Skip to main content

Ik heb een nieuwe Samsung tv gekocht en ben er super blij mee! Het lukt mij alleen niet om de Samsung solar cell remote (Samsung smart remote) aan te sluiten op de de arris VIP5202. Ik loop vast op het moment dat ik het modelnummer van de kabel-/satellietontvanger moet selecteren. Waar kan ik dit nummer vinden? Of wat zou het kunnen zijn?

groetjes Tijs!

Hallo ​@Tijs _2008 ,

Dit is de instructie: 

De KPN afstandsbediening koppelen aan jouw TV

Het koppelen van je afstandsbediening is makkelijk. Volg de volgende stappen:

1. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening.
  2. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'.
  3. Je krijgt een aantal codes te zien. Als je veel codes ziet, kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer van je tv in te vullen.

Werkt dit niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv wordt weergegeven. Als het met een code niet (helemaal) werkt, probeer dan een andere code.

Afstandsbediening koppelen lukt niet

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook snelcode 20 proberen. Dit werkt als volgt:

1. Druk vijf seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  2. Voer de snelcode in
  3. Het rode lampje knippert twee keer en blijft dan branden
  4. Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan vijf tot 40 seconden duren.
  5. Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  6. Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Er zijn veel codes, maar soms lukt het niet om jouw afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen te gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatet. Kijk op onze website of er een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

bron:

Je topic titel suggereert iets anders dan je tekst jij wil de vip5202 dus aansturen met de afstandsbediening van je televisie niet je TV aansturen met de kpn afstandsbediening?

Hoi ​@Tijs _2008. Welkom op de community! Wat fijn om te horen dat je blij bent met je nieuwe Samsung TV! Ik begrijp ook uit jouw bericht dat je de tv-ontvanger wil bedienen met de afstandsbediening van je televisie. Vanuit KPN kunnen we je helpen met het koppelen van de KPN-afstandsbediening aan je TV en ontvanger. Noordzee deelt hierboven al het juiste topic waarin we uitleggen hoe dit werkt. In sommige gevallen lukt het echter om de afstandsbediening van je TVook aan de ontvanger te koppelen, maar dit is afhankelijk van het type TV en de ontvanger. Misschien heeft een ander klant ervaring met het koppelen van de Samsung Smart Remote aan de Arris VIP5202 en kan zij of hij je verder helpen.

Bedienen van de 5202 met je Samsung afstandsbediening. 

Kies met de Samsung afstandsbediening 'bron’, dan naar boven en … 

Selecteer universele afstandsbediening. → Nieuw apparaat → Kabel/satellietontvanger → aansluiting rechtstreeks op tv → Kies provider KPN, doe de controlehandeling en bevestig. Klaar.

Reageer