Skip to main content

Het geluid van mijn tv gaat via mijn denon versterker. Ik heb tv box diw7022 en kan het geluidsniveau van mijn denon niet via de afstandsbediening van de diw7022 regelen, waardoor ik nu twee afstandsbedieningen nodig heb. Ik heb alle koppelcodes voor Denon al geprobeerd, maar geen van deze codes werkt.

kan iemand mij aan een koppelcode helpen voor de Denon Ceol RCD10 helpen?

 

Hoi @LMDOWO, welkom hier. 

Ik zou je eerder aanraden om de tv ontvanger op de HDMI 1 aan te sluiten van de tv. De Denon op de HDMI ARC. Dan zet je de tv-instellingen op externe speakers, of hoe dat ook heet voor jouw tv. 

Dan kan je onze afstandsbediening aan de tv koppelen en en dan kun je het geluid van de Denon met onze afstandsbediening veranderen. 


Deze methode was mij bekend. Ik heb op mijn TV een HDMI ARC aansluiting, maar de Denon Ceol RCD10 heeft geen HDMI of HDMI ARC aansluitingen. Wel zijn er een optische aansluiting (die ik nu gebruik voor de tv) en een analoge aansluiting (die ik nu gebruik voor de radio) aanwezig.

Zijn er nog alternatieven?


Zou een een adapter HDMI ARC naar optisch kunnen werken voor het geluid via de afstandsbediening van KPN.


Zou een een adapter HDMI ARC naar optisch kunnen werken voor het geluid via de afstandsbediening van KPN.

 

Nee, dat gaat niet werken.

 

Je tv hebt waarschijnlijk ook een optische uitgang.

Die kan je verbinden met de Denon.

En het geluid op de tv via de KPN ab regelen.

 

Als de Denon een HDMI ingang heeft, kan je de het beste met een HDMI kabel verbinden (op tv de HDMI eARC of HDMI ARC (ligt eraan hoe oud de tv is))


Lukt het met de stappen uit het volgende topic:

 


Bovengenoemde optie heb ik al eerder uitgeprobeerd, maar werkt helaas niet.


De Denon is nu via een optische kabel aangesloten op de tv. Het geluid is prima, maar niet te bedienen via de ab van KPN.


Dan heb ik helaas geen opties meer. Dan blijft het bij 2 afstandsbedieningen. Kan er niet meer van maken. 


Kies in setup van de denon RCD-10 de optie Algemeen, vervolgens IR-afstandsbediening en daarna de gewenste functie(s) voor de kpn-afstandsbediening en volg de getoonde instructies en stel in met de kpn- afstandsbediening


Ik kan nu inderdaad het volume van de Denon regelen via de afstandsbediening van KPN. Bedankt daarvoor.

Ik heb ook geprobeerd het aanzetten van de Denon via de afstandsbediening van KPN te regelen. Ik wilde daarvoor de power on toets in laten leren op een toets van de KPN afstandsbediening. Dit lukt niet. Ik heb daarvoor dezelfde procedure gevolgd als voor de geluidstoetsen. Weet jij misschien een manier om dat te regelen?


Op de zelfde wijze, met de “power on” en “power off” opties de aan/uit toets van de tv ingesteld. Gelijktijdig met de tv gaat dan de Denon ook aan of uit.


Ik heb dat inderdaad geprobeerd, maar ik kreeg de toetsen power on en power off niet voor elkaar in tegenstelling tot de volumetoetsen. Op welke toetsen van de KPN afstandsbediening kan ik de power on en power off toetsen in leren? Ik heb ze namelijk bijna allemaal geprobeerd.

 


Voor mij werkte dit, ik ken verder (nog) geen andere oplossing.


Nog even een vraagje. Op welke toetsen van de KPN afstandsbediening heb je power on en power off geprogrammeerd?


Tv-knop links boven, beide functies op deze knop waarmee de denon gelijktijdig aan/uitschakelt met de tv.