Skip to main content

Goeiemiddag, ik heb al een aantal jaren (sinds telfort) een kastje in huis en dvs ontvangers.

deze hebben zeer regelmatig storing en uiteraard ben ik inmiddels een expert in het oplossen van deze apparaten.

ik ben er wel zat van en wil graag geholpen worden als klant en relaxed tv willen kijken in de woonkamer en slaapkamer. Misschien moet het vervangen worden? Of is er iets anders op de markt wat wel werkt? Kortom graag jullie advies,

Hallo @ReneFenna 

Dat horen we hier vaker op het forum. De DVS ontvangers leiden tot veel irritatie. Het transport van data via de elektricitetskabels is erg storingsgevoelig. Je zou kunnen proberen of het nieuwste model DVS1200 beter werkt, verkrijgbaar in de KPN webshop. Maar wat zeker werkt is een kabel. Het is soms lastig om aan te leggen, maar dat is eenmalig. Daarna kan je relaxed TV kijken.


Als het altijd gewerkt heeft, zou de kerstverlichting wel eens een boosdoener kunnen zijn, bij mij was het een verouderd NTU kastje de boosdoener. Dus wel degelijk de hardware. Zou toch al te gek zijn dat onder gelijkblijvende omstandigheden je opeens een kabel zou moeten trekken. De TV ontvangers zijn super gevoelig voor wel storing dan ook als ze verbonden zijn met een Powerline Adapter (DVS). Het slechte signaal op de lijn wordt door de DVS pluggen versterkt. Een kabel is minder gevoelig. Ik heb een jaar lopen tobben en nu al weer 4 jaar probleemloos aan het kijken. Kortom zorg dat het signaal dat binnenkomt wordt door gemeten. 


Het is algemeen bekend dat dvs's slecht met ledlampen om kunnen. We krijgen alleen steeds meer ledlampen in huis of bij de buren. Type 1200 wil nog wel eens werken.  Type 200 is oud en museumwaardig.


Als het altijd gewerkt heeft…

Daar lijkt het niet op, want TS zegt het volgende:

...deze hebben zeer regelmatig storing en uiteraard ben ik inmiddels een expert in het oplossen van deze apparaten. ik ben er wel zat van ….

 

Dus mogelijk is DVS1200 de oplossing, maar beter is de aanleg van kabels.


Oke, dus een kabel trekken van het kleine kastje naar de experia box?
kunnen alle dvs kastjes dan weg?


Ja @ReneFenna als je TV-ontvanger nu via een DVS-set met de Experia Box verbonden is, dan zou ik die DVS’en inderdaad vervangen door een directe kabel.

DVS’en zijn makkelijk als ze werken, maar ze zijn snel van slag door ‘ruis’ op het elektriciteits netwerk. LED lampen, kerstverlichting, slechte laders e.a. zijn berucht.


Duidelijk, dank jullie wel.


 @ReneFenna Welkom op ons forum!

Veel vragen zijn al beantwoord zie ik, is het verder gelukt of wil je dan ik nog even met je meekijk en je van raad en daad voorzie?
De tips over de kerst en ledverlichting is overigens een hele goede hoor. Kerst en ledverlichting staan bekend als storingsfactoren op DVS.

 

Ik ga je toch voorzien van wat raad nog:
Zodra alle kerstspulletjes weer opgeborgen zijn zou je de DVS set nog een volledige reset kunnen geven. Dit verhelpt vaak verstoring met de verbinding van de adapters onderling.Je mag dan alle DVS (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en minimaal (!) 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de DVS bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de DVS onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de DVS dan weer uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de DVS rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.

Laat maar even weten of het gelukt is! (en vul dan gelijk je profiel even in zodat ik je gegevens erbij kan pakken)

 


Beste Nico, dank voor je bericht.

De kerstversiering is weg en de zaken gedaan zoals je had aangegeven. Ook meteen nieuwe software geïnstalleerd. De dvs op de slaapkamer wil zich niet meer koppelen met de andere twee.

ik heb naar een knappe mogelijkheid gezocht om kabels aan te leggen maar dat is niet te doen zonder ze in het zicht te monteren en dat wil ik niet.

momenteel ook een drama met netflix, bij het kijken van een serie moet ik na elke aflevering opnieuw inloggen en dat heb ik ook nooit gehad.

 

@ waar kan ik mijn profiel aanpassen?

Groet, ReneFenna

 


Hallo @ReneFenna 

Jouw profiel vind je hier Forumprofiel , vergeet niet de wijzigingen op te slaan (button beneden)

Spijtig om te horen, dat je de DVS niet aan de praat krijgt. Het blijft een storingsgevoelige techniek. We komen dit helaas (te) vaak tegen op het forum, vandaar het herhaalde advies om een kabel te gebruiken. Alle begrip dat je geen kabel wil zien, maar zonder kabel wordt het waarschijnlijk moeilijk om storingsvrij TV te kijken.