Skip to main content

Dag KPN,

Vanavond was het weer zo ver, elk kwartier lag het internet er uit, inclusief wifi en interactieve TV. We hebben de wedstrijd NL- Tsjechiƫ bij de buren 2 huizen verderop moeten kijken waar ze notabene ook KPN hebben en geen problemen!

Het was gezellig bij de buren maar ik stoor me enorm aan de hoeveelheid storingen... Waarom gebeurt dit en wat gaan jullie er aan doen?

Dag,

Thuisgebruiker

Hallo @ThuisgebruikerĀ Welkom hier op het KPN forum! Flink vervelend en helaas ook nog eens een tragisch verlopen wedstrijd. Het is erg lastig om zo een verklaring te geven voor het optreden van storingen. Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen is er meer informatie nodig. Kun je iets meer vertellen over wat gebeurt tijdens deze storingen, wat je al hebt gedaan om het op te lossen en -vooral- hoe je je thuisnetwerk hebt ingericht: wat heb je aangesloten en hoe heb je dit gedaan?Ā Hoe meer je vertelt, des te makkelijker maak je het onze community om met je mee te denken en je van goede tips te voorzien.Ā 

Wat extra info: deĀ community op het KPN forum bestaat uit onze klanten en mensen met interesse in onze diensten en producten. Onze community heeft heel veel kennis in huis en op bijna alle vragen kun je hier het antwoord vinden. De gesprekken tussen de forumgebruikers worden begeleid door moderators, zoals ik. Wij werken voor KPN en zorgen dat allen informatie goed vindbaar is. Zo heeft niet alleen de vraagsteller iets aan het antwoord, maar kan elke meelezer er van profiteren.

Ā 


Mijn setup is als volgt:

Vanaf de Xperia V10 is met LAN kabels aangesloten:

1: een zwarte wifi extender van KPN, die op zijn beurt doorgelust is met LAN naar een wifi extender op de boven verdieping.

2: een mini PC waarop lichte serverwerkzaamheden plaatsvinden

3: een mini PC voor kantoorwerk

4: de KPN interactieve TV box

Via Wifi gebruiken we 2 telefoons en soms een laptop of tablet.

Ik doe niet aan het up/downloaden of streamen van films/games.

De problemen doen zich op verschillende momenten voor, dus niet perse wanneer alle apparaten tegelijk gebruikt worden. Soms kijk je alleen TV en browse je wat op je telefoon en dan valt het internet+tv all uit.

Is dit behulpzame informatie om te troubleshooten?

Groet William

Ā 

Ā 

Ā 


Ha @ThuisgebruikerĀ Dat schiet zeker op zo! 🙂 Je maakt dus geen gebruik van een Draadloze Verbindingsset? EnĀ als je bekabeld internet, dus zĆ³nder de wifiversterkers en rechtstreeks bekabeld, hoe gaat het dan?Ā 

Zou je ook eens een speedtest willen doen, via een bekabelde verbinding en de resultaten hier willen plaatsen?Ā 


Hoi Bart,

Goeie, de LAN aansluiting van de kantoor mini PC is van een Draadloze Verbindingsset in de meterkast naar die op de verdieping waar de PC staat. Wanneer ik bekabeld internet gebruik krijg ik op speedtest.net een 70mb download en een 20mb upload. Dik in orde dus. Via wifi is die een tikkie langzamer maar nog steeds prima.

Ik ben nu niet thuis dus niet in staat op dit moment een speedtestje te runnen.


Dag Bart, vanavond weer tal van deze storingen. Ik heb de error code op de TV even bekeken en het betreft STB-NMC-400.
Ook heb ik een speedtestje gedaan op het bekabelde internet. Hieronder de screenshot:
Ā 

Behoorlijk lagere download snelheid dus dan we hebben op periodes zonder de storing.


Ha @ThuisgebruikerĀ Helder, dank voor de toelichting. Die foutcode die je noemt komt helaas vaker voor; hier op het forum kun je er het nodige over vinden.Ā Ā Foutmelding STB-NMC-400Ā geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. Het heeft meestal te maken met de verbinding tussen de Experia Box en de tv-ontvanger. Als de tv-ontvanger geen goede verbinding met de Experia Box heeft, krijg je deze foutmelding te zien. Vandaar ook dat het goed is om te weten wat en hoe er precies is aangesloten.Ā 

De meest stabiele verbinding heb je uiteraard bekabeld; wifi en via Draadloze Verbindingssets zijn nu eenmaal erg gevoelig voor externe factoren: andere apparatuur, zelfs van de buren kan invloed hebben. Heb je je tv-ontvanger al eens een reset gegeven? En deĀ Experia Box, heb je die ook al eens volledig gereset? Zo nee, zou je dat dan eens willen doen. Klinkt flauw en voor de hand liggend, maar vaak helpt het wel.Ā 

Ā