Skip to main content

Dag allen,

Al weken probeer ik een 4K tv ontvanger te bestellen, tot op heden is dit niet gelukt. Een tijd geleden heb ik mijn verhuizing doorgegeven. Daarbij heb ik diverse KPN medewerkers gesproken en aangegeven dat ik graag een 4K tv ontvanger zou willen hebben. Dat kon pas nĂ¡ de verhuizing maar wel is alvast mijn abonnement aangepast naar KPN hussel. Meerdere medewerkers hebben mij toegezegd mij op de 15e december te bellen maar helaas, niets gehoord. Inmiddels is wel de oude apparatuur aangesloten door een monteur, zonde van zijn tijd....

 

Omdat het mij een beetje te lang duurt allemaal en de klantenservice niet te bereiken is, heb ik vandaag het forum afgespeurd en las ik dat wanneer je een extra ontvanger besteld, je de nieuwe 4K ontvanger krijgt. Dat heb ik dus gedaan. Echter, nu zie ik dat er wéér een TV-ontvanger Arris VIP2952 naar mij is opgestuurd. Dat schiet wederom niet op.

 

Wat kan ik nu nog doen? Ik ben hier al meer tijd mee kwijt dan bij het regelen van mijn hypotheek dus het begint zo langzamerhand wel vervelend te worden. Ik wil wel een ander abonnement, ik wil de ontvanger wel betalen... Maar hoe?! 

Heeft u het 4k abonnement genomen?


Geen idee! Ik vind die optie nergens terug. Kun jij mij vertellen hoe ik dat kan regelen? Via een link of stappenplan, op de site of in de app?


Het 4k abonnement kan alleen genomen worden als de haalbare snelheid boven de 100Mbit/s is.  U kunt het dan bestellen via mijnkpn.  U betaald daar extra voor. Er zijn nog maar 4 zenders die in 4k te ontvangen zijn. Dat zijn nuet echt zenders die voor de meeste mensen interessant zijn maar dat kan u zelf het beste bepalen.  Staat het niet in mijnkpn dan kan het niet. 


De haalbare snelheid? Van de tv?

Het gaat mij erom dat ik een ontvanger heb die ik weg kan zetten, op basis van bluetooth. De rest maakt me niet zoveel uit…

Waar zou die 4K optie moeten staan? Mijn abonnement is al aangepast door een KPN medewerker....


Als de optie niet in mijnkpn staat dan is het ook niet te leveren.  U zult dan ook geen 4k ontvanger krijgen. Sowieso zijn die al schaars vanwege het wereldwijde chiptekort en wordt die uitsluitend geleverd aan degenen die ook een 4k abonnement nemen. 


Wat zonde! Is al het gedoe voor niks geweest… Waarom vertelt een KPN medewerker mij dit niet maar wordt mijn abonnement wel zonder pardon gewijzigd? Frustrerend! 


Gebrek aan kennis.  Wat is er gewijzigd aan het abonnement?


Blijkbaar… Ik had Internet + TV basis met gratis ESPN. Nu heb ik een hussel abonnement. Geloof dat ik wel iets goedkoper uit ben (kan ik niet terug vinden?), maar dus wel zonder ESPN. Had niet gehoeven maar ik denk dat ik het maar zo laat.

 

Eerst het probleem met de kabels + ontvanger oplossen. Ben al verhuisd en alles is al geĂ¯nstalleerd en opgehangen in de veronderstelling dat ik een tv ontvanger op basis van bluetooth zou ontvangen.


Welke snelheid is er haalbaar op uw adres? Weet u dat? Heeft u glasvezel? Of verbinding via de telefoonlijn? 


Ja, ik had daar eerder niet op gelet maar dat blijkt 47 Mbit/s te zijn. Als het goed is, heb ik glasvezel


Zit er een kabel in de rode of in de grijze aansluiting?


Als het goed is, heb ik glasvezel

Als je daadwerkelijk glasvezel hebt, dan moet je met een 50 mbit abonnement volgens mij wel 60 of 65 mbit kunnen halen.

Waar ziet u dat u 47 mbit zou moeten halen?


Als de optie niet in mijnkpn staat dan is het ook niet te leveren.  U zult dan ook geen 4k ontvanger krijgen. Sowieso zijn die al schaars vanwege het wereldwijde chiptekort en wordt die uitsluitend geleverd aan degenen die ook een 4k abonnement nemen. 

Voor de optie 4k pakket moet je de klantenservice hebben 

Dat kan al begin dit jaar niet meer via mijnkpn 

Het is gewoon leverbaar via de klantenservice mits de snelheid het toe laat 

Ik kan zelf 1gbit glasvezel krijgen (heb 100mbit pakket) 

Bij mij is de optie 4k pakket er niet 

Ik heb wel 2x vip5202 maar dan zonder 4k pakket (heb ik tijdelijk gehad) 

Via mijnkpn toen het nog kon 

 

Â