Skip to main content

Ik kan geen optie vinden om de Experia box naar TV aan te sluiten via de bestaande Coaxkabel, alleen nieuwe netwerkkabel of Devolo Powerlanset. Deze laatste blijkt toch niet goed te werken, in combinatie o.a. onze huisinstallatie. Andere WCD's gebruiken is geen optie, en zonnepanelen blijven in gebruik.

Volgens mij bestaat er ook een mogelijkheid om de bestaande Coax te gebruiken, kan ik hier verder mee geholpen worden?

Er zijn zgn Moca sets verkrijgbaar.  Duur en net  zo onstabiel als de draadloze verbindingsets helaas. Maar u kunt het proberen.  Werkt het niet dan op tijd terug sturen. 


Het beste en goedkoopste is de coax kabel vervangen door een UTP kabel.

Je moet dan wel zelf een CAT5E connector aan sluiten (althans minimaal aan 1 kant).

 

Een vast UTP kabel geeft veel voordelen;

Geen last van storingen of problemen.

Verbruikt geen extra energie. 

etc. 

 

Een moca set, zie o.a. hier (via Google gevonden) en hier (via Bol.com).


Bedankt voor jullie reacties, lijkt erop dat we toch een nieuwe kabel moeten trekken, en een switch voor meer aansluitingen.


De switch die u eventueel gaat gebruiken moet igmp snooping ondersteunen anders werkt de tv niet. Goed om te weten toch:wink:


Joep dank je voor je advies, had ik nooit aan gedacht. Echter ik zie dit niet bij de switch specificaties staan, hoe kan ik te weten komen welke voldoen?


Hi Jan, welkom hier. 

Fijn dat je al op weg bent geholpen. Als IGMP niet bij de specificaties staat wordt het meestal niet ondersteund. Netgear switches met toevoeging E hebben dit wel, wij bieden deze switch aan met 4 poorten, maar via Coolblue bijvoorbeeld kun je ze ook krijgen in de versies met meerdere poorten mocht je dat nodig hebben.


Alex dank je, zie dat jullie toch een webshop hebben, deze nooit eerder gevonden. Ik begrijp nu waar ik naar moet zoeken.


8 poorten hier verkrijgbaar:

https://m.alternate.nl/Netgear/ProSAFE-Gigabit-Plus-Switch-GS108E-300PES/html/product/1172015

Deze heeft ook igmp snooping. Het is dezelfde merk en serie als die KPN verkoopt. 

En momenteel gratis verzending zie ik nu.