Skip to main content

via optische kabel geen geluid op de denon m41.

Toslink staat aan.

Op display wel vermelding van het kanaal

Wat doe ik fout?

Beste ​@Albert vh Hof wil je de Denon op je tv-toestel aansluiten of op de tv-decoder van KPN en welke merk en type TV-decoder van KPN heb je in bruikleen?

Als je met een S/PDIF-kabel verbinding wilt maken moet je aan de Denon-kant voor de digitale ingang kiezen, digital in optical 1 of 2 achterop de Denon.

Als je dan geluid vanuit de tv of decoder wilt horen, moet je op de Denon de betreffende digitale ingang kiezen om af te stemmen.

Succes

Digital in optical 1 of 2 kiezen

ik wil aansluiten op de sagecom 7022 via een optische kabel.

Op de denon krijg ik de kanalen te zien maar krijg geen geluid. Als dat ook nog lukt ben ik blij.

Albert

Je moet op de tv-ontvanger ook instellen dat geluid via de optische uitgang gestuurd miet worden.

Volgens deze pagina staat het standaard uit (stukje naar beneden scrollen op de deze pagina:
https://community.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dtv%2D149/geluidsinstellingen%2Dvan%2Dde%2Dkpn%2Dtv%2Dbox%2D573657

Donald

Beste donald,

staat aangevinkt.

Het gekke is dat op op de denon wel de kanalen kan kiezen maar er is geen geluid. De kanalen met beschrijving worden op de display getoond.

Het is waarschijnlijk een geluidsprobleem wat via kpn niet doorkomt. Met een losse dab kabel prima geluid en 60 zenders, maar ik wil de kabel kwijt.

Zijn er nog suggesties ofeen monteur?

Dank voor het meedenken.

Albert

Beste ​@Albert vh Hof op de Denon kun je geen kanalen kiezen van de radiozenders die via de decoder uitgezonden worden.

Je bent denk ik in de war met de FM-kanalenkiezer van de Denon.

Op de KPN-decoder stel je een radiokanaal in vanaf kanaal 801 en verder, op de Denon kies je de juiste geluidsingang en dan heb je geluid.

Beste ​@Albert vh Hof is het nog gelukt???

ik heb alles nog eens nagelopen met de info van KPN. Het is niet gelukt.

Ik laat het maar zo. Helaas.

Dank ieder voor het meedenken.

Albert

Beste ​@Albert vh Hof via onderstaande afbeelding kun je zien hoe je de bron kunt selecteren, dan kies je dus voor 1 van de digitale ingangen en je hebt geluid via de KPN-decoder:

We krijgen het beestje wel aan de praat hoor, de moed niet opgeven.

Succes.

dit werkt. Ik moet wel op de afstansbediening op de knop radio drukken voor geluid. Dit heb ik nergens elders gelezen.

Dank voor de hulp. Alleen jammer dat kpn niet de namen van de zenders meestuurt zoals wel via een antenne gebeurd.

Ik ben er blij mee.

Albert

Vraag van mijn kant dus opgelost.

Albert

Beste ​@Albert vh Hof , fijn om te lezen dat het gelukt is.

De zender namen en logo's zijn op het tv toestel te zien tijdens het afstemmen. Als je dan de zender gekozen hebt kun je de tv weer uitzetten en via de Denon luisteren.

Reageer