Ik heb al 5 jaar internet en tv via kpn, maar bezit nog over een oude versie TV box (zonder ingebouwde chromecast) en volgens mij dus ook over een oudere modem.
Ik zou graag over de nieuwste apparatuur beschikken. Hoe kan ik dit regelen?
Ik heb al 5 jaar internet en tv via kpn, maar bezit nog over een oude versie TV box (zonder ingebouwde chromecast) en volgens mij dus ook over een oudere modem.
Dan zal je moeten overstappen naar het TV+ abonnement.
De vraag is of je dat moet willen, als je nu een 5202 hebt dan zou ik persoonlijk het gewoon zo laten.
Wat is het verschil met tv+? Ik beschik nu over interactieve tv met dezelfde opties. En waarom is het met een 5202 niet de moeite waard om over te stappen?
Wat is verschil met tv+? Ik beschik nu over interactieve tv met dezelfde opties. En waarom is het met een 5202 niet de moeite waard om over te stappen?
Persoonlijk vind ik de 5202 nog altijd de beste TV ontvanger. De soepelste gebruikersinterface.
TV+ draait op een Android TV Box (de TV+ Box of Sagemcom DIW7022) en dat heeft z'n voor- en nadelen.
Persoonlijk vind ik het bedieningsgemak van de TV+ Box minder dan die van de "oude" TV ontvangers en ook de snelheid laat mijns inziens nog te wensen over. En als je de HD-"Glas" zenders kijkt dan zit je qua beeldkwaliteit bij terugkijken beter bij de 5202 dan bij de TV+ Box.
Lees ook het onderstaande topic eens.
Welke noodzaak heeft u voor de Chromecast ondersteuning en welke noodzaak heeft u voor een mediaspeler met toegang tot de Google playstore?
Voor de functie de tv zenders kijken is de 5202 prima. Uw TV abonnement wordt ongeveer € 1,50 duurder met hussel is dit nu € 11,00 sinds de laatste correcties. Uw internet abonnement kan iets dalen in prijs. De enige reden om van abonnement te wisselen kan de prijs zijn, niet direct de nieuwste apparatuur willen hebben.
Ok, ik dacht dat ik een hoop features misliep, maar dat valt dus mee. Goed om te weten. Dan laat ik het maar zo.
Inderdaad overstappen op het abonnement KPN tv+
Je kan na het overstappen niet meer terug.
Je krijgt dan de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een Android medeabox.
Persoonlijk ben ik er dik tevreden over.
Ik lees iets over de Arris 5202 hier, maar ook daar lees ik regelmatig problemen over.
Of die echt beter is? (ik heb mijn twijfels)
Laat je vooral niet afschikken door het topic “Feature Reguest” die was perfect toen het meer dan een jaar geleden nog nieuw was. Maar is nu een uit de kluiten gewassen wensenlijst geworden. Staan goede punten in, zeker, maar ook veel waarvan ik denk, misschien voor een fanatiekeling.
Als je een Smart tv hebt, dan kan je in principe (licht aan de leeftijd en merk) wat de Mediabox ook kan.
Dus aan u is de keuze.
P.S.
Om over te stappen moet je wel contractvrij zijn.
Ok, ik dacht dat ik een hoop features misliep, maar dat valt dus mee. Goed om te weten. Dan laat ik het maar zo.
De enige features zijn het eigen baas zijn over de te installeren apps en de ingebouwde chromecast. Deze laatste heeft in mijn ogen wezenlijk enkel nut om afbeeldingen vanaf een smartfoon weer te geven op een televisie verder ontgaat mij die noodzaak op deze box.
Mijn persoonlijke afweging om de TV+ DIW niet te willen is dat deze niet voldoet aan waarvoor ik een tv abonnement afneem.
De enige features zijn het eigen baas zijn over de te installeren apps en de ingebouwde chromecast. Deze laatste heeft in mijn ogen wezenlijk enkel nut om afbeeldingen vanaf een smartfoon weer te geven op een televisie verder ontgaat mij die noodzaak op deze box.
Mijn persoonlijke afweging om de TV+ DIW niet te willen is dat deze niet voldoet aan waarvoor ik een tv abonnement afneem.
Ach
Op sommige Smart tv's zit het ook als extra erop.
Persoonlijk maak ik er geen gebruik van.
Ik gebruik de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) voor KPN tv en voor enkele streaming diensten.
Ik zie ook een (klein) voordeel voor mensen die navigatie in bijvoorbeeld NPO Start makkelijker vinden op een tablet of telefoon. Of mensen die Spotify Connect gebruiken (dat gaat trouwens niet via de ingebouwde Chromecast, en Spotify Premium nodig). In beide gevallen blijft de televisie lekker altijd op dezelfde HDMI-ingang staan, en na drukken van “huisje” zit je nog steeds in de TV+ Box.
Voorkomt soms verwarring, en geen gedoe met twee afstandsbedieningen.
Heb ook nog steeds tot volle tevredenheid de Arris VIP5202 en de HMB2260 en ben voorlopig niet vanplan om over te stappen naar TV+. Heb wel een goede Smart TV en kan dus naar hartelust experimenteren met de diverse apps, incl. die van KPN, eigenlijk is dat ongeveer gelijk aan TV+ (heb ik me laten vertellen).
Voor klanten die (nog) geen Chromecast hebben of een TV waar dit is ingebouwd hebben die kleine voordelen inderdaad meerwaarde.
Ps
Hallo
Hieronder geef ik je de link om per direct over te stappen naar KPN TV+:
Je kunt jouw abonnement daarmee ook een stuk goedkoper maken. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar.
Dat verlengen kan (mits contractvrij) via internet:
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. De meningen daarover zijn verdeeld zoals je in andere reacties al kunt teruglezen. Maar omdat niemand jou nog de link had gegeven, heb ik die nu hierboven geplaatst.
Voor de volledigheid: Hier vind je (nogmaals) een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:
De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:
Persoonlijke noot: Mijn tv+ ervaring is prima maar ik had ook prima uit de voeten gekund met een 5202. Als je tv geen smart functies heeft valt er iets te zeggen voor TV+ maar dit is allemaal subjectief en maar net wat je wensen zijn.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.