Skip to main content

Is het mogelijk om meerdere TV+ Boxen in één kpn televisie abonnement (en Google account) automatisch met elkaar te synchroniseren? Ik ben vanmorgen bij een cliënt geweest om op de ontvangers een aantal niet-gebruikte apps te verwijderen en de belangrijke apps op een voor hem  bruikbare en handige manier te rangschikken.

Ik ben door het instellingen menu gegaan maar ik heb niet kunnen achterhalen of er een optie is, meerdere ontvangers te synchroniseren, zodat op beide ontvangers, de apps automatisch op dezelfde manier gerangschikt zijn en blijven, wanneer een toegevoegd of verwijderd wordt. 

Zie ik iets over het hoofd? Kan dat wellicht via het Google account?

 

@Berteman 

Zover ik weet en gemerkt heb (ik heb er 2) kan dit helaas niet.

Bij de “oude” KPN decoders kan het wel.

Erg jammer, want nu koste het dus extra tijd. 


Je heb root toegang nodig om system-folder en data te synchroniseren, maar tv+box werkt niet meer als je hem rooted


@Berteman

Zover ik weet en gemerkt heb (ik heb er 2) kan dit helaas niet.

Bij de “oude” KPN decoders kan het wel.

Weet je het zeker?

Op de ‘oude’ ontvangers is het weliswaar mogelijk apps als favoriet te markeren en die komen dan op de bovenste positie te staan onder favoriete apps.

Het is niet zo, dat die dan op de andere ontvangers ook onder de favorieten staan, er vind  geen synchronisatie plaats. In het instellingenmenu is er overigens ook geen optie, dit in te stellen. 
 

Je heb root toegang nodig om system-folder en data te synchroniseren, maar tv+box werkt niet meer als je hem rooted

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. De ontvanger moet natuurlijk wel blijven werken. 😉


@Berteman 

100% zeker weet ik het niet. (vandaar dat ik begon met “zover ik weet”)

Ik heb ook op beide dezelfde Google account.

Bij het installeren moest ik helaas op beide hetzelfde instellen.

 

Bij de vorige, de Arris VIP 2952, hoefde dat niet.

Maar dat is natuurlijk ook geen mediabox, maar alles ging via de cloud. Ook als je nieuwe kreeg stond alles weer hetzelfde.

Wel zo makkelijk vind ik.😉😊


---

Bij de vorige, de Arris VIP 2952, hoefde dat niet.

Maar dat is natuurlijk ook geen mediabox, maar alles ging via de cloud. Ook als je nieuwe kreeg stond alles weer hetzelfde.

---

 @joop2011 Ik ben heel benieuwd wat er dan bij jou allemaal hetzelfde stond. Want mijn ervaringen zijn anders.


---

Bij de vorige, de Arris VIP 2952, hoefde dat niet.

Maar dat is natuurlijk ook geen mediabox, maar alles ging via de cloud. Ook als je nieuwe kreeg stond alles weer hetzelfde.

---

 @joop2011 Ik ben heel benieuwd wat er dan bij jou allemaal hetzelfde stond. Want mijn ervaringen zijn anders.

 

Alleen het abonneenummer hoefde ik in te tikken destijds. 

Verborgen zenders werden bij mij meegenomen.

Veel meer gebruikte ik ook niet op de Arris VIP 2952 en de Arcadyan HMB 2260

Beide gebruikte ik voor tv kijken en opnemen en opnames kijken.

Rest deed ik via de Smart tv. (nu via de Sagemcom DIW7022)😉😊

 

Maar om terug te komen over het overnemen naar de andere boxen, dat is inderdaad een handige optie en het verbaast mij dat dat er niet op zit.

Moet volgens mij met een Google box toch wel kunnen, lijkt mij.


---

Bij de vorige, de Arris VIP 2952, hoefde dat niet.

Maar dat is natuurlijk ook geen mediabox, maar alles ging via de cloud. Ook als je nieuwe kreeg stond alles weer hetzelfde.

---

 @joop2011 Ik ben heel benieuwd wat er dan bij jou allemaal hetzelfde stond. Want mijn ervaringen zijn anders.

Die van mij ook.

Ik heb vanmiddag een paar apps als favoriet gemarkeerd. Die stonden na een paar uur nog steeds niet op de tweede ontvanger. Na een ‘frisse’ start van de eerste - waarop dus apps als favoriet stonden - zijn die weg. De favoriete apps staan dus lokaal opgeslagen en heeft niets met de cloud van doen.

---

Bij de vorige, de Arris VIP 2952, hoefde dat niet.

Maar dat is natuurlijk ook geen mediabox, maar alles ging via de cloud. Ook als je nieuwe kreeg stond alles weer hetzelfde.

---

 @joop2011 Ik ben heel benieuwd wat er dan bij jou allemaal hetzelfde stond. Want mijn ervaringen zijn anders.

 

 

Maar om terug te komen over het overnemen naar de andere boxen, dat is inderdaad een handige optie en het verbaast mij dat dat er niet op zit.

Moet volgens mij met een Google box toch wel kunnen, lijkt mij.

Daar ging ik als bijna vanzelfsprekend vanuit. Weliswaar heb ik geen Google account en Android apparatuur maar ik kan daar elders wel eens induiken.