Skip to main content

Hallo KPN leden.

Gistermiddag een vrij nieuwe smart tv gekregen van mijn overleden moeder. Moeder had een Ziggo abbonement. Ik heb een KPN abbonement met kastje om op te nemen. Nou moeten zowel de afstandbediening van mij als die van moeder gebruikt worden om de tv aan te zetten. Daardoor is de smart tv niet meer smart maar reageert op mijn oude abbonement. Beide afstandbedieningen staan nu geen  veranderen van instellingen toe. Hoe voeg je deze ingestelde smart tv samen met mijn oude tv zonder smart zodat de gekregen smart tv daadwerkelijk smart wordt! Dan word een Netflix of ander abbonement mogelijk.

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

@Murphy1 u kunt de witte KPN afstandbediening koppelen aan de tv. Dan kunt u hem aan/uit zetten. En het volume bedienen. Verder niets. Als u apps op de tv wilt gebruiken, dan zult u de afstandsbediening van de tv moeten gebruiken. 


Nick83.

Dank voor uw antwoord. De witte afstandbediening is inderdaad aan de tv gekoppeld maar dat is gebeurd omdat er anders geen zenders doorkwamen. Nu heeft iemand me iets verteld over een kaart waarmee apps wel gebruikt kunnen worden. Hoe werkt zo,n kaart en wat dan te doen met de nu in gebruik zijnde KPN afstandbediening. Het zal nu wel duidelijk zijn dat  ik die van u antwoord ontving totaal niets bakt van hedendaagse nieuwigheden.  Maar daarvoor is er een community.


Hi @Murphy1, we denken hier natuurlijk graag met je mee!

Er zijn verschillende opties, denk ik. Je vindt deels ook apps op jouw tv-ontvanger, deze noemen we Apps op TV. Deze vindt je via het menu van jouw tv-ontvanger, dus die kan je gewoon met de witte afstandsbediening bedienen.

De stick waarover jij gelezen hebt is, vermoed ik, de Xiaomi Mi TV Stick. Dat is inderdaad een stick waarmee je van je tv een smart tv kunt maken. Dit is niet een product of dienst die we vanuit KPN aanbieden, dus ik kan je niet veel details erover vertellen. Mogelijk kunnen andere gebruikers hier op het forum dat wel. Ik heb een snelle zoektocht voor je gedaan, je leest bijvoorbeeld hier via Tweakers reviews van de Xiaomi stick.

 


Er is geen '’kaart'’ om apps te gebruiken. Je hebt een smart-tv of je hebt 'm niet.

Bij Philips televisies kan het om 2 systemen gaan. Alleen de Android-TV versie heeft apps. De versie met Saphi niet. En daar kan het ook niet bij. De apps in de Philips TV kun je alleen met de Philips afstandsbediening gebruiken. Dan leg je die van kpn even opzij. Terug naar TV kijken via ontvanger dan tv weer op HDMI 1 zetten (bron).

Verder kun je, met de witte kpn afstandsbediening, de apps in de kpn ontvanger aanwezig zijn.

Sowieso kan een tv met hdmi met de kpn ontvanger verbonden worden. Om met één afstandsbediening dan ook de tv aan/uit en hard/zacht te zetten kun je die knoppen instellen voor het merk van de televisie.

Voor Philips en de kpn afstandsbediening met Netflix knop: houdt de bron en ok knop tegelijkertijd enkele seconden ingedrukt totdat rode ledje brandt. Typ 328 in. Nu werken de volume knoppen en tv aan/uit op de tv. De rest van de knoppen op de KPN TV ontvanger.


Peter G.

Dankjewel om me te helpen. Dankzij uw reactie weet ik nu dat de tv aangesloten is op de verkeerde HDMI. Hij is is aangesloten op HDMI 2. Dat word dus veranderd. Langzaam maar zeker gaat alles toch nog goed komen. Misschien vind ik iemand om me verder te helpen zo te werk te gaan zoals u schrijft. Lukt dat niet meld ik me weer. Mits dat oke is natuurlijk.

 

 

 


Hallo Alexandra.

Ook u bedankt me te antwoorden. Er staan inderdaad apps op de KPN afstandbediening. Helaas staan daar niet Netflix Amazon Prime etc bij. Dat zijn nu juist de apps waarop je vanalles en nog wat kunt bekijken. Hoewel mijn haren al lang grijs zijn en mijn leeftijd rond de 70 bengelt zie ik nog steeds graag SF films en films zoals Avatar. Het zou een wijs besluit van KPN zijn eens wat meer apps beschikbaar te maken dan zouden oudere mensen makkelijker dergelijke apps kunnen gebruiken. Toekomstperspectief!


Kpn heeft apps voor Netflix en Amazon Prime. Die zou je dus via de witte kpn afstandsbediening met de apps knop gewoon in het rijtje moeten hebben. 

Van welk merk is je moeders tv eigenlijk?


@Murphy1 Dat klopt, je vindt de apps van de tv-ontvanger niet op de afstandsbediening, maar in het menu. Je begint dus met de ‘menu’ knop, om bij de apps te komen. Daarna ga je naar ‘Apps op TV’. 

Ik hoop dat je intussen verder bent gekomen, met de uitleg van Peter hierboven!


De apps staan inderdaad in het menu maar mijn vorige tv was te oud waardoor deze apps niet toegankelijk waren. De huidige tv is een Philips. De daarbij aanwezige afstandbediening heeft Netflix erop staan wat handig is. Maar daarvoor moet de bijna nieuwe tv natuurlijk werken op de bijgevoegde afstandbediening en dat doet die nog steeds niet. Waarschijnlijk gaat het niet werken me via deze community te helpen. Dat ligt aan mij. Als je al je leven lang technisch analfabeet bent veranderd dit niet plots rond je 70 ste. 


Als je al je leven lang technisch analfabeet bent veranderd dit niet plots rond je 70 ste. 

Dat ben ik niet met je eens. Mijn moeder is op haar 66 ste met een laptop begonnen. En vorig jaar, met 83 jaar, 11 maanden en 20 dagen, haar eerste smartphone. 
Inmiddels legt ze haar buren en omgeving e.e.a. uit bij problemen met smartphone én KPN TV. 

Maar daarvoor moet de bijna nieuwe tv natuurlijk werken op de bijgevoegde afstandbediening

Ik begrijp dat de Philips tv niet op diens eigen Philips afstandsbediening werkt???? Neem daarvoor contact op met de winkel waar je deze hebt gekocht.

Heb je er een soundbar voorliggen? Dan kan het zijn dat die het benodigde IR signaal blokkeert voor de Philips afstandsbediening.


@Murphy1 Ik ben met Peter eens dat je altijd kan leren 🙂 en we doen hier graag een poging om je op weg te helpen. 

De apps op de tv-ontvanger kan je met de witte KPN afstandsbediening bedienen. Daarvoor hoe je je eigen (vermoedelijk zwarte) afstandsbediening niet te gebruiken. En heb je Peter zijn uitleg hierboven nog gezien?


Misschien een domme opmerking maar zijn de batterijen van de Philips afstandsbediening toevallig niet leeg ?


Hallo Peter G.

Ook ik ben op latere leeftijd op een laptop begonnen. Dat gaat enigszins goed en ook wel eens wat minder goed. Maar er was wel altijd iemand bereikbaar die als de boel weer eens in de soep gelopen was mijn laptop weer aan de praat kreeg. Totdat ik die laptop een keer gemold heb. Sindsdien zijn het tablets. Die zijn goedkoper. De situatie is stabiel gebleven waarmee bedoeld wordt dat ook die regelmatig niets meer doet. Dat was tot voor kort nog steeds geen probleem omdat er nog altijd iemand was om mijn puinhopen weer te herstellen. Maar nu is hij verhuisd en dat maakt de situatie heel anders. Opeens moet alles door mezelf worden opgelost. En dat lukt niet. Dan de leverancier vraag. Deze tv is van mijn recent overleden moeder. En waar deze gekocht is weet ik niet. Een gebruikshandleiding is er ook niet maar dat is niet erg want die zijn koeterwaals voor me. Er is geen soundbar bij.


Jan Bar.

Nee die batterijen werken goed. Was het maar zo simpel geweest dan waren mijn problemen al lang opgelost.


Ik heb mijn reacties nog eens doorgelezen, maar kan er niks aan toevoegen.

Hopelijk vind je nog iemand in je buurt die je even kan helpen met KPN TV en met deze '’nieuwe'’ tv.

Een gebruikershandleiding is er vaak niet omdat het menu je al vaak door de handelingen heen leidt.


Alexandra.

De witte KPN afstandbediening zet het kastje aan. En laat me programma s opnemen en kijken. Ook terugkijken gaat goed. De apps heb ik bekeken maar Netflix staat er niet bij. Ook Disney of Amazon Prime zijn onvindbaar. Al Jazeera enz staan er op. Maar die zitten gewoon in het zenderpakket.

De zwarte Philips afstandbediening zet de tv aan. En staat toe het geluid te regelen. Misschien kan met de Philips afstandbediening nog wel meer maar dat ga ik niet proberen want voor je het weet werkt niets meer. Degene die me altijd hielp is verhuisd en woont te ver weg om iedere keer bij me langs te komen bij mankementen.


Netflix behoort tot de standaard apps op de kpn ontvanger 

 


@Murphy1 Rot inderdaad als je ‘vast hulp’ in de buurt er dan ineens niet meer is. Ik hoop toch dat je iemand anders vindt die je een handje kan helpen met dit soort dingen. Misschien via familie of vrienden?

Wat Peter aangeeft klopt. Netflix hoort standaard op de tv-ontvanger te zitten. Je hoort 'm te vinden als je met de witte KPN afstandsbediening naar ‘Menu’ gaat, en daarna naar ‘Apps op TV’. Kan je die opties vinden? En zie je de apps, waaronder Netflix, dan wel staan? Zo niet, dan ben ik benieuwd naar welk type tv-ontvanger je hebt. Mogelijk heb je een ouder type waardoor je de apps niet ziet staan. 

Je kan via onze website gemakkelijk jouw apparatuur laten controleren, en omwisselen als dat nodig is: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1


Helaas woont mijn enige familie in Delft en ik in Zuid Limburg. Dat is niet te doen. En iedereen in mijn omgeving is even blue als ik in technische details. Er zit op mijn KPN afstandbediening geen enkele app waarop je film kunt kijken. Alleen sportzenders nieuws zenders en youtube. Wel staat ergens dat film 1 mogelijk is. Dat is niet wat ik wil Op het modum staat Experia Box V10. Dankjewel om me de link naar KPN Service tool toe te sturen. Misschien lukt het daarmee wel.