Skip to main content

weet iemand waarom we regelmatig onze interactieve tv ( hd ) ontvanger opnieuw moeten opstarten of zelfs het stroom er af moeten halen als we de apps ( youtube, netflix, prime video ) willen gebruiken?

 

het gaat zoooo ontzettend langzaam en stroperig dat we dan maar weer netflix etc gaan kijken via de xbox….

 

normaal tv kijken gaat wel goed maar zodra we een programma willen terug kijken of 1 van de apps willen gebruiken is het niet te doen….

 

hebben meer mensen hier last van en wat is er aan te doen?

 

 

 

de tv ontvanger is aangesloten via de bijgeleverde ethernetkabel die verbonden met de experia box v10

 

 

 

we hebben zelf het afgelopen jaar al een keer het stroom van de de ontvanger en het modem gehad, het tv kastje een reset gegeven, opnieuw laten installeren en een frisse start gegeven maar dan gaat het na een niet al te lange tijd weer stroperig, moeten we het kastje elke keer blijven herstarten, resetten, frisse start geven , stroom er af halen?

 

Hallo @Richard Janse , welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Heb je al eens een ‘frisse start’ gedaan binnen het instellingenmenu van de decoder?

 


zeker, we hebben al een paar keer via instellingen het kastje zich helemaal opnieuw laten instellen,

 

bij youtube of programma terugkijken als je dan een letter kiest van wat je wilt zoeken zit er een paar seconden tussen het kiezen van de letter en dat de letter dan ook daadwerkelijk in het zoekbalkje verschijnt,

 

 

we hebben de arris vip 2952

 

 

 

vanmiddag nog gedaan trouwens, het menu om een programma terug te kijken was niet te doen zo langzaam….


Zeker, we hebben al een paar keer via instellingen het kastje zich helemaal opnieuw laten instellen,

 

bij YouTube of programma terugkijken als je dan een letter kiest van wat je wilt zoeken zit er een paar seconden tussen het kiezen van de letter en dat de letter dan ook daadwerkelijk in het zoekbalkje verschijnt,

We hebben de Arris vip 2925

Vanmiddag nog gedaan trouwens, het menu om een programma terug te kijken was niet te doen zo langzaam….

 

Ik denk dat je de Arris VIP 2952 bedoelt. 😉

Als je toevallig een Smart tv hebt, kan je het ook via de Smart tv kijken, wel de AB van de Smart tv nodig. 

 

Hoe is de Arris VIP 2952 met de Experiabox verbonden? 

Wat is uw echte downloadsnelheid? Zie hier om te meten (bij voorkeur op een bekabelde computer)


Zeker, we hebben al een paar keer via instellingen het kastje zich helemaal opnieuw laten instellen,

 

bij YouTube of programma terugkijken als je dan een letter kiest van wat je wilt zoeken zit er een paar seconden tussen het kiezen van de letter en dat de letter dan ook daadwerkelijk in het zoekbalkje verschijnt,

We hebben de Arris vip 2925

Vanmiddag nog gedaan trouwens, het menu om een programma terug te kijken was niet te doen zo langzaam….

 

Ik denk dat je de Arris VIP 2952 bedoelt. 😉

Als je toevallig een Smart tv hebt, kan je het ook via de Smart tv kijken, wel de AB van de Smart tv nodig. 

 

Hoe is de Arris VIP 2952 met de Experiabox verbonden? 

Wat is uw echte downloadsnelheid? Zie hier om te meten (bij voorkeur op een bekabelde computer)

 

 

 

 

wij hebben een oude samsung tv waar het 'smart’ gedeelte nog trager is dan het tv kastje en de apps zoals netflix worden al een tijdje niet meer geupdate dus daar hebben we niks aan, de nieuwe videoland app wil er niet eens op installeren net als hbo en disney plus,

 

wij hebben alles verbonden met de internetkabel die in het pakket zat en welke is aangesloten door de monteur….

 

onze bekabelde internet snelheid schommelt tussen de 800 en 928 down en up….


 

Wij hebben een oude Samsung tv waar het 'smart’ gedeelte nog trager is dan het tv kastje en de apps zoals Netflix worden al een tijdje niet meer geupdate dus daar hebben we niks aan, de nieuwe videoland app wil er niet eens op installeren net als hbo en Disney plus,

 

Wij hebben alles verbonden met de internetkabel die in het pakket zat en welke is aangesloten door de monteur….

 

Onze bekabelde internet snelheid schommelt tussen de 800 en 928 down en up….

 

Snelheid is goed.

Arris VIP 2952 is voor tv kijken perfect.

Voor app's is hij eigenlijk niet snel genoeg (wat ik elders in diverse topics leest), maar het werkt wel. (Disney+ en ViaPlay zitten o.a. zo wie zo niet op de KPN tv decoder).

 

Je hebt enkele opties, o.a.:

Een Chromecast kopen en via de mobiele telefoon naar de Chromecast casten.  Werkt perfect en snel (en niet te duur. Vanaf € 39,90)

Een 4K abonnement nemen (€ 2,50 per maand extra en 3 4K zenders), dan krijg je de Arris VIP 5202, die heeft meer geheugen en werkt (denk ik) wel goed met de app's .

Een mediaplayer kopen.

Of (wel duur) een nieuwe Smart tv kopen. 


Extra geld uitgeven voor een tv ontvanger waar je wel netflix op kunt kijken?

 

Overstappen naar ziggo is dan goedkoper, daar krijg je wel een tv ontvanger die snelgenoeg is voor 35 euro per maand, dan heb ik geen chromecast, nieuwe tv nodig....


En waarom bied kpn een tv ontvanger aan met diensten die duidelijk niet goed werken zoals het zou moeten?

 

 

 

Zodat mensen meer willen betalen voor een tv ontvanger wat wel goed functioneert?


Extra geld uitgeven voor een tv ontvanger waar je wel Netflix op kunt kijken?

 

De KPN tv ontvanger heb je in bruikleen.

Hij is gemaakt om tv te kijken en dat hij doet hij goed.

De app's is puur en alleen een extra service (hier betaal je niets extra voor).


Extra geld uitgeven voor een tv ontvanger waar je wel Netflix op kunt kijken?

 

De KPN tv ontvanger heb je in bruikleen.

Hij is gemaakt om tv te kijken en dat hij doet hij goed.

De app's is puur en alleen een extra service (hier betaal je niets extra voor).

 

 

aha,

 

kpn bied dus diensten aan via hun tv ontvanger waar men maandelijks geld voor betaald maar mag niet zeuren als de tv ontvanger het niet goed aan kan want het is eigenlijk gemaakt om te te kijken en dat doet het goed, behalve dan dat programma's terug kijken vaak ook niet kan omdat het dan vast loopt, juist, mooie logica….

 

 

 

onderstaande zijn dus eigenlijk mooie praatjes die niet met de werkelijkheid overeenkomen?

 

 

 


@Richard Janse 

Als je een Smart tv koopt, of een mobiele telefoon of een Tablet, etc. Dan hoef je toch ook niet extra te betalen voor de app's?

De app's zijn ook dan gewoon service.😉

 

Zoals al vermeld, je betaal voor het kunnen kijken naar tv zenders.

De KPN tv decoders zelf krijg je in bruikleen. 


een simpel iets als een programma terug kijken werkt ook 9 van de 10 keer niet goed, iets waar wel een mooi promo video over word gemaakt die niet overeenkomt met de werkelijkheid,

 

je kunt het zo mooi willen praten als je wil, 

 

bij het afsluiten van het pakket werd er niet bij vermeld dat je een nieuwe tv, een tablet of een telefoon moet kopen om van de diensten gebruik te kunnen maken, ze wekken de indruk dat het allemaal kan met het tv kastje wat dus als ik eens rond kijk op dit forum voor redelijk wat mensen niet zo is….

 

sterker nog, ik neem al mijn telefoongesprekken op, bij het afsluiten van het pakket werd mij duidelijk verteld dat je zonder problemen gebruik kan maken van apps als netflix, dit was dus ook niet waar….

 

 

 

dit forum staat vol met klachten over deze trage tv ontvanger….

 

linksom of rechtsom het filmpje is misleidend….


Je kunt het zo mooi willen praten als je wil, 

 

 

Beste @Richard Janse 

Ik werk niet bij KPN, ook nooit gewerkt.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

En ja, ook ik moet de spanning (volksmond stroom) er wel eens af halen, de laatste tijd (gelukkig) niet zo vaak meer. 

 

En streamingdiensten, etc. kijk ik altijd via de app op de LG Oled Smart tv.

Heb ik ze ook in 4K.

Wel de AB van de tv nodig natuurlijk.😉