Skip to main content

Vanochtend weer eens een foto genomen, die melding rechtsboven, dat opname ingepland is, verschijnt steeds langer in beeld (beeldvervuiling!): Vandaag zeker 5 seconden, ook als je een opname annuleert, verschijnt er een pop-up met de mededeling dat de opname geannuleerd is,met eenzelfde lange pop-up tijd van 5 seconden. De vertraging is nu dan weer op hetzelfde niveau, dan enkele maanden geleden. Nu manifesteert zich dat in vervelende pop-ups beste KPN

Ik blijf erbij, dat het wel degelijk met processorsnelheid, icm. flash en werkgeheugen te maken heeft, verder even vermeldingswaard, dat de hier 2 gehuurde HMB 2260, inmiddels alweer ruim 7 jr. in gebruik zijn. Als het mijn eigendom zou zijn geweest,had het echt allang in de milieustraat gelegen..

Ik mag hopen,dat KPN deze feedback, maar ook van anderen die ook heel serieus gereageerd hebben, ter harte wil gaan nemen. Kón ik er maar wat anders van maken, en óók tijden van 0,5 seconde vermelden, helaas is dat beslist niet het geval. De tijd van ‘frisse start’of ‘spanningsloos’ (van de stroom halen), is voor mij echt voorbi, ben er wel klaar meej: Wij moeten simpelweg een iptv ontvanger vanuit standby aan kunnen zetten, en niet eerst met een iptv ontvanger moeten gaan ‘stoeien’, om dit wat acceptabel te kunnen gaan bedienen.

Dat divere deelnemers in  dit topic zo ontzettend lakoniek en ontkennend reageren, en mij maar willen betichten van steeds hetzelfde te herhalen: Onzin!

Ik schrijf dagelijks zaken op, die absoluut met ‘Het nieuwe menu’ van doen hebben, en deel mijn ervaringen, noteer ze, zet een atoomklok naar mijn iptv ontvanger, en kan de seconden dan ook héél goed waarnemen en noteren: KPN: Het wordt (wederom!!) trager!

(Hier is alles met utp cat 5 aangesloten, en wordt de wifi alleen gebruikt op een tablet en smartphone, ik heb niet veel met wifi, nooit gehad ook)

Doe ermee wat je wil.

@wjb: Het laden van de gids is een seconde of 3, inclusief die pop-up, het lijkt er op, of dat het met de dag trager gaat worden, ik kan er niet meer van maken.

Ik ga geen frisse start of wat dan ook (meer) doen, ik heb hier appatuur om te gebruiken, tenminste, dat dacht ik, niet om uit te zetten...

Het inplannen van op te nemen programma’s via de gids, geeft een vertraagde pop-up te zien, tijdens het programmeren via de geopende gids, zoals al eerder gemeld door mij, van 5 seconden, ook het annuleren van een ingeplande opname via de geopende tv gids duurt 5 seconden.

Let wel: Ik heb geen apart topic opgestart, en ga daar ook niet reageren, omdat dit nog steeds on-topis is, en dan ook bij dit topic: ‘Het nieuwe menu’ thuishoort.

Ik vindt het bijzonder, dat een enkele moderator, Thomas van KPN, op de stoel gaat zitten, en zomaar ‘Hatseflatse’ gaat doen, omdat dit off-topic zou zijn?

Ik heb niet gevraagd om een ander menu, al sinds de zomer vorig jaar niet.

We hebben het hier nog steeds, over het ‘Nieuwe menu’….Sinds dat ‘Nieuwe menu’ lopen de problemen nu al, toeval, nee hoor...8247 reacties….En dan moet je voor mij, ongevraagd, een topic gaan starten?

Wat een onzin.

(Kun je dit ook weer verwijderen) :joy: Heb altijd diep respect voor de moderatoren gehad, dat is nu iets anders geworden.

 


 @Ceessie35 Het lijkt erop dat het probleem wat jij ervaart mogelijk ergens anders zit dan in de software.  Andere gebruikers met dezelfde software en ontvangers melden snellere menuschermen en minder problemen.
Voor zover ik weet hebben we nog niet met je meegekeken naar jouw aansluiting om te kijken of daar ergens de oorzaak zit.


@wjb: Het laden van de gids is een seconde of 3, inclusief die pop-up, het lijkt er op, of dat het met de dag trager gaat worden, ik kan er niet meer van maken.

Dat is dus twee keer zo langzaam als met onze HMB2260. En dat terwijl wij allebei een zeer goed werkende glasvezelverbinding hebben en gebruik maken van hetzelfde type TV ontvanger (een oude HMB2260). Ik ben daarom ook zeer benieuwd wat nu de werkelijke oorzaak is van dit verschil. Dit zeg ik echt om jou te ondersteunen in de zoektocht naar een oplossing en niet om wat voor een andere reden ook.

 


Je hebt geen ongelijk. Thomas schrijft  “van menig andere gebruiker “  dat kan op 2 manieren worden gelezen, maar ik heb het gelezen in de bedoeling van “veel andere gebruikers”. 

Ik denk ook dat Thomas het volledig bij het rechte eind heeft als hij spreekt over menig andere gebruiker waarbij de HMB2260 sneller is dan die van @Ceessie35. Als dat niet het geval zou zijn dan zou het aantal meldingen daarvan een stuk hoger zijn. Het is dus geen foutieve bewering van Thomas, het is jouw mening dat het fout is.

Vond je het niet hoog. Ik vond het verschrikkelijk verstorend in het topic het nieuwe menu zoals dat er oorspronkelijk stond, al die discussies van jou onder andere aan de hand van een filmpje met al die mensen die dit melden dat ze een probleem hadden en geen enkele reactie van een KPN moderator.

Je hebt er dus zelfs een filmpje voor gemaakt.  

Er is veel veranderd de laatste tijd maar misschien is je dat ontgaan. :wink:

Er is een update van de html geweest die de snelheid van de HMB2260 en VIP2952 sterk zou moeten verbeteren. Sinds die uitgerold is, is het behoorlijk stil wat meldingen betreft.

Nee hoor, niet over de HMB2260, alleen rond de Vip2952 is het stil geworden (volgens mij betroffen de problemen daarmee waarschijnlijk de V2 ik heb daarmee nooit problemen gehad). Zelfs jij hebt gemeld dat het kijken naar “instellingen” met je HMB2260 veel langzamer was dan anders en trots jaloersmakend vermeld, hoe snel jouw 8001 en 5502 waren (die snelheden halen wij echt niet met de Vip2952 maar ik vond het voor jouw schrijven voldoende). Ik weet niet wat er weg is gemodificeerd, maar door de nogal typernde naam herinner ik me onder andere “Carboxy”. 

We weten ook niet of  waar gemeld werd dat het goed ging het om de originele versie ging of om de V2 zoals Joop in zijn voettekst heeft staan.  

 


Voor Ceessie's probleem is een apart topic aangemaakt omdat het er sterk op lijkt dat daar iets anders speelt.
Ik heb de overige off-topic discussie verwijderd.

@Thomas: Zou u zo vriendelijk willen zijn, om het door u gestarte aparte topic, wat U gestart heeft,waar ik niet achter kán staan, en waarbij u mijn teksten heeft naar toe gekopieerd en geplakt, onmiddellijk willen verwijderen?

Ik wil niets (meer) met dit topic te maken hebben,en al zeker geen topic, wat is opgestart door een moderator,  temeer omdat ik mijn ervaringen hier niet langer meer kan delen, op de plaats waar het thuishoort, verder zou ik u willen verzeoeken, om mijn account Ceessie35 met onmiddellijke ingang te willen beëindigen, de reden:

Ik kan en mag mijn ervaringen met het momenteel slechte IPTV product, wat ik moet bedienen met 2 door ons gehuurde, al wat ouder IPTV ontvangers HMB 2260. niet delen in een topic, wat al meer dan 8 maanden hierover gaat?

Dan haal alles maar weg.

Succes met het modereren voor/bij KPN beste Thomas.

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


 @Ceessie35 Het lijkt erop dat het probleem wat jij ervaart mogelijk ergens anders zit dan in de software.  Andere gebruikers met dezelfde software en ontvangers melden snellere menuschermen en minder problemen.
Voor zover ik weet hebben we nog niet met je meegekeken naar jouw aansluiting om te kijken of daar ergens de oorzaak zit.


Beste Thomas, nogmaals mijn verzoek, om mijn account hier op dit forum direct te willen verwijderen.

Ik heb u niet gevraagd om een apart topic te starten,dat heeft u gedaan, er kijkt niemand naar mijn aansluiting, er is helemaal niets mis met onze FTTH verbinding, u ziet dat mijn letters verschijnen? Mooi, mijn computer werkt tenminste wel goed, die is ook mijn eigendom…

Ik verzoek u om mij niet langer lastig te vallen, met allerlei vreemde opmerkingen.

Verwijder onmiddellijk mijn account hier op dit forum, zo werkt het niet, althans, niet bij mij.

Proficiat Thomas!


Beste Thomas, nogmaals mijn verzoek, om mijn account hier op dit forum direct te willen verwijderen.

Ik heb u niet gevraagd om een apart topic te starten,dat heeft u gedaan, er kijkt niemand naar mijn aansluiting, er is helemaal niets mis met onze FTTH verbinding, u ziet dat mijn letters verschijnen? Mooi, mijn computer werkt tenminste wel goed, die is ook mijn eigendom…

Ik verzoek u om mij niet langer lastig te vallen, met allerlei vreemde opmerkingen.

Verwijder onmiddellijk mijn account hier op dit forum, zo werkt het niet, althans, niet bij mij.

Dus je wilt echt niet geholpen worden?

Weet je dat ik je soms echt niet kan volgen. Ik snap dat je geïrriteerd cq. boos bent maar om dan niet samen te werken met anderen zal je niet helpen om het issue dat jou zo irriteert en boos maakt te verhelpen.

Opnieuw zeg ik dit met de oprechte intentie om jou te helpen en dat is precies ook wat @Thomas wil doen.


Op verzoek van @Ceessie35  account verwijderd.
Mocht hij toch weer deel willen nemen aan deze discussie kan hij een nieuw account aanmaken.


---

WIFI: Dat wordt hier héél erg weinig gebruikt, ik heb 12 apparaten bekabeld aangesloten in mijn netwerk, en ja, zelfs de printer. en 2 ervan zitten op de wifi van het modem dat is mijn smartphone en een tablet (ZTE Experia V10)

---

Is niemand bovenstaand stukje tekst van Ceessie opgevallen? Zou de oorzaak van zijn probleem misschien liggen in het feit dat/hoe er 12 (!) apparaten bekabeld aangesloten zijn? 


Op verzoek van @Ceessie35  account verwijderd.
Mocht hij toch weer deel willen nemen aan deze discussie kan hij een nieuw account aanmaken.

 

Dat is dan de tweede keer in een maand tijd.

 


Dat is dan de tweede keer in een maand tijd.

Klopt. Maar misschien volgt hij dit topic toch. Daarom hier toch mijn vraag aan Ceessie: Hoe heb jij die 12 apparaten bekabeld aangesloten? Met een switch of router? Heb je de problemen ook als je de switch/router er tussenuit haalt?