Skip to main content

Hallo allen! 

Ik kan met mijn zakelijke telefoon (iphone 12) KPN iTV streamen naar de ingebouwde chromecast op mijn Samsung the Frame tv. 

Helaas lukt dit niet met mijn privé telefoon (samsung). Ik zie het chromecast icoon niet in beeld wanneer ik op mijn telefoon via KPN itv kijk. Vorige week lukte dit wel probleemloos bij een vriend van mij bij een LG tv. Ik ben verbonden met hetzelfde Wi-Fi netwerk, heb alle instellingen doorlopen, app opnieuw gedownload, tv gereset en alles langdurig aan/uit gezet. Het vreemde is dat ik Youtube wel kan casten. Ik weet het niet meer, kunnen jullie mij helpen? 

Een Samsung televisie heeft toch ook geen ingebouwde Chromecast?


Allereerst dank voor je reactie!

 

Ik weet niet of je het in dat geval anders noemt, maar ik kan dus wel YouTube casten vanaf mijn telefoon naar de tv. Ik heb geen los chromecast apparaatje. Met mijn zakelijke telefoon kan ik zowel YouTube als KPN iTV 'streamen'.


Dat je YouTube kunt "casten" komt doordat er een YouTube app op die Samsung staat. Het is dan ook eigenlijk geen casten maar feitelijk het met jouw telefoon bedienen van de YouTube app op de televisie.


Dank voor je reactie. 

Is het dan een wonder dat mijn zakelijke telefoon KPN iTV wel kan 'casten' en mijn privé samsung niet?🙃


Is het dan een wonder dat mijn zakelijke telefoon KPN iTV wel kan 'casten' en mijn privé samsung niet?🙃

Dat is dan inderdaad een wonder. Ik denk ook niet dat het casten is maar screenmirroring, zou dat kunnen?