Skip to main content

Na 7 jaar vandaag de tweede tv-ontvanger uit de doos gehaald omdat ik een tv op zolder wilde installeren. Alles aangesloten. Internet gechecked en vervolgens de installatie gestart. Maar die blijft hangen op het vijfde balkje en gaat niet verder. Meerdere malen opnieuw geprobeerd en nu intussen al uren aan het wachten maar hij blijft hangen. Iemand een idee? 

Hoe heb je hem aangesloten? Direct bekabeld? Zitten er switches tussen? Of gebruik je DVS?


Er zitten twee switches tussen. 
internet werkt wel. Getest met me laptop. 


Wat is dit voor type ontvanger? Dit is niet een bekend scherm. Niet van deze tijd in ieder geval.


Vrijwel zeker moet deze opnieuw geactiveerd worden.  De switch moet Igmp snooping ondersteunen.  Doe ie dat?


Het is een Arris Tv-ontvanger van een jaar of acht geleden. 
ik heb twee netgear switches er tussen. Geen flauw idee wat Igmp snooping is….


@Erik G. uit E.,

 

Welke Netgear switches heb je? Kun je het type geven? Kun je hem eventueel rechtstreeks aansluiten aan de modem en hem installeren?


Wat is dit voor type ontvanger? Dit is niet een bekend scherm. Niet van deze tijd in ieder geval.

Ik heb ook het idee dat ik een menu-scherm zie van het vorige tv-platform.


Info igmp snooping


1 netgear prosafe GS105 en 1 prosafe GS108

ik heb nu de internetkabel inzitten rechtstreeks vanuit de modem. Ziet er niet naar uit dat dat helpt….


Wat is dit voor type ontvanger? Dit is niet een bekend scherm. Niet van deze tijd in ieder geval.


Kan kloppen 😉 zijn ontvanger is al 7 jaar niet uit de doos geweest. Deze ontvanger zit op het oude platform.


Dan is het toch oude software.  Maandag even bellen met de klantenservice 0800-0402 


Oké. Ga ik dat doen. Dank allen voor de reacties. Wordt gewaardeerd! 


Oké. Ga ik dat doen. Dank allen voor de reacties. Wordt gewaardeerd! 

Hoi @Erik G. uit E. en welkom hier op ons forum :)
Ik zie dat onze community je al van de nodige informatie heeft voorzien en ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt! Heb je inmiddels contact gehad met onze klantenservice? Mocht ik vanaf hier nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.


Hey @JanZ_ 

 

Ik heb intussen een nieuwe tv-ontvanger gekregen en geïnstalleerd en het werkt helemaal goed!

Het enige wat ontbreekt is een retoursticker voor de retourdoos. Is het mogelijk dat jullie alsnog een retoursticker naar mij sturen zodat ik de doos met de pakketdienst mee kan geven? Dank alvast.

 

Fijne zondag gewenst.

 

Erik 

 


Hallo @Erik G. uit E. je kunt ook gewoon onderstaande adresgegevens opschrijven op de doos:

Hoe terugsturen

Na afloop van je abonnement of annulering van je bestelling
sturen we je een retourdoos inclusief retoursticker
met instructies voor het terugsturen van de ontvangen apparatuur.
Je hebt 14 dagen om de ontvangen apparatuur aan kpn terug te geven.
Je kunt ook een eigen doos gebruiken.
De doos geef je af bij een PostNL locatie.

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Verzenden naar een antwoordnummer is altijd gratis.


@Erik G. uit E.  Er hoeft geen sticker op. 😉

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Verzenden naar een antwoordnummer is altijd gratis.


Hey @JanZ_ 

 

Ik heb intussen een nieuwe tv-ontvanger gekregen en geïnstalleerd en het werkt helemaal goed!

Het enige wat ontbreekt is een retoursticker voor de retourdoos. Is het mogelijk dat jullie alsnog een retoursticker naar mij sturen zodat ik de doos met de pakketdienst mee kan geven? Dank alvast.

 

Fijne zondag gewenst.

 

Erik 

 

Zoals @JanD al aangeeft, is die sticker niet per se nodig hoor :)

Hopelijk kun je met de hier gegeven informatie uit de voeten!