Skip to main content

Hallo,

Sinds gisteren avond kunnen we opgenomen programma’s niet bekijken en werkt het terugkijken van een programma via de groene knop ook niet meer. Tevens na het rebooten (gisteravond) van de ontvanger was er überhaupt geen guide beschikbaar en kregen we een foutmelding dat die functie (tijdelijk) niet beschikbaar is. Nu is de guide er wel weer maar kunnen we nog steeds geen programma's terug kijken. Wat is er aan de hand?

Er was maandag een hele grote storing.

Zet de spanning (in de volksmond stroom genoemd) met de schakelaar achter de KPN IPTV decoder uit.

Wacht een minuut en zet hem weer aan. 

Hij restart dan en als het goed is werkt alles daarna weer. 


Beste Joop,

Als we naar bed gaan halen we de stroom van de IPTV af en wordt die, als we TV willen kijken, weer op spanning gezet. Dus die volledige opstarten is vanmorgen al gebeurd zonder het probleem op te lossen. Andere tip is welkom,

 

Grt, Marcel


Hallo,

Na verschillende berichten te hebben bekeken zag ik dat er ook werd geadviseerd een een volledige software reset procedure uit te voeren om het probleem te verhelpen.

Ik heb de herstel software stappen uitgevoerd via de systeem instellingen optie met helaas hetzelfde resultaat. Als ik een programma van vandaag (voltooid verleden tijde) wil terugkijken krijg ik de volgende foutmelding: Foutcode STB-ZAP-01 

Gt, Marcel


De spanning (volksmond stroom) eraf halen snap ik, maar is niet nodig.

De KPN updates zijn altijd 's nachts. 

Hij gebruik ongeveer 5 watt, aan of stand-By

Als je de spanning eraf haalt 's nachts, moet hij altijd volledig opnieuw opstarten.

 

Het beste is nu om na het menu te gaan en dan instellingen en een volledige update incl. software te doen.

Ik ga ervan uit dat u het nieuwe menu heeft.

Zie ook hier.


Hallo,

Ik heb, naast mijn eerste software reset, de terug naar de fabrieksinstellingen uitgevoerd en ook deze levert weer niet het gewenste resultaat op. Systeem voor alle zekerheid weer een 2 minuten van de spanning afgehaald. Geen verbetering.

Dit probleem ondervinden we sinds dinsdag middag en ben ik nu al de gehele dag bezig om jullie aanwijzingen op te volgen zonder enig resultaat ik zou nu toch wel graag de oplossing van dit probleem willen zien!

Ik heb het gevoel dat na de storing die KPN afgelopen maandag heeft ondervonden toch nog niet alles goed in de Cloud actief is gezet.

Ik kan nog steeds geen programma terug krijgen en krijg nog steeds de Foutcode STB-ZAP-01 code.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor dit probleem!

 

Grt, Marcel

 


Hallo,

Ik heb geen idee (wil het wel heel graag weten) aan welke knoppen er gedraaid, maar het terug kijken werkte gisteravond weer.

Voor nu zijn wij van de problemen af.

Grt, Marcel

 


@Marcel Bakker Welkom op het forum. We hebben inderdaad een aantal verstoringen gehad met het terugkijken van (opgenomen) programma's. Fijn dat het probleem voor jou opgelost is! Dit geldt nog niet voor iedereen, ik durf dan helaas ook niet te zeggen aan welke knoppen er precies is gedraaid. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dit graag!