Skip to main content

hoe krijg ik dolby atmos geluid uit mijn dolby atmos balk . mijn tv ondersteunt het wel .

Of loopt kpn achter.

Ik heb mijn KPN TV+ box met een optische kabel aangesloten op mijn Sony Soundbar en wanneer er uitgezonden wordt met Dolby Atmos dan wordt dat netjes naar de soundbar doorgestuurd. 
In dit geval maakt het niet uit of de TV wel of niet Atmos ondersteunt. 
Het is afhankelijk welke apparatuur je gebruikt en hoe je alles aangesloten en ingesteld hebt. 
Wellicht dat je dat kunt aangeven hier. 

Ik heb mijn KPN TV+ box met een optische kabel aangesloten op mijn Sony Soundbar en wanneer er uitgezonden wordt met Dolby Atmos dan wordt dat netjes naar de soundbar doorgestuurd. 
Het is afhankelijk welke apparatuur je gebruikt en hoe je alles aangesloten en ingesteld hebt. 

Dat is knap, want een optische uitgang ondersteund geen Dolby Atmos. Daar heb je HDMI ARC voor nodig of HDMI eARC.

Wil je dolby atmos met enkel televisie of met een app @biertjes ? Want geen een zender ondersteund dat nog volgens mij.

Dolby Atmos is inderdaad enkel beschikbaar bij de streamingdiensten. Soms alleen met het duurste abonnement zoals bij Netflix.

Met alleen een TV ben je er niet je hebt ook een audiosysteem nodig met speakers.aan het plafond of speakers die het geluid via het plafond weerkaatsen. Anders krijg je niet het effect waar dit voor bedacht is.

En uiteindelijk hebben we maar twee oren dus onze hersenen zorgen ervoor dat we iets boven ons horen.

Dat is knap, want een optische uitgang ondersteund geen Dolby Atmos. Daar heb je HDMI ARC voor nodig of HDMI eARC.

Wil je dolby atmos met enkel televisie of met een app @biertjes ? Want geen een zender ondersteund dat nog volgens mij.

Oh nou ja ook prima. Bedankt voor de update

Reageer