Skip to main content

Wij hebben te maken met een vreemd verschijnsel. Vrijwel iedere dag krijgen we tussen 22.00 en 22.15 de melding wifi not connected. Verder ervaren wij gelukkig geen problemen. Is dit een soort schakelmoment? Kan er iets aan worden gedaan?

Kijk eens in je modem/router of ander wifi-apparaat of er toevallig (per abuis) een tijdklok ingesteld staat dat de wifi uitgeschakeld wordt @AdriaanKing 

Zelf heb ik de wifi altijd uitstaan van 0.00 uur tot 06.00 uur via de betreffende tijdklok in de modem/router.

 


@AdriaanKing 

Als je de KPN tv decoder kan aansluiten met een UTP kabel, is dat altijd de beste oplossing en heb je de minste problemen. 

Is éénmalig veel werk, maar daarna heel veel plezier. 😉

 

En wat @Nomen Nominandum ook aangeeft, kijk naar de instellingen van de router / modem.

Ik weet niet welke je hebt / gebruikt.


Hallo @AdriaanKing, ik ben benieuwd naar hoe je de tv-ontvanger van KPN hebt aangesloten. Heb je deze namelijk via een kabel aangesloten, dan zal de melding die je krijgt van jouw tv-toestel afkomstig zijn. 
Maak je gebruik van een smart-tv, die je kunt verbinden met het internet? 


Beste Jeroen, dank voor je reactie. Het probleem is het wegvallen van wifi waardoor de kpnbox weer moet opstarten. Ook op de tv in onze slaapkamer gebeurt dat. We maken gebruik van wifi (signaalsterkte uitstekend) en dus niet van utp kabels. Het lijkt dus op instabiliteit van het kpn signaal. Vervelend.


Woon je in een dichtbebouwde omgeving ? Dan kan het zo zijn dat er iemand thuiskomt op die tijd met een apparaat wat gaat zoeken om verbinding te maken en zodoende een ander wifi netwerk in de weg zit.
Gaat het om 2,4GHz of 5GHz ? Beter is het om 5GHz te gebruiken, daar zijn veel meer kanalen op beschikbaar maar de doordringbaarheid (door muren) is weer iets minder.

En, ja, laat ik het ook nog een keer zeggen, een kabeltje leggen is een keer een gedoetje maar daar na geen omkijken meer naar.

. . .dan zal de melding die je krijgt van jouw tv-toestel afkomstig zijn. 
Maak je gebruik van een smart-tv, die je kunt verbinden met het internet? 

Ja, da’s ook een goeie, die wifi kun je voor de test even uitzetten.

 


@AdriaanKing 

Als het mogelijk is, kan je altijd het beste UTP kabels leggen.

éénmalig veel werk, maar daarna heel erg veel plezier.

 

P.S.

  1. Welke KPN tv decoder heb je? 
  2. Welke Experiabox of Box12 heb je?
  3. Gebruik je ook de SuperWifi2 repeaters? 

 


Ik kwam deze vraag nog tegen, er is al 13 dagen geen reactie meer op gekomen.
Meestal wordt er dan een “beste” antwoord gekozen door een kpn-er  :/

Of, @AdriaanKing  heb je nog iets over te melden ?


Ik kwam deze vraag nog tegen, er is al 13 dagen geen reactie meer op gekomen.
Meestal wordt er dan een “beste” antwoord gekozen door een kpn-er  :/

Of, @AdriaanKing  heb je nog iets over te melden ?

 

@AdriaanKing heeft de vragen niet meer beantwoord en kan daardoor niet verder geholpen worden.

Wij KPN klanten kunnen niet zien wat hij heeft en wat hij ziet.

Glazen bol is helaas al lange tijd defect.

 

En het of de moderator of de topic starter die kan aangeven wat het beste antwoord is.

En volgens mij is er niet in elke topic een beste antwoord. 

 

Nadeel van via WIFI is, dat er altijd meer verkeer opzit.

 

Laten we hopen dat @AdriaanKing alsnog met meer informatie komt.😉


== knip ==
( het hele voorgaande bericht aanhalen heeft geen zin )

@AdriaanKing heeft de vragen niet meer beantwoord en kan daardoor niet verder geholpen worden.

Ja, helaas.

En het is of de moderator of de topic starter die kan aangeven wat het beste antwoord is.

En volgens mij is er niet in elke topic een beste antwoord.

Dat bedoel ik inderdaad

Nadeel van via WIFI is, dat er altijd meer verkeer opzit.

Ja, dan is 5GHz vaak een oplossing ( NIET te verwarren met 5G)

Laten we hopen dat @AdriaanKing alsnog met meer informatie komt.😉

Inderdaad.