Skip to main content

Ik heb de TV+ box gehad maar ben weer terug naar de oudere TV box daarvoor.

Veel problemen met de nieuwe TV+ box zowel met traag opstarten en geluidsproblemen met externe aansluiting soundbar.

Ik wil graag weten hoe men nu de KPN TV+ box ervaart.

Hallo @jjwillemsen1993 de oude box moet je inleveren, je kunt helaas niet terug, na 1maand gebruik kun je het tv pakket wel opzeggen.

 


Hallo @jjwillemsen1993 de oude box moet je inleveren, je kunt helaas niet terug, na 1maand gebruik kun je het tv pakket wel opzeggen.

 

Je kan nog steeds nieuwe ongebruikte ontvangers op marktplaats kopen, zowel KPN als Marktplaats doen hier niets aan. 


Hoi @jjwillemsen1993 ,

Wat je wilt is mij wel gewoon gelukt.Ik heb het zo gedaan:

Bel naar 0800-0402 en vraag om afdeling '’save'’.Vraag bij hun of ze het abonnement kunnen omzetten naar de oude vorm of naar Hussel.

Bij mij lukte dat gewoon en ik kreeg een VIP2952 toegestuurd(ik had liever een VIP5202 gehad, maar de VIP2952 werkt verder prima).

 

Maar hou wel in gedachte dat het meestal niet lukt, maar niet geschoten is altijd mis😉


Hallo @jjwillemsen1993 de oude box moet je inleveren, je kunt helaas niet terug, na 1maand gebruik kun je het tv pakket wel opzeggen.

 

Je kan nog steeds nieuwe ongebruikte ontvangers op marktplaats kopen, zowel KPN als Marktplaats doen hier niets aan. 

Je bent dan wel illegaal bezig.


Hallo @jjwillemsen1993 de oude box moet je inleveren, je kunt helaas niet terug, na 1maand gebruik kun je het tv pakket wel opzeggen.

 

Je kan nog steeds nieuwe ongebruikte ontvangers op marktplaats kopen, zowel KPN als Marktplaats doen hier niets aan. 

Je bent dan wel illegaal bezig.

Klopt, maar het wordt gedoogd door KPN en ze doen ook niets aan deze illegale handel. 


Hallo @jjwillemsen1993 de oude box moet je inleveren, je kunt helaas niet terug, na 1maand gebruik kun je het tv pakket wel opzeggen.

 

Je kan nog steeds nieuwe ongebruikte ontvangers op marktplaats kopen, zowel KPN als Marktplaats doen hier niets aan. 

Je bent dan wel illegaal bezig.

Klopt, maar het wordt gedoogd door KPN en ze doen ook niets aan deze illegale handel. 

 

KPN kan de illegale decoder op afstand deactiveren en dat wordt ook gedaan door KPN.

 

Wat bevalt er niet aan de nieuwe Sagacom DIW7022?

Is een hele mooie nieuwe mediabox van KPN.

Je moet er wel aan wennen, maar dat gaat best snel.


@jjwillemsen1993 Wat jammer dat de nieuwe KPN TV+ Box niet naar wens  is. Normaal gesproken is het niet mogelijk om terug te stappen naar een eerdere abonnementsvorm. Ook wil ik benadrukken dat ondanks dat er soms ontvangers opduiken op marktplaats deze apparatuur door KPN in bruikleen is uitgegeven en dat doorverkoop zeker niet wenselijk is. 


joop2011 schreef:

Wat bevalt er niet aan de nieuwe Sagacom DIW7022?

Is een hele mooie nieuwe mediabox van KPN.

Je moet er wel aan wennen, maar dat gaat best snel.

Dat is natuurlijk een subjectief iets. Jij mag dan die DIW7022 een mooie nieuwe mediabox van KPN vinden maar dat wil niet zeggen dat dat voor anderen dan ook geldt.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat @jjwillemsen1993  niet tevreden is met de TV+ Box.

Ook ik moet er niet aan denken de TV+ Box te moeten gebruiken, deze heeft nog een aantal, mijns inziens, zeer hinderlijke kinderziektes zoals bijvoorbeeld de lip-sync problemen en daarnaast een behoorlijk aantal tekortkomingen qua functionaliteit. Zie Feature requests KPN TV+.


Tja, ik ben niet zo negatief, bij mij is het glas halfvol.
M.a.w. ik ben tevreden over de DIW7022.
Natuurlijk zijn er wat kleinigheden, maar daar wordt aan gewerkt, ik zou niet terug willen.
Wat ​​​​@joop2011  zegt, het moet even wennen.


Omdat het oude abonnement veel te duur werd (99.45 euro) per maand op advies van een KPN medewerker overgestapt naar TV+Box.

Jeetje wat een afgang zeg .Met de oude kastjes had ik een supermooi scherp beeld en mooie kleuren.

Nu met de TV+box is het beeld niet scherp en de kleuren vaal. Ter info heb een nieuwe Samsung TV.

Ik zou dolgraag weer terug willen en als KPN het niet doet/wil of kan dan overweeg ik ,na 15 jaar , weg te gaan met alles naar een ander. 


@jjwillemsen1993 Wat jammer dat de nieuwe KPN TV+ Box niet naar wens  is. Normaal gesproken is het niet mogelijk om terug te stappen naar een eerdere abonnementsvorm. Ook wil ik benadrukken dat ondanks dat er soms ontvangers opduiken op marktplaats deze apparatuur door KPN in bruikleen is uitgegeven en dat doorverkoop zeker niet wenselijk is. 

Het is maar zeer de vraag of de apparatuur die via Marktplaats en andere kanalen wordt verkocht, in bruikleen is gegeven. Sommige handelaren lijken namelijk over constante aanvoer te beschikken. 


@jjwillemsen1993 Wat jammer dat de nieuwe KPN TV+ Box niet naar wens  is. Normaal gesproken is het niet mogelijk om terug te stappen naar een eerdere abonnementsvorm. Ook wil ik benadrukken dat ondanks dat er soms ontvangers opduiken op marktplaats deze apparatuur door KPN in bruikleen is uitgegeven en dat doorverkoop zeker niet wenselijk is. 

Het is maar zeer de vraag of de apparatuur die via Marktplaats en andere kanalen wordt verkocht, in bruikleen is gegeven. Sommige handelaren lijken namelijk over constante aanvoer te beschikken. 

Het zijn idd allemaal nieuwe KPN producten, nieuw in doos. Partijen die dus verdwijnen uit de keten van KPN.

Het vreemde vind ik nog dat KPN niet in gesprek gaat met Marktplaats, deze handel is illegaal. Deze handel is al jaren gaande, je zou bijna gaan denken dat het in het voordeel is van KPN. Of interesseert het ze gewoon echt niets dat er zulke grote hoeveelheden producten verdwijnen uit hun keten? 

Als er illegale concert tickets te koop worden aangeboden op Marktplaats is een belletje van een organisator genoeg om al deze advertenties te laten verwijderen en gebruikers te laten blokkeren.


Ik heb mijn TV+ boxen niet via de door jullie genoemde Marktplaats verkregen maar van KPN..

Jammer dat je niet meer terug kan . Ik ben nu wel wat goedkoper maar het beeld is stukken minder. 

Jammer voor zoveel geld maandelijks dus het wordt dan helaas denk ik overstappen

gr. ABAB34


Ik heb mijn TV+ boxen niet via de door jullie genoemde Marktplaats verkregen maar van KPN..

Jammer dat je niet meer terug kan . Ik ben nu wel wat goedkoper maar het beeld is stukken minder. 

Jammer voor zoveel geld maandelijks dus het wordt dan helaas denk ik overstappen

gr. ABAB34

 

“jullie”

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

De Sagemcom DIW7022 heeft in principe een mooier beeld.

Kijk of hij op Multicast staat en kijk ook of het vinkje bij “beste beeldkwaliteit” aan staat. 

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de KPN modem / router (Experiabox of Box12)?

En welke heb je? 

Of werk je via WIFI? Zo ja heb je dan de Box12 en / of de SuperWIFI2 repeaters? 


ABAB34

Het is een Experia box V10 en de TV en comp. is bekabeld en ligt er (Nieuw) sinds 2019 na een verbouwing. Nogmaals met de oude kastjes Veel mooier en vooral scherper beeld ,nu lijkt het wel of er een waas over de het beeld zit. Ik heb alles gedaan vlgns de beschrijving , daarbij verteld hebbende dat de kleinere Philips TV in een andere kamer goed in beeld en vooral scherpte is. Beide hebben de Sagem 7022.

Kijk of hij op Multicast staat en kijk ook of het vinkje bij “beste beeldkwaliteit” aan staat. Waar kan ik dit vinden ??? Ben niet zo technisch en wat ouder. Sorry

 

 


@ABAB34 

Ik denk dat ik het weet.

Helaas staat HDR alleen als continue erop.

Totdat HDR automatisch erop staat, kan je hem het beste tot die tijd op SDR zetten.


joop2011 schreef:

De Sagemcom DIW7022 heeft in principe een mooier beeld.

Wat bedoel je hiermee?

Mooier dan ... ?


ABAB34

Nu een erg mooi beeld. Ik weet niet of dit KPN heeft gedaan of ikzelf daar ik de bij geleverd HDMI kabel vervangen heb door een betere /snellere kabel. Nu is mijn beeld inderdaad mooi.

Dank voor het meedenken gr. ABAB 34


Reageer