Skip to main content

Ik kan backslash teken \ niet zien op on screen toetsenbord TV box. Daardoor kan ik mijn wachtwoord niet intoetsen om in te loggen met mijn google account. Daar zit een \ in.

Wat is de oplossing ?

Meestal staat er l.o. op het toetsenbord zoiets als ?123 of iets soortgelijks om naar een alternatief toetsenbord te gaan met alternatieve tekens @alexius collette en daar staat dat teken dan op vermeld om in te toetsen.

 


Wat @Nomen Nominandum aangeeft klopt.

Of je kan je wachtwoord van je Google account veranderen.

Meestal recht bij het symbool hoofdletters staat ook cijfers en symbolen. 


Ik gebruik 123? om ander toetsenbord te krijgen met andere tekens. Helaas ontbreekt \ toets


Ik gebruik 123? om ander toetsenbord te krijgen met andere tekens. Helaas ontbreekt \ toets

Ik ga eens kijken of ik het kan vinden voor je @alexius collette . Ik kom er op terug.

 


Je zult dan toch je wachtwoord aan moeten passen @alexius collette , want dat \ teken komt inderdaad niet op het toetsenbord van de DIW7022 voor.

 


Hoewel niet optimaal zou je een toetsenbord van een pc in de usb poort van de tv+ kunnen prikken en op die manier het wachtwoord invullen. 


@Jeroen-bart Engelen of @TV Apps Team dit lijkt me meer onbewust vergeten en misschien niet bekend. Valt dit op te lossen? 


Het ontbreken van de \ is niet echt een TV+ Box dingetje maar een Android/Google TV dingetje en zal bij Google aangekaart moeten worden.


Dank voor je advies. Ga het proberen.


Dank voor je reactie.


Bijzonder zit. Ik kon het haast niet geloven, maar er zit inderdaad geen backslash op dat toetsenbord. Wel het copyright symbool, en het graden teken, en het sigma-symbool, maar geen backslash. Dat moet een fout zijn. Ik zal het intern eens doorgeven.


Dat moet een fout zijn. Ik zal het intern eens doorgeven.

Nee, dat is geen fout, de backslash komt ook niet voor op andere apparaten die op Android/Google TV draaien.

En het toetsenbord is uiteraard niet door KPN ontwikkeld maar gewoon een onderdeel van Android/Google TV.


In een normaal gboard ( toetsenbord  van tv+box) zijn 2 manier om \ te typen, klik op 123? 2 keer dan komt het gedeelte met {}, de toets rechts van } is \, maar het is een leeg veld op TV+box. Of man klik op / en houd paar seconden vast, dan komt ook \, ook dit werkt niet ...


Het met een usb toetsenbord proberen. 

Of anders wachtwoord bij Google wijzigen lijkt mij.

 


Nogmaals, dit is geen TV+ Box dingetje maar een dingetje van het toetsenbord van Android/Google TV.

Ook op bijvoorbeeld een Chromecast Google TV is de backslash niet aanwezig.

 


Ik heb net Leankey https://play.google.com/store/apps/details?id=org.liskovsoft.androidtv.rukeyboard

geïnstalleerd, met deze toetsenbord kan man gewoon \ typen, het lijkt een bug van gboard voor Android TV te zijn


Dat is voor TS geen oplossing @TDN .

Zolang ie niet is ingelogd met een Google account is er geen toegang tot de Play Store om Leankey te downloaden. 


Bij speciale tekens die niet op een toetsenbord zitten gebruik ik de ascii code van dat teken.
Maar dat gaat hier ook niet zeker ?


Je kan altijd je wachtwoord aanpassen, gebruik dan een symbool wat er wel bij zit.


De Google TV app heeft een afstandsbediening en als die actief is zie je ook een icoon voor een toetsenbord (kan even zoeken zijn). Dan krijg je het toetsenbord van je telefoon, waarmee je wel een backslash en zelfs emoji naar de TV+ kunt sturen.

Geen idee of ‘m ook kunt gebruiken als je nog niet bij Google bent aangemeld op de TV+.

De app is er ook voor Apple apparaten. Afbeelding van die site:

 


Hoi @alexius collette, welkom! Zoals door de anderen al benoemd, de oorzaak hiervan ligt bij Google. Die hebben de \ niet toegevoegd aan hun toetsenbord.

Nee, dat is geen fout, de backslash komt ook niet voor op andere apparaten die op Android/Google TV draaien.

En het toetsenbord is uiteraard niet door KPN ontwikkeld maar gewoon een onderdeel van Android/Google TV.

 

Er zit dan ook niets anders op dan om een van deze opties te gebruiken:

Hoewel niet optimaal zou je een toetsenbord van een pc in de usb poort van de tv+ kunnen prikken en op die manier het wachtwoord invullen. 

Of je kan je wachtwoord van je Google account veranderen.

 

Of probeer de suggestie van Arjan:

De Google TV app heeft een afstandsbediening en als die actief is zie je ook een icoon voor een toetsenbord (kan even zoeken zijn). Dan krijg je het toetsenbord van je telefoon, waarmee je wel een backslash en zelfs emoji naar de TV+ kunt sturen.

Geen idee of ‘m ook kunt gebruiken als je nog niet bij Google bent aangemeld op de TV+.

De app is er ook voor Apple apparaten. 

 

Wel heb ik dit bij het tv team aangekaart, en ze gaan kijken of wij zelf hier iets in kunnen betekenen. Geen garanties of dat lukt en zo ja, wanneer.Â