Skip to main content

Ik heb een Samsung 4k tv. Nu de arris vip 5202 ontvanger

Ik wil mijn splinternieuwe koptelefoon van Sony er op

Aansluiten. Optisch stekkertje gekocht, werkt niet. 

Zowel mijn 4k tv samsung 6000 serie en 4k ontvanger

Hebben allebei alleen optische geluidaansluiting....... 

Beste @Frans538 

Die optische aansluiting van de TV ontvanger werkt alleen als je deze aansluit op de TV. Een koptelefoon kan daar niet op. Heeft die Sony koptelefoon bluetooth toevallig en jou TV ook? Dan kun je kijken of je de koptelefoon draadloos (bluetooth) kunt koppelen met de Samsung TV. 


Beste @Frans538 

Die optische aansluiting van de TV ontvanger werkt alleen als je deze aansluit op de TV. Een koptelefoon kan daar niet op. Heeft die Sony koptelefoon bluetooth toevallig en jou TV ook? Dan kun je kijken of je de koptelefoon draadloos (bluetooth) kunt koppelen met de Samsung TV. 

Geen Bluetooth nee. Wel achter op mijn tv audio aansluitng. Rood

Wit. 

 


Zit er een kabel aan de koptelefoon? Zo ja, dan kun je hem aansluiten op de PHONE-ingang stoppen van je Samsung TV. Heb je er een foto van? Zou je die hier kunnen plaatsen?


Zit er een kabel aan de koptelefoon? Zo ja, dan kun je hem aansluiten op de PHONE-ingang stoppen van je Samsung TV. Heb je er een foto van? Zou je die hier kunnen plaatsen?

Er zit geen koptelefoonaansluiting op mijn tv dennis. Was het maar zo gemakkelijk. Daarom heb ik mijn vraag hier geplaatst. Wel zitten er achter op de tv een rood witte ingang op. Maar het gekke is ik heb hier nog een snoertje liggen, met rood wit en female die heb ik achterin gedaan. De plug van de koptelefoon erin gedaan maar gaf geen geluid. Dat kabeltje is wel heel oud. Ligt het misschien daar aan??? 

 

 

 

 


Een kastje er bij van optisch naar elektrisch ( tulp ).


Frans,

Ik heb dat probleem ook gehad. Als je niet de enige bent die hem gebruikt kan je hem niet in de Phone ingang stoppen want dan valt tegenwoordig op alle TV’s het geluid van de boxen weg.

De optische aansluiting was mijn oplossing via een omvormer. Omvormers waren vaak vrij duur, Momenteel valt dat best mee ongeveer 27 Euro. Bij onder andere Allekabels.NL.

Optische Kabel - Omvormer - Optisch naar tulp


Frans,

Ik heb dat probleem ook gehad. Als je niet de enige bent die hem gebruikt kan je hem niet in de Phone ingang stoppen want dan valt tegenwoordig op alle TV’s het geluid van de boxen weg.

De optische aansluiting was mijn oplossing via een omvormer. Omvormers waren vaak vrij duur, Momenteel valt dat best mee ongeveer 27 Euro. Bij onder andere Allekabels.NL.

Optische Kabel - Omvormer - Optisch naar tulp

Dank voor je reactie cor


Frans,

Ik heb dat probleem ook gehad. Als je niet de enige bent die hem gebruikt kan je hem niet in de Phone ingang stoppen want dan valt tegenwoordig op alle TV’s het geluid van de boxen weg.

De optische aansluiting was mijn oplossing via een omvormer. Omvormers waren vaak vrij duur, Momenteel valt dat best mee ongeveer 27 Euro. Bij onder andere Allekabels.NL.

Optische Kabel - Omvormer - Optisch naar tulp

Dank voor je reactie cor

Als ik dat kastje koop, welke kabel ('s) moet ik dan erbij kopen?? 


Ja goed dat je het vraagt, let er op dat je er een neemt met een mini jack aansluiting. 

Je vertelde dat je al een optische kabel had, dus dan heb je voorzover ik het kan overzien geen kabels meer nodig.


Ja goed dat je het vraagt, let er op dat je er een neemt met een mini jack aansluiting. 

Je vertelde dat je al een optische kabel had, dus dan heb je voorzover ik het kan overzien geen kabels meer nodig.

Nee hoor het enige wat ik nu gebruik is een koptelefoonverlengkabel

Vandaar dat het zo'n gedoe is. Ik heb het grote probleem sinds

Ik mijn ontvanger heb ingeruild. Witte 4k ontvanger voor deze arris. 

Op die witte zat wel gewoon koptelefoonaansluiting. Nu moet ik

Allemaal dure aansluitkabels kopen. Maar koptelefoon heb ik

Wel nodig S'avonds. Dus het enige wat ik heb is die verlengkabel. 


Oh ik dacht dat, want je had dit geschreven. 

Aansluiten. Optisch stekkertje gekocht, werkt niet. 

Zowel mijn 4k tv samsung 6000 serie en 4k ontvanger

Hebben allebei alleen optische geluidaansluiting....... 

Moet je er dus een bijkopen. 

Ik zou niet de allergoedkoopste nemen. De stekkertjes aan zo’n optische kabel zijn ondingen.

 


Oh ik dacht dat, want je had dit geschreven. 

Aansluiten. Optisch stekkertje gekocht, werkt niet. 

Zowel mijn 4k tv samsung 6000 serie en 4k ontvanger

Hebben allebei alleen optische geluidaansluiting....... 

Moet je er dus een bijkopen. 

Ik zou niet de allergoedkoopste nemen. De stekkertjes aan zo’n optische kabel zijn ondingen.

 

Maar dat klopt wel. De ontvanger heeft alleen optisch. De tv heeft alleen

Optisch. Als ik tv wil kijken wil ik graag het geluid op mijn koptelefoon. 

vanwege de kleine. Ik heb alleen een verlengkabel. Als ik aan het

Gamen ben heb ik de koptelefoon op. Mijn Ps4 controller heeft

Koptelefoonaansluiting vandaar. Dus tv kijken met koptelefoon

Op gaat niet. Dus als ik zo'n  omvormer koop en ik doe zo'n

Optische Kabel achter in de tv ontvanger en de andere kant

In de omvormer dan heb ik geluid op mijn koptelefoon?

Verlengsnoer koptelefoon in de grote jackaansluiting

Op de omvormer. Er zitten ook een rode en witte

Aansluiting op die omvormer, maar die hoef ik denk ik niet

Te gebruiken. 


Een koptelefoon met een jack-plug (al dan niet draadloos) kan niet zonder adapter gebruikt worden op een moderne 4k televisie of op de Arris 5202. Onbruikbaar. Ze hebben beiden geen analoge (koptelefoon) audio uitgang.

Wil je een koptelefoon met jack-plug wel gebruiken dan zou je deze optical → analoog adapter met o.a. 3,5 jack aansluiting kunnen gebruiken. De optische uitgangen op het kastje en de tv hebben geen volumeregeling! Dus als je een koptelefoon met alleen draad hebt dan ook nog deze kabel met volumeknop erbij kopen! Anders heb je hard geluid op je koptelefoon.

Of je doet echt modern:

Elke 4k televisie ondersteunt wel, als het goed is, bluetooth. En dus ook een draadloze koptelefoon met bluetooth. Die zijn er al v.a. € 27.95 (bij Blokker).

 

Frans538 schrijft: Wel zitten er achter op de tv een rood witte ingang op.

Zoals je zelf al zegt, het zijn ingangen. Daar komt dus geen geluidssignaal uit voor audioapparatuur als een koptelefoon.


Een koptelefoon met een jack-plug (al dan niet draadloos) kan niet zonder adapter gebruikt worden op een moderne 4k televisie of op de Arris 5202. Onbruikbaar. Ze hebben beiden geen analoge (koptelefoon) audio uitgang.

Wil je een koptelefoon met jack-plug wel gebruiken dan zou je deze optical → analoog adapter met o.a. 3,5 jack aansluiting kunnen gebruiken. Daar kan je alleen een draadloze koptelefoon op aansluiten, want met een volledig gedrade kan je dan alsnog het volume niet regelen!

Of je doet echt modern:

Elke 4k televisie ondersteunt wel, als het goed is, bluetooth. En dus ook een draadloze koptelefoon met bluetooth.

 

Frans538 schrijft: Wel zitten er achter op de tv een rood witte ingang op.

Zoals je zelf al zegt, het zijn ingangen. Daar komt dus geen geluidssignaal uit voor audioapparatuur als een koptelefoon.

Hallo peter

Dank voor je reactie. 

Ik heb exact dat besteld wat jij liet zien. 

Een omvormer. Ook een optische kabel erbij. De ontvanger

Heeft alleen optical aansluiting. Kabel van 0,75 'm. 

Langer hoeft niet. Ik zet het kastje naast mijn ontvanger

Bijna een hele week nodig gehad om uit te vinden

Wat we nu uitgevonden hebben. En dit wilde kpn

Mij dus niet vertellen op twitter(privéberichten)

Ik hoop echt dat als ik het binnen heb dat het werkt. 

Anders 38 euro weggegooid.. Nog maals bedankt

Peter en alle anderen voor de moeite!!! 


Een koptelefoon met een jack-plug (al dan niet draadloos) kan niet zonder adapter gebruikt worden op een moderne 4k televisie of op de Arris 5202. Onbruikbaar. Ze hebben beiden geen analoge (koptelefoon) audio uitgang.

Wil je een koptelefoon met jack-plug wel gebruiken dan zou je deze optical → analoog adapter met o.a. 3,5 jack aansluiting kunnen gebruiken. Daar kan je alleen een draadloze koptelefoon op aansluiten, want met een volledig gedrade kan je dan alsnog het volume niet regelen!

Of je doet echt modern:

Elke 4k televisie ondersteunt wel, als het goed is, bluetooth. En dus ook een draadloze koptelefoon met bluetooth.

 

Frans538 schrijft: Wel zitten er achter op de tv een rood witte ingang op.

Zoals je zelf al zegt, het zijn ingangen. Daar komt dus geen geluidssignaal uit voor audioapparatuur als een koptelefoon.

Hallo peter

Dank voor je reactie. 

Ik heb exact dat besteld wat jij liet zien. 

Een omvormer. Ook een optische kabel erbij. De ontvanger

Heeft alleen optical aansluiting. Kabel van 0,75 'm. 

Langer hoeft niet. Ik zet het kastje naast mijn ontvanger

Bijna een hele week nodig gehad om uit te vinden

Wat we nu uitgevonden hebben. En dit wilde kpn

Mij dus niet vertellen op twitter(privéberichten)

Ik hoop echt dat als ik het binnen heb dat het werkt. 

Anders 38 euro weggegooid.. Nog maals bedankt

Peter en alle anderen voor de moeite!!! 

Ps: de koptelefoon was een verjaardagskado. En toen wist

Ik nog niet dat ik een andere ontvanger kreeg


Wow! Dat je nog wakker bent op dit tijdstip (2:39) rekende ik even niet op.

Is mijn opmerking omtrent volumeregeling nog over gekomen? Ik paste nml net mijn vorige bericht aan.

Die aansluiting op de 8001 is ook geen koptelefoonaansluiting want heeft geen volumeregeling. Is dus feitelijk gewoon audio out op één niveau. Voor analoge versterker of soundbar.


Wow! Dat je nog wakker bent op dit tijdstip (2:39) rekende ik even niet op.

Is mijn opmerking omtrent volumeregeling nog over gekomen? Ik paste nml net mijn vorige bericht aan.

Die aansluiting op de 8001 is ook geen koptelefoonaansluiting want heeft geen volumeregeling. Is dus feitelijk gewoon audio out op één niveau. Voor analoge versterker of soundbar.

Jazeker ben ik nog wakker. Ik game altijd s'nachts.

Er wordt hier in de straat nl veel ingebroken. Mijn dochters

Zijn heel bang. Toen heb ik gezegd ik blijf wakker. 

Ze gingen heel erg achteruit op school. Dus in ieder geval

Besteld. Wel duur bijna 40 euro. 


Haha. Als je met de koptelefoon op zit te gamen dan hoor je die eventuele inbreker toch niet??? :robot:


Haha. Als je met de koptelefoon op zit te gamen dan hoor je die eventuele inbreker toch niet??? :robot:

Maar ik zie hem wel!!!  Maar hij staat niet hard hoor.

Ik hoor echt alles. Zelfs de telefoon


Veel gameplezier nog. En hopelijk tv plezier met de koptelefoon. Ik ga nog even poging wagen wat te slapen. Sinds de corona slaap ik nóg slechter in dan anders….

Leuk nog even contact gehad te hebben.


Veel gameplezier nog. En hopelijk tv plezier met de koptelefoon. Ik ga nog even poging wagen wat te slapen. Sinds de corona slaap ik nóg slechter in dan anders….

Leuk nog even contact gehad te hebben.

Van hetzelfde!!!  En bedankt!! Volgens velen moet het werken

Gezien de reacties ook op Twitter. Dus ga ik er ook van uit. 

En slaap lekker! 


@Frans538 Welkom op het KPN Forum 🙂 . Ik zie dat het even puzzelen was maar dat je door iedereen van goed advies bent voorzien. Ik hoop dat je eruit bent gekomen 🙂 . Als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag! 


Ik heb een Samsung 4k tv. Nu de arris vip 5202 ontvanger

Ik wil mijn splinternieuwe koptelefoon van Sony er op

Aansluiten. Optisch stekkertje gekocht, werkt niet. 

Zowel mijn 4k tv samsung 6000 serie en 4k ontvanger

Hebben allebei alleen optische geluidaansluiting....... 

Nou luitjes heb de omvormer met optische kabel

Binnen gehad en?? Het werkt!! Dank jullie wel voor de tips!!

Groetjes frans


Graag gedaan! Hoe doe je het met volumeregeling? Ik heb begrepen dat het nml geen draadloze koptelefoon is (met FM zender met mini-jackplug dus).


Graag gedaan! Hoe doe je het met volumeregeling? Ik heb begrepen dat het nml geen draadloze koptelefoon is (met FM zender met mini-jackplug dus).

Volume op de koptelefoon zelf. Het is wel een draadloze

Koptelefoon. Met zender en minijack. Vandaar de verlengkabel. 

Daar gaat de minijack in. Nu heb ik de gekochte optische kabel

In de ontvanger, de andere kant in de omvormer

En de minijack ook in de omvormer. Optisch en jack zitten naast

Elkaar. Duur grapje maar het werkt wel. 

 Groetjes frans


Reageer