Heb geen enkele OTT dienst aangevinkt staan, compleet gereset. Ging even goed maar het traag opstarten is nu weer terug
Heb geen enkele OTT dienst aangevinkt staan, compleet gereset. Ging even goed maar het traag opstarten is nu weer terug
Hmmm ... Zelf heb ik dit fenomeen nog niet mogen ervaren, mijn 7022 start (afkloppen) altijd vlotjes op.
Hmmm ... Zelf heb ik dit fenomeen nog niet mogen ervaren, mijn 7022 start (afkloppen) altijd vlotjes op.
Om een beroemde zin te gebruiken die jij te pas en te onpas gebruikt:
Als bij jou het probleem niet aanwezig is, wil dat niet zeggen dat een andere het probleem ook niet hebben.
Zelf heb ik het ook niet.
Mijn neef had het probleem wel bij 1 van de 2 DIW7022
Het is zoals zo vaak, bij de ene wel en bij de andere niet.
Daarom vermelde ik ook dat het probleem is ontstaan na de laatste update.
Wat je ook uit de vele reacties (niet alleen deze topic) kunt lezen.
Het is ook inconsequent. Beneden hebben we het vaakst. Boven slechts 1 keer gehad. Naar daar kijken we ook minder dus misschien valt het daarom ook minder op.
Voor wat het waard is, we hebben alleen F1tv geïnstalleerd en verder helemaal niks.
Alle opties staan op geen enkele OTT dienst (heet dat zo?) startscherm bedoel ik. Alles staat uit. Gebruiken we nooit.
Opstartscherm is direct starten met live tv of radio.
We hebben geen favoriete zenders
Joop2011 schreef:
Als bij jou het probleem niet aanwezig is, wil dat niet zeggen dat een andere het probleem ook niet hebben.
Precies en dat maakt het dus zo ongrijpbaar. Waarom bij de éne abonnee wel deze problemen terwijl de andere abonnee, met ogenschijnlijk dezelfde configuratie, geen problemen ervaart.
Het staat op Tweakers echt bol van de klachten.
Wat een drama dat Android !!
Misschien is de gebrekkige werking voor KPN een signaal om snel te kijken naar TV-OS?
Misschien is de gebrekkige werking voor KPN een signaal om snel te kijken naar TV-OS?
Als KPN ergens ruzie mee heeft dan zijn het wel de platforms van Apple en tvOS zal daar niet veel anders in zijn. Het is natuurlijk ook compleet onzinnig om "de schuld" bij Adroid TV neer te leggen en te denken dat tvOS alles "beter zal maken".
Technisch ervaar ik eigenlijk geen problemen met mijn 7022 die aangesloten is op een full-HD Sony televisie zonder soundbar of home cinema set. (Een simpele opstelling dus.)
Functioneel gezien heb ik nog wel zo mijn bedenkingen bij TV+ maar dat is een andere discussie.
Ik heb ook nergens last van. Ik draai wel op unicast op het moment, maar dat zou daar los van moeten staan lijkt me.
Het lijkt wel of na een paar dagen het starten goed te zijn gegaan er iets in het geheugen volloopt.
Als ik naar:
Instellingen => apparaat=> apps => kpn tv+ ga en het cachegeheugen wis en gedwongen stoppen kies dan gaat het starten bij mij 3 dagen snel voordat eea weer volloopt.
Als je bv de stekker eruit trekt dan blijft het cachegeheugen even groot, doe je dit handmatig dat blijft er 16 kb over van de (bij mij) 35 MB
Ik zal eens bijhouden hoe groot het cachegeheugen groeit na 3 dagen als de box vervolgens weer traag start.
Ik heb ook nergens last van. Ik draai wel op unicast op het moment, maar dat zou daar los van moeten staan lijkt me.
Mijn TV+ Box staat juist in multicast-mode immers ik ben zeer gehecht aan de best mogelijke beeldkwaliteit.
Mijn TV+ Box staat juist in multicast-mode immers ik ben zeer gehecht aan de best mogelijke beeldkwaliteit.
Ik probeer ook multicast en hou van goed beeld. Maar als gebruiksvriendelijkheid moet lijden onder beeldkwaliteit dan gaat ie toch op het snellere en minder storingsgevoelig unicast.
Ik kan niet zeggen dat ik op multicast een echt beter beeld zie t o.v. unicast.
55 inch LG OLED (2023)
Martijn en Lies schreef:
Ik probeer ook multicast en hou van goed beeld. Maar als gebruiksvriendelijkheid moet lijden onder beeldkwaliteit dan gaat ie toch op het snellere en minder storingsgevoelig unicast.
Maar waarom denk je dat de gebruiksvriendlijkheid minder zou zijn en de storingsgevoelig hoger zou zijn. Ik heb nog nooit anders gebruikt dan multicast en het is juist met multicast en "automatisch beste kwaliteit" dat je het onderste uit de kan haalt.
Jij hebt duidelijk minder storingen dan wij !
Dan rest de vraag wat dan de werkelijke oorzaak van die storingen is want als ik met dezelfde firmware eigenlijk geen technische storingen ervaar dan zou dat voor jou eigenlijk ook moeten kunnen gelden.
Zeg het maar…
Lees mijn onderschrift maar, zegt genoeg.
En interactieve tv (voorganger dus) was prima. Zelden storingen en altijd snel en stabiel. (Duurde ook even maar goed...) Uiteindelijk was het prima
Dan rest de vraag wat dan de werkelijke oorzaak van die storingen is want als ik met dezelfde firmware eigenlijk geen technische storingen ervaar dan zou dat voor jou eigenlijk ook moeten kunnen gelden.
Ik vraag me af of de hardware overal identiek is? Ik kan me voorstellen dat bepaalde onderdelen vanwege levering anders zijn in de verschillende batches TV+ hardware. Het blijft in ieder geval apart dat er klanten zijn die geen enkel probleem ervaren momenteel en anderen na de laatste firmware update problemen ervaren.
Mijn ouders ervaren overigens ook het probleem met het trage opstarten hoorde ik vandaag na wat doorvragen. Ze hadden het er vorige week al over maar toen had ik de relatie nog niet zo gelegd en het als een incident gezien.
Overigens helpt het daar inderdaad om even de home toets in te drukken als workaround, Dan hebben ze snel weer beeld zonder opnieuw op te starten. Ze waren blij met de workaround want ze waren al een week dagelijks aan het herstarten
Het vreemde is dat ze eigenlijk exact dezelfde inrichting hebben dan ik. Zelfde switch ertussen zelfs. Ook een Box12. Inrichting TV+ identiek aan die van mij wat niet vreemd is omdat ik dat zo gedaan heb . Ze starten op hun verzoek op met live TV en niet met het keuzemenu.
Ik heb ook al deze dingen gedaan, echter werken deze dingen enkele dagen! Dan moet je het weer opnieuw doen. Super irritant! We zijn overgestapt juist vanwege dit soort dingen… en nu hebben we weer exact dezelfde soort dingen. We overwegen om weer over te stappen…. Dit ligt echt allemaal aan de tv decoder. Als ik gewoon via de tv dingen doe zonder de decoder te gebruiken dan is alles weer probleemloos…. Opstarten van de decoder duurt 3 a 4 minuten. Niet normaal
Ik heb ook al deze dingen gedaan, echter werken deze dingen enkele dagen! Dan moet je het weer opnieuw doen. Super irritant! We zijn overgestapt juist vanwege dit soort dingen… en nu hebben we weer exact dezelfde soort dingen. We overwegen om weer over te stappen…. Dit ligt echt allemaal aan de tv decoder. Als ik gewoon via de tv dingen doe zonder de decoder te gebruiken dan is alles weer probleemloos…. Opstarten van de decoder duurt 3 a 4 minuten. Niet normaal
Dat ligt zeker aan de ontvanger en dat heeft KPN ook op het vizier. Alleen is het nog niet helemaal helder wat de oorzaak is. Ik ervaar zelf geen probleem en mijn ouders wel. Zelfde inrichting incluis dezelfde hardware in het netwerk.
Waarom overstappen als er kennelijk elders ook redenen waren om naar KPN te gaan? Dit soort dingen gebeuren helaas wel eens. Ik vind het eerlijker om naar de prestaties over een jaar te kijken en dan te oordelen. Maar dat is mijn mening en zoals ik dat doe bij mijn leveranciers van diensten die ik afneem.
De TV+ box gaf hier ook regelmatig een trage start bij de 'Snelle start' instelling.
Voor de herstart (wat nu niet meer mag) van gisteren bleef het KPN logo weer lang in beeld (ruim 1 minuut) bij 'Snelle start'.
Dit kreeg ik doordat ik de energiestand even wijzigde van 'Snelle start' naar 'ECO stand' en weer terug.
Tot op heden met ook gebruik van andere apps blijft hij snel opstarten. Vaak zit daar een tijd tussen voordat de problemen weer komen.
Ja ik moet dat script nog eens doen, maar we kijken alleen het nieuws en verder geen gewone TV. Dus vond het voor nu wel prima zo.
Nee @wjb
Het is bij de ene wel en bij de andere niet.
iets wat heel vaak bij de Sagemcom DIW7022 voorkomt.
En juist van jou had ik verwacht dat je dat had begrepen.
1 ding is duidelijk, het probleem is ontstaan tijdens de laatste update.
Ook ik heb (gelukkig) geen problemen, maar mijn neef bijvoorbeeld weer wel en er zijn heel erg veel klachten, zie de diverse topics en het bericht op Tweater.
Ook al werkt het goed bij jou, wil dat niet zeggen dat het bij anderen ook goed werkt.
Het belangrijkste is dat dit irritante probleem voor degene die het hebben snel wordt opgelost.
Nee @wjb
Het is bij de ene wel en bij de andere niet.
Zeg ik dan wat anders @joop2011?
Goedemorgen allemaal. Fijn om te lezen dat bij velen van jullie het indrukken van een knop (gids, home, kanaalnummer e.d.) tijdens het lang zichtbaar zijn van het logo daadwerkelijk helpt om sneller beeld te hebben.
Dit is voor nu dan ook de work around die wij aanraden (als herstart e.d. het probleem niet permanent verhelpt). Ik voeg dit toe aan het startbericht.
Het tv team heeft dit probleem in onderzoek. Maar, ook in het meest voorspoedige geval zijn we sowieso een paar dagen verder voor er een oplossing is die we kunnen verspreiden. Dus gebruik de work-around in de tussentijd om wel zo goed mogelijk tv te kunnen kijken.
Verder is inmiddels wel duidelijk dat het probleem niets te maken heeft met het aantal streamingsdiensten of apps dat je hebt, en welke/hoeveel daarvan je actief hebt op je startscherm. Wel heel fijn dat jullie zo meedenken daarover!
Ik had dit probleem ook al een paar dagen. Herstart van de TV+ box helpt vooralsnog. Ik houd het in de gaten.