Skip to main content

Gisteren is er door een KPN monteur TV,WIFI en vaste telefonie aangelegd. Kreeg een belletje dat ALLES werkte (de afstandbediening ook), niet kunnen controleren vanwege Corona maatregelen. Alleen om diezelfde avond te moeten vernemen dat het NIET werkt. (wel wifi en telefoon) maar de afstandsbediening werkt niet.

Nu zitten we dus met twee afstandsbedieningen (1 op TV aan te zetten en geluid te bedienen en 1 waarmee je de kanalen kunt kiezen). Dat werkt dus niet voor iemand  van 91 jaar.

We hebben de instructie re pairen van de afstandsbediening met TV doorlopen  maar het blijft niet werken.

Het gaat om een Samsung UE32H6200 en de afstandsbediening is wit van voren en zwart van achteren. Sourceknop en Code 1 (voor Samsung) levert geen resultaaat op. Wie weet raad?

De helpdesk van KPn melde dat het soms gewoon niet werkt. Nou dat vind ik wel toch wel onthutsend.

 

Op de AB van de KPN TV decoder kan je de TV ingeven via een code.

Daarna kan je alles met 1 AB.

Wel bij aanzetten en uitzetten dan op beide bovenste knopjes indrukken.

Zie hier voor de code. 


Sorry maar ik begrijp je antwoord niet zo.? We hebben getracht met Source Code + 1 (voor samsung) de TV met de afstands bediening te pairen maar dat werkt dus niet. Als we dan bv geluid harder willen zetten of TV uit gaat dat niet met de AB van de KPN??

MJ


Ik heb nog eens gespeurd op dit forum. Zou de optie met bv. de code 270 kunnen werken voor bovengenoemde TV? Denk dat TV uit 2014 of 2015 is.

 

gr

 


Vreemd, mijn 2de antwoord is weg. 

 

Het ligt aan de AB die u heeft, zie mijn link boven.


Hoi Joop, ik snap je antwoorden nog steeds niet.. sorry!

Ik heb Source + code 1 voor Samsung geprobeerd maar dat werkt niet!

Dus mijn vraag: zou die twee werkwijze (Source + OK button en dan 3 cijfere code ingeven) soelaas kunnen bieden?

 


Heb je wel bij de juiste AB gekeken?

Als ik het goed begrijp moet je Source 5 seconde ingedrukt houden en tijdens het indrukken van de Source knop op 1 drukken.  Daarna zie je pas een rood lampje branden en kan je de Source knop loslaten.  

Het is al weer een tijdje geleden dat ik het gedaan hebt en het lukte bij mij ook niet in 1 keer.

Maar het moet na een paar keer en op de juiste manier zeker lukken.

Zie ook mijn link boven. 

Uiteraard 1 keer op 1 drukken en die niet ingedrukt houden (dacht ik) Of je moet beide gelijktijdig 5 seconde ingedrukt houden. 

Wacht anders even op een andere KPN klant of op een moderator.


Hoi Joop, jazeker bij de jusite AB (wit van voor, zwart achter).. we hebben het meermalen geprobeerd (maar zal ook nog eens de truc doen van eerst Source en dan pas de 1 in drukken (hoewel bij gezamenlijk indrukken wel degelijk het rode lampje gaat branden).

Wie weet kunnen andere ook die andere optie bevestigen. Alvast dank voor je hulp


Goedemiddag @MJBland, is het inmiddels al wel gelukt om de afstandsbediening te koppelen aan de tv in kwestie? Je zou als ik afga op de door jouw geposte info het stappenplan moeten hebben van:

 

 

De instructie die jij volgt is voor:

 

 


Hoi Jeroen,

Ik weet niet hoe ik het nog duidelijk moet schrijven maar de afstandsbediening de we hebben is de gehele witte (met witte knopjes (en zwarte achterkant). De onderste dus in jouw antwoord.

De truc Source + 1 werkt niet, dus was mijn vraag: zou die twee werkwijze (Source + OK button en dan 3 cijfere code ingeven - in dit geval 270) soelaas kunnen bieden?

 

En nee het werkt dus niet nog…

 

MJ

Â