Skip to main content

Vroeger zat TV5 monde in het standaardpakket van KPN, zo zonde dat deze eruit is gehaald. Ik mis deze zender enorm.  Ik wil er graag iets extra voor betalen.

Ik mis deze Franse kwaliteitszender met vaak Nederlandse ondertiteling ook enorm.

Onbegrijpelijk dat KPN dit zijn klanten niet gunt.

Volgens mij is Ziggo nog de enige die deze zender doorgeeft.

Al met al een trieste bedoeling.


@Wewa en @IFJ 

Heeft niets met gunnen te maken.

Heeft met auteursrechten te maken en die zijn behoorlijk hoog.

En er zijn, helaas voor jullie, heel erg weinig kijkers voor deze zender.

Dat was de reden dat KPN hem uit het pakket had gehaald destijds. 

 

@Wewa

Stop eens met “al met al een trieste bedoeling”


Toch vind ik het zeer droevig dat zo’n onderscheidende zender als TV5 niet meer beschikbaar is.

Als Ziggo het kan ophoesten kan KPN het toch ook?  


Ziggo is van een grote international: Liberty global. En hebben bovendien nog een oud contract met TV5. Maar voor hoe lang nog?

KPN is alleen KPN. 100% nederlands en geen '’groot'’ kapitaal erachter. 

Er zijn nog maar 2 landelijke providers die deze zender hebben. En één meer regionaal werkende. Onder de ruim 50 tv diensten leverende providers zegt dat toch wel een en ander. Hiertoe reken ik ook diensten als Canaldigitaal via de app en NLziet.

TV5 is FTA via satelliet te krijgen. Moderne tv's hebben vaak al zo'n ontvanger aan boord (schroefdraad coax). Dan is de schotel de enige investering nog.

Als je per se deze zender wilt kies je dus niet voor KPN. Maar voor Ziggo of T-mobile. Of een schotel. Want alle anderen hebben 'm ook niet meer.

Niet toevallig zijn die 2 internationals.

Begrijp me niet verkeerd. Er waren en zijn leuke, wat oudere, Franse films. Die zie ik ook graag.


Toch vind ik het zeer droevig dat zo’n onderscheidende zender als TV5 niet meer beschikbaar is.

Als Ziggo het kan ophoesten kan KPN het toch ook?  

 

Nee, dat is het niet.

TV5 zijn de rechten vrij hoog en moeten alle abonnees mee betalen voor een zender die door een kleine groep mensen wordt bekeken.

 

Dus worden zoals “droevig” kan je zo wie zo beter niet gebruiken.

Er zijn mooiere en nettere manieren en dan maak je ook meer kans op succes. 😉😊

 

Ik dacht dat je hem zo wie zo kijken via de computer via internet.

Zie hier.

Als er een app voor de telefoon is, kan je hem zelfs casten via een Chromecast. Zie hier.


(schroefdraad coax).

Of te wel F connector.

Zie o.a. hier. 


 

KPN is alleen KPN. 100% nederlands en geen '’groot'’ kapitaal erachter. 

 

Ik krijg bijna medelijden met KPN zoals jij dat schrijft. Maar volgens mij wordt gevraagd om TV5 met ondertiteling en niet een schotel uitzending van een gratis zender. 

Dat doet mij herinneren, waar kunnen we lezen over die nieuwe programmering sinds juli waarover al jaren achter elkaar door de superusers over wordt gesproken als er door een subjectief deel van de reageerders in dit forum om TV5 wordt gevraagd?


De Eredivisie belasting betalen ook alle abonnees voor ESPN. Of je nu kijkt of niet. Wellicht nog duurder als TV5.

Het is dus puur onwil en willekeur van KPN.


@Wewa en @IFJ 

 

Heeft met auteursrechten te maken en die zijn behoorlijk hoog.

Hoe hoog ‘zijn de auteursrechten dan?
 

En er zijn, helaas voor jullie, heel erg weinig kijkers voor deze zender.

Hoe kan je dat weten, als deze zender niet doorgegeven wordt?

Dat was de reden dat KPN hem uit het pakket had gehaald destijds. 

KPN had er natuurlijk ook voor kiezen om die in aanvullend pakket met andere kwaliteitszenders aan te bieden.


Overigens is het natuurlijk zo dat je heel veel interessante programma's kunt bekijken via Arte, ook Franse. Dan is het weliswaar in het Duits, maar is dat zo erg? 

Een mogelijkheid is dan ook nog om de Arte app op de +Box te downloaden, daar kun je dan Frans als taal selecteren. Je kunt dan Engels laten ondertitelen.

Je hebt BBC 2 met veel interessants, je hebt NPO2 Extra met veel cultuur, de ARD en ZDF hebben veel docu's, dus er is genoeg te zien lijkt mij. 

Zou TV5 Monde erop zitten, begint men waarschijnlijk te klagen dat Spanje 2 ontbreekt.

 

@joop2011, dat leek mij een goede tip, die app van TV5, even gedownload, maar casten lukt niet...je kan wel video's afspelen op de telefoon zelf, of tablet natuurlijk.

Wel is er een gedeeltelijk Nederlandse programmagids ("programmarooster" geheten 😀).


@Wewa en @IFJ 

 

Heeft met auteursrechten te maken en die zijn behoorlijk hoog.

Hoe hoog ‘zijn de auteursrechten dan?
 

En er zijn, helaas voor jullie, heel erg weinig kijkers voor deze zender.

Hoe kan je dat weten, als deze zender niet doorgegeven wordt?

Dat was de reden dat KPN hem uit het pakket had gehaald destijds. 

KPN had er natuurlijk ook voor kiezen om die in aanvullend pakket met andere kwaliteitszenders aan te bieden.

 

@Berteman

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Op een forum helpen, zoals jij weet, klanten elkaar.

 

Dat de rechten op TV5 hoog zijn, heb ik diverse keren op dit forum gelezen.

 

Ook dat er weinig kijkers zijn, kan je in diverse topics op dit forum vinden.

 

Het is inderdaad een goed idee dat KPN een Frans pakket erbij gaat doen.

 

P.S.

Ik onthoud, gelukkig, dingen die ik eerder heb gelezen. 😉😊😊


 

 

 

@Berteman

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Op een forum helpen, zoals jij weet, klanten elkaar.

 

Dat de rechten op TV5 hoog zijn, heb ik diverse keren op dit forum gelezen.


*quote** zonder enige referentie waar dat is geschreven en uitsluitend door superusers

Ook dat er weinig kijkers zijn, kan je in diverse topics op dit forum vinden.

*quote** weer zonder enige referentie en uitsluitend door superusers 

 

Het is inderdaad een goed idee dat KPN een Frans pakket erbij gaat doen.

*quote** maar dan wel met Nederlandse ondertiteling zoals eindeloos is gevraagd in dit forum

P.S.

Ik onthoud, gelukkig, dingen die ik eerder heb gelezen. 😉😊😊

*quote** Je bent niet de enige, dit onderwerp is waarschijnlijk de reden dat velen in dit forum afhaken omdat de antwoorden over dit onderwerp van de superusers nooit op verifieerbare feiten zijn gebaseerd

 


@dommeke 

Er zit een zoekdeel in dit forum.

Daar kan je alle antwoorden vinden.

Dat is de reden dat ik er geen referentie bij heb gezet.

Je kan het op meerdere plaatsen op het forum vinden, maar je moet er wel wat voor doen.

 

En Franse met ondertiteling?

Maar het gaat toch om de Franse taal?

 

Bijvoorbeeld:

BBC first heeft ondertitels, maar zonder had ik ook hierna gekeken.

Wij kijken ook BBC 1 en 2.

 

Wat heb je tegen Superusers?

Ze helpen mijn inziens goed op het forum. 

 

Ik laat het hierbij.

Want ik heb voorkeur voor Engelstalige zenders.


 

En Franse met ondertiteling?

Maar het gaat toch om de Franse taal?

Dan heb je de verkeerde satellietzender te pakken want ze zender wel degelijk met Nederlandse titels uit.
Alleen welke frequentie je dan moet hebben weet ik zo niet want TV5 mogen ze van mij wel opheffen, is mijn smaak niet.
Maar met zappen op de satelliet kom je hem vanzelf tegen. (Let wel niet alles wordt NL ondertiteld)


KPN had er natuurlijk ook voor kiezen om die in aanvullend pakket met andere kwaliteitszenders aan te bieden.

Aan de hand van de kijkdichtheid tot zomer 2018 zal kpn te weinig (extra) verkoop van het pluspakket verwachten om de hoge inkoop van TV5 er alleen al uit te halen @Berteman .

Het is niet zomaar dat nog maar 2 landelijke providers deze zender aanbieden. Alle providers weten de populariteit en dat het voor potentiële klanten een struikelblok kan zijn, toch doen ze het niet.

(Er zijn nog 2 providers met TV5. Dus als men echt die zender wil hebben kan men gewoon overstappen. Ook via glasvezel en dan T-mobile nemen.)


En toch een vreemde zaak:

A in Amsterdam e.o. is de zender wel te ontvangen bij KPN en in Haarlem niet

B dus kosten is een nonargument, mede gelet op de hoeveelheid nietszeggende zenders die wel zijn te ontvangen

Tv5Monde terug in het pakket dus,cye meer daar deze zender (ondertiteld of niet) cultureel, maatschappelijk en qua nieuws het rijkst gevarieerd is.


xxx


Heel vreemd inderdaad @DickN , want de zender wordt NERGENS doorgegeven door KPN.

Heb je hier een bron of bewijs voor?

A in Amsterdam e.o. is de zender wel te ontvangen bij KPN en in Haarlem niet

Dat zijn zeker geen kpn aansluitingen, want dan kan het gewoon niet. In Amsterdam is Ziggo het meest genomen. In de stad Amsterdam heeft kpn alleen een “langzaam” (...) kopernetwerk.

En Ziggo heeft GigaNet Coax.


KPN had er natuurlijk ook voor kiezen om die in aanvullend pakket met andere kwaliteitszenders aan te bieden.

Aan de hand van de kijkdichtheid tot zomer 2018 zal kpn te weinig (extra) verkoop van het pluspakket verwachten om de hoge inkoop van TV5 er alleen al uit te halen @Berteman .

Hier past ook de stelling van @dommeke als antwoord 

…  de antwoorden over dit onderwerp van de superusers nooit op verifieerbare feiten zijn gebaseerd. 

Het elkaar na papegaaien zonder de beweringen te kunnen staven is natuurlijk geen begin van een antwoord.


Zie ook hier.

Hier kan je je wensen voor 2024 kenbaar maken.

 

TV5 zit inderdaad nergens bij KPN.


TV 5 Monde mis ik al héél lang bij KPN. Ik ben eigenlijk verbaast dat dit nu nog zo actueel is. KPN zegt dat er te weinig kijkers geïnteresseerd zijn, terwijl de doorgeefkosten hoog zijn. Ik weet dat Alliance Francaise Pays-Bas zich ook, héél lang geleden, hiervoor sterk heeft gemaakt, helaas zonder resultaat.

Voorstel:

Misschien moet KPN eens een onderzoek/enquete doen, zodat KPN en ook wij als klanten weten over hoeveel kijkers het nu feitelijk gaat die TV 5 Monde missen. Dan weten we waarover praten. Sla dit aantal eens om over het kostenplaatje voor KPN. Ook zou KPN eens kunnen onderzoeken hoeveel klanten naar Ziggo zijn overgestapt en dit in een einconclusie verwerken. Dan ben je transparant! En kan de kijker altijd zelf nog beslissen of ze TV5 in het pakket willen. 


Het is niet voor niks dat er nog maar 2 landelijke providers deze zender wel hebben. Dat zijn Ziggo en Odido van de bijna 20 beschikbare providers.

Je kunt natuurlijk altijd overstappen naar een provider die (meer) aansluit bij je wensen.

Ook een reden voor kpn om er niet meer in te investeren is:

TV5 is FTA via satelliet te krijgen. Moderne tv's hebben vaak al zo'n ontvanger aan boord (schroefdraad coax = F-connector). Dan is de schotel nog de enige investering.


Ook een reden voor kpn om er niet meer in te investeren is:

TV5 is FTA via satelliet te krijgen. Moderne tv's hebben vaak al zo'n ontvanger aan boord (schroefdraad coax = F-connector). Dan is de schotel nog de enige investering.

BBCx en duitse zenders zijn ook FTA via satelliet te krijgen. Kan ik verwachten dat deze straks ook niet meer van KPN te krijgen zijn?


@edouard48 

Zoals ik al eerder aangaf, zie hier, daar kan je de wensen voor zenderwijzigingen voor 2024 doorgeven.😉


Ook een reden voor kpn om er niet meer in te investeren is:

TV5 is FTA via satelliet te krijgen. Moderne tv's hebben vaak al zo'n ontvanger aan boord (schroefdraad coax = F-connector). Dan is de schotel nog de enige investering.

BBCx en duitse zenders zijn ook FTA via satelliet te krijgen. Kan ik verwachten dat deze straks ook niet meer van KPN te krijgen zijn?

 

Zijn 2 compleet verschillende dingen.

Zie mijn link boven en vul je wensen voor 2024 in.😉😊


Reageer