Hulp gevraagd: TV+ Box start langzaam op, logo blijft in beeld
Hulp gevraagd: TV+ Box start langzaam op, logo blijft in beeld
We zien wat meer binnenkomende topics en reacties over de TV+ Box die langzaam opstart. We hebben dit momenteel in onderzoek.
Wat merk je?
Je TV+ Box start langzaam op en het KPN logo blijft lang in beeld
Wat kan je doen?
Het herstarten van je TV+ Box kan helpen.
Als dit niet zo is, druk dan een knop (gids, home, kanaalnummer etc.) in als je ziet dat het logo lang in beeld blijft.
Let op: ben jij een van de klanten die we benaderd hebben voor onderzoek? Druk dan juist niet op knoppen. In jullie geval is het belangrijk dat we ongestoorde loggingen krijgen van wat er gebeurt.
Als de problemen bij jou aanhouden, en dit niet helpt, laat het hieronder weten. Beschrijf zo gedetailleerd mogelijk wat je ervaart.
Update 9-1-2025, 09:20
Data voor de rest van de uitrol zijn bekend. Dit doen we in de nacht van 8 op 9 januari, en de nacht van 9 op 10 januari.
Update 6-1-2025, 16:32
Goed nieuws! We hebben een oplossing. Dit wordt uitgerold als een update waarvan we komende nacht de eerste groep doen. Meer informatie in deze product update:
In de tussentijd, tot je deze update hebt, blijf gebruik maken van de tijdelijke oplossing om een knop in te drukken als het logo lang in beeld blijft en herstarten niet heeft geholpen.
Update 6-1-2025, 8:22
We zien dat het indrukken van een knop (gids, home, kanaalnummer etc.) daadwerkelijk helpt om sneller beeld te krijgen als het logo lang in beeld blijft bij opstarten.
Merk je dan ook dat herstarten of een reset het probleem niet permanent verhelpt? Doe dan dit.
Het tv team heeft dit probleem in onderzoek. Maar, ook in het meest voorspoedige geval zijn we sowieso een paar dagen verder voor er een oplossing is die we kunnen verspreiden. Dus gebruik de work around in de tussentijd om wel zo goed mogelijk tv te kunnen kijken.
Verder is inmiddels wel duidelijk dat het probleem niets te maken heeft met het aantal streamingsdiensten of apps dat je hebt, en welke/hoeveel daarvan je actief hebt op je startscherm. Heel fijn dat jullie zo hebben meegedacht daarover!
Zodra we meer weten zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.
Bladzijde 4 / 4
Enkele reacties die off topic waren heb ik net verwijderd, graag on topic blijven! Alvast bedankt :)
“Goedemorgen allemaal. Fijn om te lezen dat bij velen van jullie het indrukken van een knop (gids, home, kanaalnummer e.d.) tijdens het lang zichtbaar zijn van het logo daadwerkelijk helpt om sneller beeld te hebben.”
Sorry, Erik, maar dit is sinds gisteren niet langer het geval. Voorheen had je bij het opstarten een leeg scherm waar alleen het KPN logo te zien was en toen was het mogelijk om d.m.v. het indrukken van bijv. de gidsknop meteen beeld te krijgen. Sinds gisteren staat echter onder het KPN logo vermeld “Opstarten KPN TV+” met daarboven het groene “opstartstreepje in actie". Nu kun je één van de toetsen indrukken tot je een ons weegt, maar dat functioneert niet meer. Het opstartproces duurt nu nóg langer dan voorheen. Heb ook gemerkt dat de box veel tijd nodig heeft om zich af te sluiten.
Traag opstarten trad bij mij ca 1 week geleden op en vanaf dat moment iedere keer traag opstarten (kleine minuut). Daarvoor nooit last van gehad. Optie Snel Opstarten stond nog gewoon actief. Ik kon dit (vooralsnog) oplossen door Snel Opstarten even uit en weer aan te zetten in de configuratie en daarbij de tvbox even minuutje spanningsloos te maken. Daarna functioneerde het weer als vanouds.
Daarna functioneerde het weer als vanouds.
En hoe lang functioneert het nu weer als vanouds?
Ik kon dit (vooralsnog) oplossen door Snel Opstarten even uit en weer aan te zetten in de configuratie en daarbij de tvbox even minuutje spanningsloos te maken.
Ik heb altijd aangenomen dat het verschil bij gebruik van “Snelle start” is dat Android niet geladen hoeft te worden. Dat het apparaat dus niet echt uit gaat, en je direct na aanzetten (meer: activeren) de KPN launcher app ziet starten (het logo en de tekst “Opstarten KPN TV+...”), in plaats van eerst de stuiterende Google Android TV dingen? En ik dacht dat de klacht in dit topic er om gaat dat het opstarten van de launcher app lang duurt?
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die optie niet ook andere effecten kan hebben. Maar ik vermoed dat alleen het spanningsloos maken effect had.
Lang verhaal kort: weet je nog of je bij het trage starten ook het starten van Android zag?
Ik kon dit (vooralsnog) oplossen door Snel Opstarten even uit en weer aan te zetten in de configuratie en daarbij de tvbox even minuutje spanningsloos te maken.
Lang verhaal kort: weet je nog of je bij het trage starten ook het starten van Android zag?
In mijn geval zag ik bij het opstarten alleen langdurig het KPN logo -- niet de stuiterende Google Android balletjes..
Als ik de Radio knop indrukte, sprong hij wel vrij snel naar radiosignaal. Vermoed dat dat ook werkt met andere zenders, maar niet bewust geprobeerd...
Beste,
Hierook heel veel problemen ermee.
Vaak zeer langdurig opstarten, ook bijvoorbeeld na het kijken op een app als netflix, videoland gaat het kastje volledig herstarten of zomaar tijdens een uitzending.
Ook regelmatig haperen van het beeld en het niet reageren van de afstandsbediening waarna er weer een herstart wordt uitgevoerd.
Het valt wel op haperen is alleen met live tv nooit tijdens het kijken via een app.
Dit is inmiddels al bijna een maand bezig, met het ouden grote kasje nooit geen problemen gehad.
Eigenlijk nu spijt dat ik terug ben gegaan naar KPN!
Doe anders gewoon een downgrade zodat wij als klant weer goed kunnen kijken zonder problemen en los de zaken achter de schermen op.
Doe anders gewoon een downgrade
Dat suggereert wel dat het al zeker is dat het probleem door een specifieke KPN update ontstaan is. En niet toevallig rond dezelfde tijd als een KPN update. Zoals externe systemen die ineens meer tijd vragen voor iets specifieks. Of updates van Android componenten.
Is het al zeker dat het door een KPN update komt?
Dat suggereert wel dat het al zeker is dat het probleem door een specifieke KPN update ontstaan is. En niet toevallig rond dezelfde tijd als een KPN update. Zoals externe systemen die ineens meer tijd vragen voor iets specifieks. Of updates van Android componenten.
Persoonlijk acht ik die kans groot dat het door de laatste update is ontstaan., maar 100% zeker weet je dat nooit natuurlijk.
Hopelijk komt KPN snel met een oplossing.
Grootste probleem is natuurlijk dat het niet bij iedereen is, maar random. Dat maakt het zoeken naar een oplossing volgens mij er niet makkelijker op.
Zover ik kan lezen wel zowel op dit onderwerp als bij dit onderwerp als bij het onderwerp van de update.
Vele mensen klagen nadat de update in December is doorgevoerd lees ik nu.
Persoonlijk acht ik die kans groot dat het door de laatste update is ontstaan., maar 100% zeker weet je dat nooit natuurlijk.
Hopelijk komt KPN snel met een oplossing.
Grootste probleem is natuurlijk dat het niet bij iedereen is, maar random. Dat maakt het zoeken naar een oplossing volgens mij er niet makkelijker op.
Zover ik lees wel in alle vormen.
Dus zowel met glasvezel als bij mij met de koperdraadjes.
Diverse experiaboxen en zoals bij mij met de extra kosten met de fritzbox.
Blijft er 1 die gelijk blijft en dat is het android tv+ kasje.
Goed nieuws! We hebben een oplossing. Dit wordt uitgerold als een update waarvan we komende nacht de eerste groep doen. Meer informatie in deze product update:
Beste Erik, super goed om te lezen.
Complimenten aan het KPN team dat het op zo'n korte termijn wordt opgelost.
Even 5min. de stekker uit het stopconcact, heeft bij ons prima geholpen!
Daarna functioneerde het weer als vanouds.
En hoe lang functioneert het nu weer als vanouds?
Inmiddels 3 dagen zonder problemen.
Ik heb altijd aangenomen dat het verschil bij gebruik van “Snelle start” is dat Android niet geladen hoeft te worden. Dat het apparaat dus niet echt uit gaat, en je direct na aanzetten (meer: activeren) de KPN launcher app ziet starten (het logo en de tekst “Opstarten KPN TV+...”), in plaats van eerst de stuiterende Google Android TV dingen? En ik dacht dat de klacht in dit topic er om gaat dat het opstarten van de launcher app lang duurt?
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die optie niet ook andere effecten kan hebben. Maar ik vermoed dat alleen het spanningsloos maken effect had.
Ik zag alleen het kpn logo voor iets van een kleine minuut. Daarna gewoon direct in het hoofdscherm
Dank je Erik. Goed werk van KPN team!!
Na een paar dagen geluk, is de bug sinds ‘ergens vanmiddag’ weer terug.
Vanmorgen opstarten ging prima & snel, vanmiddag ook.
Zonet kreeg ik “KPN TV+ aan het opstarten” rtoen dacht ik al: “dit gaat niet goed, komt me bekend voor”]. En ja hoor… minimaal 1-2 minuten zwart scherm met KPN logo. Yikes, de bug is er weer.
KPN…. hellup! Wat is hier aan de hand. Kan het (weer) gefixt worden?!
Zonet kreeg ik “KPN TV+ aan het opstarten” rtoen dacht ik al: “dit gaat niet goed, komt me bekend voor”]. En ja hoor… minimaal 1-2 minuten zwart scherm met KPN logo. Yikes, de bug is er weer.
Heb jij al de laatste update gekregen?
Ik namelijk nog niet, maar ben wel benieuwd of jij hem al heb gehad.
Want als jij hem wel hebt dan is het misschien nog niet opgelost.
EDIT:
De TV+ box startte snel op. Zelfs onder de 1.171.3 FW die ik momenteel heb.
Ik zie wel dat het is opgelost in 1.171.4. Dus nog even, opnieuw, wachten voor me. Wel vreemd dat de startup wel snel was bij me onder de huidige/’oude’ firmware.
Even afwachten maar weer, en hopen dat het vannacht of de volgende nacht dan wel definitief is gefixt.
Hier hetzelfde, gisteren. Wederom trage start nadat het een paar dagen goed ging. Heb nog de oude update 1.171.3. Kan hem nog niet handmatig updaten naar 1.171.4...
@kiddingguy2020, hou dit even in de gaten als je ontvanger ook de update heeft gekregen. Wij zijn benieuwd naar je bevindingen. Wanneer? De nacht van 8 op 9 januari, en de nacht van 9 op 10 januari.
@kiddingguy2020, hou dit even in de gaten als je ontvanger ook de update heeft gekregen. Wij zijn benieuwd naar je bevindingen. Wanneer? De nacht van 8 op 9 januari, en de nacht van 9 op 10 januari.
De 1.171.4 update is geinstalleerd.
Opstarten gaat sneller, maar minder snel dan de periode hiervoor rdus nog onder .3].
Heel fijn dat je de update nu binnen hebt @kiddingguy2020 en dat je merkt dat het sneller gaat! Hoe lang duurt het opstarten nu?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.