Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik het beste mijn KPN TV+ Box aansluiten?

  • 16 September 2024
  • 12 reacties
  • 122 keer bekeken

We hebben nieuwe tv, met KPN box. Nu zegt de installateur van de TV dat kabel rechtstreeks beter beeld geeft dan via box. Welke kabel heb ik dan nodig en in welke ingang moeten de stekkers. Heb al gat in de muur geboord zodat kabel naar het modum kan.

 

@Benno Klaver Dat klopt niet. Via TV kijk je met de KPN App voor SmartTV, via de TV Ontvanger worden de zender in betere kwaliteit gedistribueerd. De TV heeft idR betere beeldverbeteraar, maar het weegt niet op tegen de verlies tegen over hogere bitrates van TV Box


Ik denk dat de installateur met ‘kabel’ bedoelt kabel van kabelboer Ziggo bijvoorbeeld, dat is van oorsprong een pure tv-signaalleverancier waar later internet en bellen aan toegevoegd is.

De TV+decoder sluit je gewoon aan met de meegeleverde HDMI-kabel op de HDMI#1-poort van je tv-toestel en de tv+decoder sluit je tevens met de meegeleverde LAN-kabel rechtstreeks aan op je modem/router van KPN.

Zie verder de meegeleverde installatiehandleiding van de TV+decoder @Benno Klaver 

Succes.

 


HDMI kabel gaat van boxje naar de TV. Geel kabeltje gaat van boxje naar een wit KPN blokje dat in een stopcontact moet. Zwart kabeltje gaat van Boxje naar een zwart blokje met groen lichtje dat ook in een stopcontact gaat. Welk kabeltje moet nu door de muur naar het KPN modem?


HDMI kabel gaat van boxje naar de TV. Geel kabeltje gaat van boxje naar een wit KPN blokje dat in een stopcontact moet. Zwart kabeltje gaat van Boxje naar een zwart blokje met groen lichtje dat ook in een stopcontact gaat. Welk kabeltje moet nu door de muur naar het KPN modem?

Kun je eens een foto plaatsen van hetgeen je nu beschrijft @Benno Klaver ???


HDMI kabel gaat van boxje naar de TV. Geel kabeltje gaat van boxje naar een wit KPN blokje dat in een stopcontact moet. Zwart kabeltje gaat van Boxje naar een zwart blokje met groen lichtje dat ook in een stopcontact gaat. Welk kabeltje moet nu door de muur naar het KPN modem?

Kun je eens een foto plaatsen van hetgeen je nu beschrijft @Benno Klaver ???

😜 ja lijkt idd wel beter anders lijkt het op een mario spelletje met hokjes en blokjes. Wel een lijpe omschrijving! @Benno Klaver 


 


 


Je hebt de TV+decoder aangesloten via een een antieke powerline in het stopcontact.

Dat wordt niet ondersteund door KPN in het geval van storingen @Benno Klaver 

De enig juiste manier om de tv+decoder aan te sluiten op de modem/router is rechtstreeks met een geschikte LAN-kabel, kwaliteit minimaal CAT5e, beter is CAT6 of CAT6a.

Zie onderstaand kaartje met door KPN ondersteunde aansluitmethoden en daar hoort jouw manier van aansluiten niet bij.:

Zie verder ook onderstaande link:

Succes.


Je kunt de + Box ook met Wifi verbinden, @Benno Klaver. Als de tv / +Box niet heel ver van de modem verwijderd is werkt dit ook prima.


De kabel die je dan moet gebruiken is een UTP cat5e of cat6 netwerkkabel gelijk aan die zwarte kabel met gele pluggen.


Dus de zwarte kabel met het gele plugje uit de powerbox halen en rechtstreeks naar het modem, daar zitten 2 vrije ingangen, links of rechts dan?

 


Dus de zwarte kabel met het gele plugje uit de powerbox halen en rechtstreeks naar het modem, daar zitten 2 vrije ingangen, links of rechts dan?

Klopt. Het maakt niet uit welke van de vier gele LAN poorten je gebruikt.

Overigens zou ik die "draadloze" verbindingsset (powerboxen) ook helemaal loskoppelen. Dan komt er dus nog een LAN poort vrij op jouw Experia/KPN Box.


Reageer