Skip to main content

Sinds enige weken in het bezit van de nieuwe KPN TV+ Box inclusief de nieuwste afstandsbediening, maar het lukt met niet om deze goed in te stellen op de LG OLED65G2 TV. Alleen de TV aan/uit werkt, maar volume/mute krijg ik niet aan de praat. Ik heb alle vele codes geprobeerd, maar wat is de juiste voor deze LG TV?

Groet, Jules

 

@JulesB 

Zie ook hier.

 

Ik kreeg de vraag bij het installeren en kon het aangeven.

Je kan het, dacht ik, ook via instellingen (tandwieltje) afstandsbediening en koppelen aan tv doen.

 

Of zoals hier besproken: (code LG is 2)

--------------  

Automatisch

Je kunt de afstandsbediening van de KPN TV+ Box automatisch verbinding laten maken met jouw tv. Dit werkt het beste bij grote merken.

 

Handmatig

Lukt het automatisch verbinden niet? Of wil je liever zelf koppelen? Volg dan de onderstaande instructies.

  1. Kijk of je tv-merk in de snelcodelijst staat (zie lijst hieronder).
  2. Houd het source/AV knopje + het ‘snelcodenummer’ 5 seconden gelijktijdig ingedrukt, tot het rode lampje op de afstandsbediening brandt. Je kan nu beide knoppen loslaten.
  3. Druk op ⏩. Het lampje op de afstandsbediening knippert nu 1 keer rood.
  4. Controleer of de knoppen volume/mute/tv werken? Werken ze niet? Doorloop dan punt 3 en 4 opnieuw.
  5. Werken de knoppen wel? Druk op OK. Het lampje knippert nu 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op je televisie.
Snelcode lijst
Samsung 1 Loewe 6
LG 2 Grundig 7
Sony 3 Sharp 8
Philips 4 TCL 9
Panasonic 5 Hisense 0

De LG code 2 heb ik al meerdere keren toegepast, maar het volume/mute komt niet in werking.

Volgens de procedure moet je het dan blijven proberen, maar ergens houd het op.

Ook heb ik geprobeerd de LG snelcodes (005, 208, 244, 328, 741 en 744) handmatig in te voeren, maar nog steeds geen volume mogelijk.

KPN moet toch aan kunnen geven wat de exacte code is voor deze LG OLED TV op de nieuwste afstandsbediening in te stellen.

 


@JulesB 

Bij mij werkt het.

Maar ga naar instellingen, afstandsbediening en accessoires en ga naar tv koppelen.

Dan kan je hem automatisch laten koppelen. 

 

Je hebt de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) als ik het goed begrijp.


Lg SimpLink inschakelen 


@JulesB Ia het nog gelukt? Ik heb eigenlijk geen andere tips dan degene die al gegeven zijn. 


Het is me inmiddels gelukt, maar wat het mogelijk heeft gemaakt is het resetten van de afstandsbediening dmv de rode+blauwe knop. Daarvoor had ik al automatisch koppelen uit en weer ingeschakeld, maar dat heeft niets gebracht.

Na het resetten heb ik Source+2 gekozen voor LG en vervolgens met vooruit spoelen net zo lang geprobeerd (3x) totdat het mute/volume werkte.

Eerlijk gezegd is de procedure om dit allemaal voor elkaar te krijgen niet eenduidig. Met name de online help info van de KPN App is misleidend, want daarin staat dat je na het doorspoelen op OK moet drukken en dan testen. Echter als het dan niet werkt, dan begin je bij de volgende doorspoel code (005, 208, 244, 328, 741) weer bij 005 en dus zul je 2x moeten drukken om de volgende code te proberen. De keer daarop 3x, daarna 4x, enz.

Nogmaals het werkt nu, maar een heel goed gevoel heb ik er nog niet bij. Het ene moment denk je dat het werkt, maar nadat je de procedure hebt afgesloten blijkt het toch maar weer half te werken, dus wel Standby maar geen Volume. 

Ik geloof dat het resetten en vervolgens steeds een andere code proberen het uiteindelijk heeft doen werken.

Dus ik zou het netjes vinden als deze info ook door KPN wordt aangepast. Ik ben immers niet de eerste die met dergelijke problemen te maken heeft gehad.

 


Ten eerste fijn, dat het dan weer werkt. Ik ga het doorgeven en bedankt dat je dit dan even deelt met ons!