Skip to main content

Hallo. Mijn vrouw wil zoveel mogelijk al die kabelzooi in huis kwijt. Nou heb ik een domme vraag.

 

Ik heb een abonnement voor 2 tvs met dualbond DSL aangesloten op een Fritzbox 7583.

(geen glasvezel dus).

 

Heb net mijn Samsung Smart TV LAN aangesloten op de Frizbox. Deze wordt nu ook gezien op de TV als een keuze mogelijkheid.

de domme vraag: ik krijg geen TV signaal binnen,en  is dat normaal, en heb je altijd die arris als decoder nodig of is daar een alternatieve oplossing voor?

Zoals zonder Arris, met een Chromecast etc. of wifi?

 

NB ik heb net de KPN TVbox set teruggezonden; de remote heeft knoppen voor disney en google, maar niet eens een menu knoppie, en ik krijg iets broodnodigs als TV volume niet aan de praat.

dank, F

Dus je had twee TV ontvangers van KPN maar die heb je beide teruggestuurd of heb je er nog één?

Je zegt dat er een "Disney+" knooje op de afstandsbediening zit. Was het dan wel een Arris VIP2952 of wellicht de nieuwe TV+ Box (Sagemcom DIW7022)?

Die laatste kan via wifi aangesloten worden maar dan moet je wel een V12 en/of "super"WiFi 2's gebruiken.

Je doet er overigens verstandig aan om TV ontvangers bekabeld aan te sluiten.


Dank.

2x Sagemcom DIW7022, twee ontvangers en die nare reklame remotes;

Staat nu klaar en ingepakt voor terugzeding.

 

Nu maar even de oude arris kastjes teruggezet.

 

In middels ook KPN opgezegd, en t-mobile glasvezel aangevraagd

NB xperia v12 is niet mogelijk, geen dualbonding dsl, KPN had me niet goed voorgelicht.

Was ook wel wat geirriteerd door die ‘techneutische nitwit”.

 

Dus voor nu mijn xperia 10 vervangen door een fritz 7583 en voor de beveiliging ingezette Linksys 3200 ook weg, NB die fritz heeft alles aanboord wat een xperia v10 mist ….

Houd zelfs een telefoonbel lijst bij !

Bij KPN is ie trouwens even 30% duurder als bij Fritzbox.com zelf.

 

 


ps is dit misschien ook geschikt? Formuler Z11 Pro Max

Voor Sony Bravia TY zonder smart uit 2011, wel scart, hdmi en AV plus USB voor camera.

Merk Formuler
Connectortype Wi-Fi 6g, Ethernet
Connectortype HDMI
Scannerresolutie 4k
Ondersteunde internetdiensten Netflix
Type controller Afstandsbediening
Vormfactor Tv-box
Kleur Zwart
Gewicht van item 110 Gram
Productafmetingen 10.5L x 10.5W x 2H centimeter