Skip to main content

Sinds de laatste update van kpn heb ik door mijn plasma beeldscherm een horizontale streep in het midden van het scherm tijdens het opstarten tv gedurende 15 min zeer storend. Er is aan onze kant niets veranderd. En controles al uitgevoerd  als kabels controleren op nieuw opstarten enz enz. Wat is het probleem bij kpn.

Ik denk eerder dat dit aan de tv zelf ligt. Plasma is al zo'n 12 jaar oud. 

Wegens nadelen als inbranden en hoog stroomverbruik zijn fabrikanten al jaren geleden gestopt met de productie.

Je zou nog kunnen proberen om er een nieuwe(re) HDMI kabel tussen te zetten. Die zal m.i. niet erg nieuw meer zijn. Hier een HDMI 1.4 High Speed kabel tussen ontvanger en tv en dat geeft geen problemen.

En gebruik in het kastje van kpn niet de instelling 1080p25. Maar 1080i of 1080p50.


Tuurlijk ligt dit aan de TV. Zie ook hier: Streep van beneden naar boven door beeld (4K) | KPN Community, een paar topics terug. Ja, plasma is niet zuinig, maar dat sommigen dat probleem niet hebben, wil niet zeggen dat anderen dat ook niet hebben...


Dat is al een antieke TV
Ben bang dat de verticale afbuiging een fout heeft, pas maar op want anders brandt het scherm in en dan is hij helemaal kaduuk, het beste kun je naar een TV-zaak gaan en vragen of deze nog te repareren is, maar ik ben bang dat de lak duurder wordt dan de brief.


Er loopt op dit moment ook een topic met hetzelfde verschijnsel, zoals ik net al heb aangegeven, met een 4K tv! Dus waarom nu de afbuiging (ik dacht dat dit iets was uit het beeldbuistijdperk) kaduuk zou zijn? En er zijn al eerder topics geweest met dit verschijnsel, dus die aversie tegen een plasma scherm vind ik voor dit verschijnsel niet gepast.


Ik lees dat meerdere mensen een horizontale streep over het beeldscherm loopt dus dan ligt het niet aan de tv en de instellingen en er buigt bij mij niks naar beneden. Het is een balk van 3 tot 4 cm die van links naar rechts loopt in het midden van het beeld bij het opstarten plus minus 15 min en daarna flikert  het af en toe op. En ook ik heb een 4k kast. En voor de gene die geen plasma scherm heeft. Het beeld is scherper dan welke tv ook. Alleen die balk die opflikkert is storend


Er zijn op dit moment slechts 2 topics van 2 gebruikers die dit melden. Dan houd ik het erop dat het wel de televisie is. Sorry hoor. Het blijft storend, zo'n streep.

Als je niet het 4k zenderpakket afneemt met je, naar ik aanneem, nieuwe Hussel pakket dan kan je vragen voor omruil naar een HD ontvanger. Je TV kan toch geen 4k weergeven.

Hopelijk, heel misschien, is het daarmee opgelost.

Ik had zo'n streep vroegah nog wel eens met weergave met een videoband. Vooral als die op een andere recorder was opgenomen.