, om dit wat acceptabel te kunnen gaan bedienen.

Dat divere deelnemers in  dit topic zo ontzettend lakoniek en ontkennend reageren, en mij maar willen betichten van steeds hetzelfde te herhalen: Onzin!

 

Beste Ceessie35, zoals ik al eerder heb vermeld, is de leeftijd helemaal niet belangrijk is.

Als voorbeeld, mijn Smart TV is bijna 8 jaar oud en werkt nog steeds perfect.

En de processor en geheugen van de HMB2260 en VIP2952 zijn beide ruim voldoende.

Ze zijn voor 2K nog steeds zeer goed te gebruiken.

Voor 4K moet je wel de nieuwe 5202 hebben.

 

En Ceessie35, heb respect voor andere s.v.p. 


@Ceessie35, omdat jouw ontvanger na de update langzamer is dan die van menig andere gebruiker heb ik een eigen topic voor je vraag aangemaakt. 

Je hebt onderstaande vragen waarschijnlijk al wel een keer beantwoord maar we zijn inmiddels natuurlijk ook al weer even verder.

  • Heeft iemand de lijn al eens uitgelezen en met je meegekeken?
  • Hoe heb je je thuisnetwerk ingericht?
  • Hoe zit de TV ontvanger aangesloten op je experiabox?
  • Gebruik je behalve de experiabox nog andere netwerkapparatuur?
  • Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

@Ceessie35, omdat jouw ontvanger na de update langzamer is dan die van menig andere gebruiker heb ik een eigen topic voor je vraag aangemaakt. 

Je hebt onderstaande vragen waarschijnlijk al wel een keer beantwoord maar we zijn inmiddels natuurlijk ook al weer even verder.

  • Heeft iemand de lijn al eens uitgelezen en met je meegekeken?
  • Hoe heb je je thuisnetwerk ingericht?
  • Hoe zit de TV ontvanger aangesloten op je experiabox?
  • Gebruik je behalve de experiabox nog andere netwerkapparatuur?
  • Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Thomas, er zitten heel veel fouten in jouw tekst. 

Het is jouw ontvangers (Ceessie heeft 2 HBM2260’s) en dezelfde problemen als menig andere gebruiker hiermee. Dat er toevallig ook gebruikers zijn waar het wel werkt lijkt misschien gelijkwaardig, maar ik hoop dat dit forum niet gemaakt is dat gebruikers steeds gaan melden wat er wel werkt met KPN producten. 

Het topic Het nieuwe menu staat vol met gebruikers (voorzover niet verwijderd door KPN moderators) die problemen melden met het nieuwe menu en de HBM2260. 

 


@Ceessie35, omdat jouw ontvanger na de update langzamer is dan die van menig andere gebruiker heb ik een eigen topic voor je vraag aangemaakt. 

Je hebt onderstaande vragen waarschijnlijk al wel een keer beantwoord maar we zijn inmiddels natuurlijk ook al weer even verder.

  • Heeft iemand de lijn al eens uitgelezen en met je meegekeken?
  • Hoe heb je je thuisnetwerk ingericht?
  • Hoe zit de TV ontvanger aangesloten op je experiabox?
  • Gebruik je behalve de experiabox nog andere netwerkapparatuur?
  • Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Thomas, er zitten heel veel fouten in jouw tekst. 

Het is jouw ontvangers (Ceessie heeft 2 HBM2260’s) en dezelfde problemen als menig andere gebruiker hiermee. Dat er toevallig ook gebruikers zijn waar het wel werkt lijkt misschien gelijkwaardig, maar ik hoop dat dit forum niet gemaakt is dat gebruikers steeds gaan melden wat er wel werkt met KPN producten. 

Het topic Het nieuwe menu staat vol met gebruikers (voorzover niet verwijderd door KPN moderators) die problemen melden met het nieuwe menu en de HBM2260. 

 

 

 @CorL Jij was het toch die mij erop wees of ik een leerraar was of zo?

(sorry even off topic)

 


Vanochtend weer eens een foto genomen, die melding rechtsboven, dat opname ingepland is, verschijnt steeds langer in beeld (beeldvervuiling!): Vandaag zeker 5 seconden, ook als je een opname annuleert, verschijnt er een pop-up met de mededeling dat de opname geannuleerd is,met eenzelfde lange pop-up tijd van 5 seconden. De vertraging is nu dan weer op hetzelfde niveau, dan enkele maanden geleden. Nu manifesteert zich dat in vervelende pop-ups beste KPN

Ik blijf erbij, dat het wel degelijk met processorsnelheid, icm. flash en werkgeheugen te maken heeft, verder even vermeldingswaard, dat de hier 2 gehuurde HMB 2260, inmiddels alweer ruim 7 jr. in gebruik zijn. Als het mijn eigendom zou zijn geweest,had het echt allang in de milieustraat gelegen..

Ik mag hopen,dat KPN deze feedback, maar ook van anderen die ook heel serieus gereageerd hebben, ter harte wil gaan nemen. Kón ik er maar wat anders van maken, en óók tijden van 0,5 seconde vermelden, helaas is dat beslist niet het geval. De tijd van ‘frisse start’of ‘spanningsloos’ (van de stroom halen), is voor mij echt voorbi, ben er wel klaar meej: Wij moeten simpelweg een iptv ontvanger vanuit standby aan kunnen zetten, en niet eerst met een iptv ontvanger moeten gaan ‘stoeien’, om dit wat acceptabel te kunnen gaan bedienen.

Dat divere deelnemers in  dit topic zo ontzettend lakoniek en ontkennend reageren, en mij maar willen betichten van steeds hetzelfde te herhalen: Onzin!

 

Beste Ceessie35, zoals ik al eerder heb vermeld, is de leeftijd helemaal niet belangrijk is.

Als voorbeeld, mijn Smart TV is bijna 8 jaar oud en werkt nog steeds perfect.

En de processor en geheugen van de HMB2260 en VIP2952 zijn beide ruim voldoende.

Ze zijn voor 2K nog steeds zeer goed te gebruiken.

Voor 4K moet je wel de nieuwe 5202 hebben.

 

En Ceessie35, heb respect voor andere s.v.p. 

Maar Ceessie heeft al heel duidelijk meerdere keren in het topic nieuwe menu vermeld, dat hij helemaal niet tevreden is met een kwaliteit als van een Smart TV van 8 jaar oud. Hij heeft gewoon andere eisen dan jij. Ik heb hem nooit zien vertellen dat hij 4K wil, want dan weet hij ook wel dat hij een 4K abonnement van KPN moet nemen. Ik schrijf dit even omdat hij dat anders voor de tigste keer in ditg forum moet herhalen en er blijkbaar geen aandacht aan wordt geschonken. 


Thomas, er zitten heel veel fouten in jouw tekst. 

Het is jouw ontvangers (Ceessie heeft 2 HBM2260’s) ...

Echt waar ... welke dan, alleen die éne s?


@CorL , sorry, maar ik zie geen verschil met waar jij mij op bestrafte. 

En heeft Ceessie35 wel andere eisen dan ik? Ga daar in ieder geval maar niet van uit.

Kwaliteit en respect staan bij altijd op nummer 1.

 

Voor elk probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem.


Thomas, er zitten heel veel fouten in jouw tekst. 

Het is jouw ontvangers (Ceessie heeft 2 HBM2260’s) ...

Echt waar ... welke dan, alleen die éne s?

Misschien is het weggehaald door een moderator, maar ik heb dat echt van hem gelezen. 2 x een Hmb2260 ik zie hier nu dat er nog meer 2260 zijn. Wij hebben een HMB2260 en Joop een HM22602V2. Jij weet dat beter, zijn er soms meer?


Kón ik er maar wat anders van maken, en óók tijden van 0,5 seconde vermelden, helaas is dat beslist niet het geval. 

Hoeveel seconden duurt het laden van de gids bij jou?


Thomas, er zitten heel veel fouten in jouw tekst. 

Het is jouw ontvangers (Ceessie heeft 2 HBM2260’s) ...

Echt waar ... welke dan, alleen die éne s?

Misschien is het weggehaald door een moderator, maar ik heb dat echt van hem gelezen. 2 x een Hbm2260

Wow, heel veel fouten en je bedoelt echt alleen die éne s?


Thomas, er zitten heel veel fouten in jouw tekst. 

Het is jouw ontvangers (Ceessie heeft 2 HBM2260’s) ...

Echt waar ... welke dan, alleen die éne s?

Misschien is het weggehaald door een moderator, maar ik heb dat echt van hem gelezen. 2 x een Hbm2260

Wow, heel veel fouten en je bedoelt echt alleen die éne s?

Volgens mij zit je nu alleen je eigen tekst te lezen, ik heb meer geschreven. Hoewel ik ook weer wat heb weggehaald, omdat ik zag dat Thomas dat formeel juist weergaf, maar als hij eerst in het topic had gekeken dat niet had hoeven doen (en daarvan dacht ik laat maar).

Overigens, Wij hebben een HMB2260 en Joop een HM22602V2. Jij weet dat beter, zijn er soms meer apparaten met een type omschrijving waar 2260 in voor komt?


Thomas, er zitten heel veel fouten in jouw tekst. 

Het is jouw ontvangers (Ceessie heeft 2 HBM2260’s) ...

Echt waar ... welke dan, alleen die éne s?

Misschien is het weggehaald door een moderator, maar ik heb dat echt van hem gelezen. 2 x een Hbm2260

Wow, heel veel fouten en je bedoelt echt alleen die éne s?

Volgens mij zit je nu alleen je eigen tekst te lezen, ik heb meer geschreven.

Nee, ik lees jouw antwoord op mijn vraag en ik zie dat je alleen aan die éne s refereert dus blijkbaar zijn heb je geen andere fouten gezien en anders is het antwoord op mijn vraag dus niet compleet.

 

Overigens, Wij hebben een HMB2260 en Joop een HM22602V2. Jij weet dat beter, zijn er soms meer apparaten met een type omschrijving waar 2260 in voor komt?

Ook ik heb een HMB2260 (zonder V2). Er zijn maar twee versies van de HMB2260 de "gewone" en de V2. Hardwarematig zijn die twee ook gelijkwaardig maar zoals eerder gezegd, de hardware speelt hier geen rol in. Als mijn HMB2260 de gids in 1,5 seconden kan laden en de HMB2260 van @Ceessie35 kan dat niet dan moet er haast wel een externe factor van toepassing zijn die dat verschil veroorzaakt.


Thomas, er zitten heel veel fouten in jouw tekst. 

Het is jouw ontvangers (Ceessie heeft 2 HBM2260’s) ...

Echt waar ... welke dan, alleen die éne s?

Misschien is het weggehaald door een moderator, maar ik heb dat echt van hem gelezen. 2 x een Hbm2260

Wow, heel veel fouten en je bedoelt echt alleen die éne s?

Volgens mij zit je nu alleen je eigen tekst te lezen, ik heb meer geschreven.

Nee, ik lees jouw antwoord op mijn vraag en ik zie dat je alleen aan die éne s refereert dus blijkbaar zijn heb je geen andere fouten gezien en anders is het antwoord op mijn vraag dus niet compleet.

 

Overigens, Wij hebben een HMB2260 en Joop een HM22602V2. Jij weet dat beter, zijn er soms meer apparaten met een type omschrijving waar 2260 in voor komt?

Ook ik heb een HMB2260 (zonder V2). Er zijn maar twee versies van de HMB2260 de "gewone" en de V2.

We gaan hier wel heel erg of topic, want dit draagt weinig bij aan de oplossing en kan wat mij betreft later door een moderator worden verwijderd.

Je hebt geen ongelijk. Thomas schrijft  “van menig andere gebruiker “  dat kan op 2 manieren worden gelezen, maar ik heb het gelezen in de bedoeling van “veel andere gebruikers”.  Men kan het dus ook lezen als “er zijn ook gebruikers waar het wel goed gaat.” 


 

 

Ook ik heb een HMB2260 (zonder V2). Er zijn maar twee versies van de HMB2260 de "gewone" en de V2. Hardwarematig zijn die twee ook gelijkwaardig maar zoals eerder gezegd, de hardware speelt hier geen rol in. Als mijn HMB2260 de gids in 1,5 seconden kan laden en de HMB2260 van @Ceessie35 kan dat niet dan moet er haast wel een externe factor van toepassing zijn die dat verschil veroorzaakt.

Dus het is best mogelijk dat veel gebruikers die in het het Topic het nieuwe menu schrijven zoals Joop een heel andere STB hebben dan we hier over praten?

Dat de hardware hierin geen rol speelt maar aan een slechte technische infrastructuur van KPN of zo laat ik geheel bij jou liggen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar daar heb ik al iets over geschreven in het topic het nieuwe menu dus dat herhaal ik niet. 


Vanochtend weer eens een foto genomen, die melding rechtsboven, dat opname ingepland is, verschijnt steeds langer in beeld (beeldvervuiling!): Vandaag zeker 5 seconden, ook als je een opname annuleert, verschijnt er een pop-up met de mededeling dat de opname geannuleerd is,met eenzelfde lange pop-up tijd van 5 seconden. De vertraging is nu dan weer op hetzelfde niveau, dan enkele maanden geleden. Nu manifesteert zich dat in vervelende pop-ups beste KPN

Ik blijf erbij, dat het wel degelijk met processorsnelheid, icm. flash en werkgeheugen te maken heeft, verder even vermeldingswaard, dat de hier 2 gehuurde HMB 2260, inmiddels alweer ruim 7 jr. in gebruik zijn. Als het mijn eigendom zou zijn geweest,had het echt allang in de milieustraat gelegen..

Ik mag hopen,dat KPN deze feedback, maar ook van anderen die ook heel serieus gereageerd hebben, ter harte wil gaan nemen. Kón ik er maar wat anders van maken, en óók tijden van 0,5 seconde vermelden, helaas is dat beslist niet het geval. De tijd van ‘frisse start’of ‘spanningsloos’ (van de stroom halen), is voor mij echt voorbi, ben er wel klaar meej: Wij moeten simpelweg een iptv ontvanger vanuit standby aan kunnen zetten, en niet eerst met een iptv ontvanger moeten gaan ‘stoeien’, om dit wat acceptabel te kunnen gaan bedienen.

Dat divere deelnemers in  dit topic zo ontzettend lakoniek en ontkennend reageren, en mij maar willen betichten van steeds hetzelfde te herhalen: Onzin!

Ik schrijf dagelijks zaken op, die absoluut met ‘Het nieuwe menu’ van doen hebben, en deel mijn ervaringen, noteer ze, zet een atoomklok naar mijn iptv ontvanger, en kan de seconden dan ook héél goed waarnemen en noteren: KPN: Het wordt (wederom!!) trager!

(Hier is alles met utp cat 5 aangesloten, en wordt de wifi alleen gebruikt op een tablet en smartphone, ik heb niet veel met wifi, nooit gehad ook)

Doe ermee wat je wil.

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic

 


Je hebt geen ongelijk. Thomas schrijft  “van menig andere gebruiker “  dat kan op 2 manieren worden gelezen, maar ik heb het gelezen in de bedoeling van “veel andere gebruikers”. 

Ik denk ook dat Thomas het volledig bij het rechte eind heeft als hij spreekt over menig andere gebruiker waarbij de HMB2260 sneller is dan die van @Ceessie35. Als dat niet het geval zou zijn dan zou het aantal meldingen daarvan een stuk hoger zijn. Het is dus geen foutieve bewering van Thomas, het is jouw mening dat het fout is.


Voor Ceessie's probleem is een apart topic aangemaakt omdat het er sterk op lijkt dat daar iets anders speelt.
Ik heb de overige off-topic discussie verwijderd.


Sinds wanneer worden er topics gestart door een moderator, die vindt dat dit hier niet thuis zou horen?

Ik kan nu ook wel begrijpen dat @Erik teleurgesteld kan zijn..

Ik heb het heel netjes voor allen opgeschreven, ik reageer niet in een topic, waar ik van vindt, dat het wel degelijk hier thuis behoort, ik vindt de reactie van u dan ook wel heel erg ongepast.

Het gaat er niet om wat Thomas van KPN vindt, het gaat er om, om duidelijk te krijgen, waar hte bij vele anderen fout gaat,of fout zou kunnen gaan, en oh ja, de FTTH verbinding is onverminderd zeer stabiel, zoals da al was bij de oplevering van het glasvezelnetwerk, mijn ZTE modem is van een zeer degelijke klasse, en mijn bekabeling is perfect.

WIFI: Dat wordt hier héél erg weinig gebruikt, ik heb 12 apparaten bekabeld aangesloten in mijn netwerk, en ja, zelfs de printer. en 2 ervan zitten op de wifi van het modem dat is mijn smartphone en een tablet (ZTE Experia V10)

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic

 


Ook ik heb een HMB2260 (zonder V2). Er zijn maar twee versies van de HMB2260 de "gewone" en de V2. Hardwarematig zijn die twee ook gelijkwaardig maar zoals eerder gezegd, de hardware speelt hier geen rol in. Als mijn HMB2260 de gids in 1,5 seconden kan laden en de HMB2260 van @Ceessie35 kan dat niet dan moet er haast wel een externe factor van toepassing zijn die dat verschil veroorzaakt.

Dus het is best mogelijk dat veel gebruikers die in het het Topic het nieuwe menu schrijven zoals Joop een heel andere STB hebben dan we hier over praten?

Hoe kom je tot die conclusie?

Toch niet op basis van mijn bericht ... of wel?

 

Dat de hardware hierin geen rol speelt maar aan een slechte technische infrastructuur van KPN of zo laat ik geheel bij jou liggen.

De kans dat de oorzaak in de communicatie van de TV ontvanger met het centrale IPTV platform gezocht moet worden is mijns inziens inderdaad veel groter dan dat de HMB2260 hier debet aan zou zijn. Dat wil overigens niet zeggen dat de fout niet in de software van de HMB2260 zou kunnen zitten.


Kón ik er maar wat anders van maken, en óók tijden van 0,5 seconde vermelden, helaas is dat beslist niet het geval. 

@Ceessie35, Hoeveel seconden duurt het laden van de gids bij jou?


Je hebt geen ongelijk. Thomas schrijft  “van menig andere gebruiker “  dat kan op 2 manieren worden gelezen, maar ik heb het gelezen in de bedoeling van “veel andere gebruikers”. 

Ik denk ook dat Thomas het volledig bij het rechte eind heeft als hij spreekt over menig andere gebruiker waarbij de HMB2260 sneller is dan die van @Ceessie35. Als dat niet het geval zou zijn dan zou het aantal meldingen daarvan een stuk hoger zijn. Het is dus geen foutieve bewering van Thomas, het is jouw mening dat het fout is.

Vond je het niet hoog. Ik vond het verschrikkelijk verstorend in het topic het nieuwe menu zoals dat er oorspronkelijk stond, al die discussies van jou onder andere aan de hand van een filmpje met al die mensen die melden dat ze een probleem hadden en geen enkele reactie van een KPN moderator.

Je hebt er dus zelfs een filmpje voor gemaakt.  

 


Je hebt geen ongelijk. Thomas schrijft  “van menig andere gebruiker “  dat kan op 2 manieren worden gelezen, maar ik heb het gelezen in de bedoeling van “veel andere gebruikers”. 

Ik denk ook dat Thomas het volledig bij het rechte eind heeft als hij spreekt over menig andere gebruiker waarbij de HMB2260 sneller is dan die van @Ceessie35. Als dat niet het geval zou zijn dan zou het aantal meldingen daarvan een stuk hoger zijn. Het is dus geen foutieve bewering van Thomas, het is jouw mening dat het fout is.

Vond je het niet hoog. Ik vond het verschrikkelijk verstorend in het topic het nieuwe menu zoals dat er oorspronkelijk stond, al die discussies van jou onder andere aan de hand van een filmpje met al die mensen die dit melden dat ze een probleem hadden en geen enkele reactie van een KPN moderator.

Je hebt er dus zelfs een filmpje voor gemaakt.  

Er is veel veranderd de laatste tijd maar misschien is je dat ontgaan. :wink:

Er is een update van de html geweest die de snelheid van de HMB2260 en VIP2952 sterk zou moeten verbeteren. Sinds die uitgerold is, is het behoorlijk stil wat meldingen betreft. Daarvoor was het aantal unieke melders overigens ook niet zo hoog. Laten het eens 250 verschillende abonnees geweest zijn die melding gemaakt hebben. Wetende dat dit forum ruim 370 duizend leden heeft kan ik niet echt zeggen dat dat een hoog aantal is.