Skip to main content

Ik zie op mijn iPhone inderdaad dat er een Airplay optie is op de box, 2 stuks, video en audio dacht ik? Als ik nu via mijn telefoon iets wil casten naar mijn TV lukt dat niet. Hoe kun je dit aan zetten?

Iemand?


Welke box? Welk merk of model televisie? Eerlijk gezegd is het mij onbekend of de KPN app Airplay ondersteund wel Chromecast. Of wordt een andere app of apps bedoeld.

Per merk televisie zal het verschllen hoe Airplay moet worden aangezet wel is het van belang dat beide apparaten met hetzelfde netwerk (IP-bereik) zijn verbonden.

 

Wat de TV+ app betreft vind ik zojuist dat dit inderdaad wordt ondersteund. 


De TV+ Box ondersteunt geen Airplay, het is immers een Android apparaat.

Je kunt naar een TV+ Box casten maar niet via Airplay streamen.


Waarom staat er dan wel Airplay op mijn telefoon met de KPN box op mijn iPhone? 2 mogelijkheden, video en audio.


Welke box? Welk merk of model televisie? Eerlijk gezegd is het mij onbekend of de KPN app Airplay ondersteund wel Chromecast. Of wordt een andere app of apps bedoeld.

Per merk televisie zal het verschllen hoe Airplay moet worden aangezet wel is het van belang dat beide apparaten met hetzelfde netwerk (IP-bereik) zijn verbonden.

 

Wat de TV+ app betreft vind ik zojuist dat dit inderdaad wordt ondersteund. 

KPN+, Philips 4K


Waarom staat er dan wel Airplay op mijn telefoon met de KPN box op mijn iPhone? 2 mogelijkheden, video en audio.

Kan je daar eens een screenshot van plaatsen?


Staat gewoon als je op je homescreen naar boven swipt dan in de het rechter vierkantje staat het airplay logo, daar klik je op. Dan zie je een vinkje bij iPhone en daaronder luidsprekers en tv’s en daar onder welke allemaal bereikbaar zijn: woonkamer, dat  is mijn Apple TV en daaronder KPNDIW7022-5(Audio) en KPNDIW7022-5 (Airplay)


Staat gewoon als je op je homescreen naar boven swipt dan in de het rechter vierkantje staat het airplay logo, daar klik je op. Dan zie je een vinkje bij iPhone en daaronder luidsprekers en tv’s en daar onder welke allemaal bereikbaar zijn: woonkamer, dat  is mijn Apple TV en daaronder KPNDIW7022-5(Audio) en KPNDIW7022-5 (Airplay)

Maar de TV+ Box ondersteunt geen Airplay. Er zijn naar mijn weten maar heel weinig Android apparaten die Airplay ondersteunen.

Nu heb ik zelf geen iPhone en vandaar dat ik graag een screenshot zou willen zien van dat scherm.


Helaas kan ik niet geven, maar het staat er zoals ik het beschrijf. Misschien dat iemand anders met een iPhone je een screenshot kan laten zien die weet wel wat ik bedoel hoogstwaarschijnlijk.


Helaas kan ik niet geven, maar het staat er zoals ik het beschrijf.

Waarom kan jij die niet geven?

Als er persoonlijke gegevens op dat scherm staan dan poets je die toch gewoon even weg.


Dat gaat wat lastig hier.


Dat gaat wat lastig hier.

Wat is er lastig aan het maken van een screenshot en die hier even te plaatsen? 

Als je niet weet hoe een screenshot te maken op jouw iPhone dan is deze pagina misschien wat voor jou.


Waarom wil je zo graag zien wat er op mijn scherm staat? Ik heb het toch duidelijk genoeg uitgelegd me dunkt.


Laat maar, ik ga me wel met andere topics bezighouden.


Laat maar, ik ga me wel met andere topics bezighouden.

Lekker makkelijk weer dit. En bedankt vriend.


Hoi @freak969, vanuit de TV+ App op je telefoon kan je AirPlay gebruiken, maar op de TV+ Box zit dat inderdaad niet. Ik begrijp van je dat het eruit ziet zoals je beschrijft, maar dat zou een functie zijn die niet in het apparaat zit. Daarom ben ik net als wjb benieuwd naar een screenshit ervan. Je kunt een screenshot toevoegen aan je reactie, nadat je eventuele privégegevens verborgen hebt i.v.m. privacy. Zonder het screenshot hebben we er geen beeld van en is het moeilijk om met je mee te kunnen denken.


Hoi @freak969, vanuit de TV+ App op je telefoon kan je AirPlay gebruiken, maar op de TV+ Box zit dat inderdaad niet. Ik begrijp van je dat het eruit ziet zoals je beschrijft, maar dat zou een functie zijn die niet in het apparaat zit. Daarom ben ik net als wjb benieuwd naar een screenshit ervan. Je kunt een screenshot toevoegen aan je reactie, nadat je eventuele privégegevens verborgen hebt i.v.m. privacy. Zonder het screenshot hebben we er geen beeld van en is het moeilijk om met je mee te kunnen denken.

Dit staat onder luidsprekers en TV’s maar ik ben nu niet thuis dus dat zie je nu niet. Hopelijk is het duidelijk nu:  KPNDIW7022-5(Audio) en KPNDIW7022-5 (Airplay)

 

 


Kan je dat screenshot nog een keer plaatsen als je thuis bent met daarop die twee regels voor de TV+ Box?


Kan je dat screenshot nog een keer plaatsen als je thuis bent met daarop die twee regels voor de TV+ Box?

Wat wil je daar precies mee, denk ze denkbeeldig onder Samsung Q60 Series, het staat er onder.


Wat wil je daar precies mee, denk ze denkbeeldig onder Samsung Q60 Series, het staat er onder.

Dat snap ik maar ik wil het zien en belangrijker nog, ik denk dat het developmentteam van de TV+ Box het ook wil zien als dit aan hen voorgelegd wordt. De TV+ Box ondersteunt geen Airplay en dus zou deze ook helemaal niet zichtbaar mogen worden. Het is, neem ik aan, niet zo dat je jouw Philips televisie de naam KPNDIW7022-5 heeft, klopt dat?


Nee ik heb het aan staan sinds die KPN+ box is aangesloten. Dat die KPN+ app op mijn telefoon airplay ondersteund wist ik wel, maar ik kan niets anders casten van mijn iPhone naar de box. Dus dan zal ik mijn Apple TV moeten houden zolang Airplay niet volledig ondersteund wordt.


Dat die KPN+ app op mijn telefoon airplay ondersteund wist ik wel, maar ik kan niets anders casten van mijn iPhone naar de box. Dus dan zal ik mijn Apple TV moeten houden zolang Airplay niet volledig ondersteund wordt.

De oude TV app van KPN ondersteunde Airplay maar ik ben er niet zeker van dat dit ook al beschikbaar is in de TV+ app voor iPhone en iPad, ik meen me meldingen hier op het forum te herinneren waarin aangegeven werd dat Airplay (nog) niet ondersteund werd. Hij ondersteunt wel casten en daarom kan je eenvoudig naar de TV+ Box of een ander Android/Google TV apparaat casten.

Je kunt Google Home op jouw iPhone plaatsen en daar de TV+ Box koppelen en dan media casten.

 

Edit: De ondersteuning van Airplay is vanaf versie 08.41.02 weer opgenomen in de TV+ app maar in combinatie met de TV+ Box heb je daar weinig aan immers de TV+ Box ondersteunt geen Airplay.

 


Kan ik met Google Home ook via mijn iPhone als AB gebruiken? Want ik wil wel eens een een URL overnemen in een app op TV en dan zou ik dat helemaal moeten intokkelen via het op beeld toetsenbord, dat is niet te doen.


Kan ik met Google Home ook via mijn iPhone als AB gebruiken? Want ik wil wel eens een een URL overnemen in een app op TV en dan zou ik dat helemaal moeten intokkelen via het op beeld toetsenbord, dat is niet te doen.

Daar heb ik geen ervaring mee. Er zit naar mijn weten wel een toetsenbord in Google Home maar of daarmee ook eenvoudig copy-paste bewerkingen gedaan kunnen worden weet ik niet.


Iemand anders die dat weet toevallig?


Reageer