Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb in mijn nieuwe woning nu glasvezel van KPN.

Ik wil vanavond mijn televisie gaan aansluiten - LG OLED G2 

Ik wil deze via WIFI (glasvezel) verbinden begreep ook dat de coax niet meer nodig was.

Moet de netwerk kabel nog wel gebruikt worden of hoe is WiFi voldoende?

Welke kabel moet er nog meer aangesloten worden want de monteur heeft uit de muur wel een internet kabel aangesloten op een zwart kastje.

Moet hier vanuit de televisie ook een kabel aangesloten worden of moet ik enkel een stroomkabel aansluiten?

Boven wil ik ook televisie kijken werkt dat hetzelfde.

 

Alvast bedankt .

 

Hoi. Welkom op het forum. 

Coax heeft kpn nooit mee gewerkt. 

Het zwarte kastje ontvangt de tv zenders. Die sluit je met hdmi kabel aan op de tv, die ingang kiezen, en je kunt televisie kijken. 

Wil je ook apps in je smart-tv gebruiken dan die met internet verbinden. Dat kan via wifi of kabel. Zie gebruikershandleiding / instellingen van je televisie. 

Voor tv kijken via kpn is het aansluiten van de ontvanger (zwarte kastje) met hdmi voldoende. 

Voor boven is ook zo'n zwart kastje nodig. Daar moet ook een netwerk kabel heen.

Zelf heb ik voor de slaapkamer een streamingbox gekocht. Daar is geen netwerk kabel voor nodig maar wifi. Ik kijk daarop met de app voor KPN ITV. 

De ontvangers van kpn werken alleen via netwerk kabel. 


Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb maar 1 zwart kastje maar wil boven ook graag televisie kijken, moet ik dan nog een zwart kastje aanschaffen en die via hdmi aansluiten op tv op slaapkamer?

Ik las ook iets over een app van KPN waardoor je dat kastje niet nodig had op een tweede televisie.


@SDLEEUW 

De tweede tv kan met de app mits het een smart-tv is van bouwjaar 2017 of recentere. 

Het dient dan een Samsung, LG of een tv met Android-TV te zijn. Is dat niet het geval dan kun je een dongel als chromecast HD Google TV of een stick als Amazon Firestick kopen. Die kosten een paar tientjes. 

Zelf heb ik voor de slaapkamer een streamingbox gekocht. Daar is geen netwerk kabel voor nodig maar wifi. Ik kijk daarop met de app voor KPN ITV. 

De ontvangers van kpn werken alleen via netwerk kabel. 


Ben nu bezig met het aansluiten en krijg de melding tv ontvanger heeft geen verbinding met het modem.

kabel uit de muur zit in de ontvanger en ook in de experia box - heeft monteur van kpn zelf aangesloten alleen niet met de gele stekkers maar de oude uit mijn muur.

hoe kan dit?


Als de monteur de kabel die vanaf de muur aansluiting naar het modem loopt in het modem heeft gestoken zou die muur aansluiting gewoon moeten werken als je daar de ontvanger op aansluit. Heeft de monteur dat überhaupt kunnen testen oftewel was er op dat moment een televisie toestel aanwezig.


Hi,

Tv was er toen nog niet maar nu zit dezelfde kabel die in de box zit ook in de ontvanger en zegt dus geen verbinding.

Hij heeft ook geen nieuwe kabel getrokken en zei dat het allemaal krap was tegen mijn vrouw.

Feit is dus dat die kabel gewoon niet werkt of niet goed geïnstalleerd is dus zal weer een afspraak moeten maken met de monteur…..


@SDLEEUW Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat het met de kabel zoals hij nu ligt niet lukt. 

Is het ondertussen al gelukt om contact met mijn collega's te krijgen? 

En opnieuw een afspraak met de monteur te maken? 


Hi,

 

inmiddels gelukt en ze komen a.s woensdag avond.

Kabel heeft geen signaal, spijtig dat er zo een locatie verlaten wordt door een monteur.