Skip to main content

Mijn TV kastje (KPN) is verbonden met de KPN box 12 via Wifi, dit heeft een jaar perfect gewerkt, sinds kort flikkering in beeld TV. Als ik de Box 12 met KPN TV kastje verbind met een ethernet CAT 6a kabel, is dit de oplossing?

Beste ​@HansHi welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Een vaste UTP kabel is uiteraard altijd het beste.

CAT6 is prima, maar voor tv is ook een CAT5E prima (is iets goedkoper).

Via WIFI, kan ik dan vanuit gaan dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt?

Nadeel van WIFI is, als het gebruikt wordt door diverse apparaten, dan heeft de DIW7022 daar last van, hij moet dan met de anderen het signaal delen.

Daar heb je met een UTP kabel geen last van. 

Daar heb je met een UTP kabel geen last van. 

Dan hoef je alleen de snelheid te delen ​@joop2011 , is ook (internet)signaal, maar dan bekabeld.

Beste ​@HansHi welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

KPN DIW7022, heb ik nog geen jaar dus moet de meest recente zijn

KPN DIW 7022

KPN DIW 7022

Beste ​@HansHi dat het draadloos in het verleden altijd goed gewerkt heeft. is helaas geen garantie voor de toekomst.

Is er onlangs iets aan je modem gewijzigd of heb extra wifipunten geïnstalleerd???

Nee geen wijzigingen, krijg vandaag een ethernet kabel. Kijken of dat de oplossing is

Nee geen wijzigingen, krijg vandaag een ethernet kabel. Kijken of dat de oplossing is

Beste ​@HansHi laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Mochten er toch nog vragen zijn, stel ze gerust.

Hoi ​@HansHi. Welkom op de community! Heb je al geprobeerd om de KPN TV-ontvanger met een netwerkkabel direct op het modem aan te sluiten? Dit kan helpen om te achterhalen of het probleem wordt veroorzaakt door de draadloze verbinding. Laat ons weten of dit het flikkerende beeld heeft verholpen. Als dat niet het geval is, kijken we graag verder met je mee naar een oplossing.

Dankje voor de reactie Vikash, ga ik doen, ik krijg een cat 6a kabel vanmiddag en ga deze dan ptoberen

Reageer