Skip to main content

Hallo,

Ik stream al enige jaren via m’n iPad met de iTV app naar de Apple TV via AirPlay maar het werkt ineens niet meer. Het werkt juist de laatste tijd heel erg goed!

Het laatste wat ik heb gedaan voor de problemen begonnen was de Apple apparaten updaten naar 15.4. Maar ik kan nu natuurlijk niet meer downgraden…

ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd, maar helaas. Ook afspelen zonder AirPlay werkt niet meer.

Kunnen jullie nagaan wat er fout gaat? Alvast dank.

Groet, Karin

Welke versie van iPadOS had je daarvoor op jouw iPad staan?

Heeft de iTV app toegang tot het lokale netwerk?


Op de iPad staat ook versie 15.4.

En ja, hij hangt in het zelfde thuisnetwerk als de rest


Op de iPad staat ook versie 15.4.

Maar welke versie had je voor dat je ging updaten op die iPad staan.

 

En ja, hij hangt in het zelfde thuisnetwerk als de rest

Maar ik bedoel of de app rechten heeft om het lokale netwerk te benaderen.


Haha, dank je wel dat je me wilt helpen 😁

Op de iPad stond de vorige versie, dat zal waarschijnlijk 15.3 zijn geweest. 

Aan de rechten is bij mijn weten niets veranderd, tenzij Apple iets veranderd heeft. Tot de update werkte alles prima. 
Ik heb gisteren nog heel even kunnen kijken (na update), en toen was het ineens einde oefening. Maar ook niet alles, was prutsen


@Karin75 heb je dit bij instellingen van jou iPad / iPhone “aan staan”?

 


Ik heb geen apparatuur van Apple, dus kan ik je ook niet verder helpen.

Ik hoop dat er spoedig iemand anders zal reageren die wel de ins en outs kent van iPadOS en Apple TV.

Edit: Zoals bijvoorbeeld @Dennis Schreve😏


Wjb, bedankt!

 

Dennis, ja die staat aan. 


Ik heb geen apparatuur van Apple, dus kan ik je ook niet verder helpen.

Ik hoop dat er spoedig iemand anders zal reageren die wel de ins en outs kent van iPadOS en Apple TV.

Edit: Zoals bijvoorbeeld @Dennis Schreve😏

😂 nou hier ben ik dan! 😁


🤣 helemaal blij mee!


Wjb, bedankt!

 

Dennis, ja die staat aan. 

Is de iPad en de tv op hetzelfde netwerk aangesloten? (Het zelfde WiFi verbinding.) mocht je meerdere WiFi verbinding in huis hebben dan werkt het niet. Dus zowel je tv als je iPad moet op hetzelfde WiFi verbinding zitten. 


Ik heb maar 1 netwerk en daar hangt alles aan. 


Kan je met een ander apparaat wel streamen naar jouw Apple TV?


Ik heb zelf nog even gekeken met me iPhone 8 Plus, en ik ervaar geen problemen:

Daarna tik ik op Samsung en ik kan streamen. Heb je een iPhone? Zo ja zou je het daarmee eens willen proberen?


Ik ben nu een YouTube filmpje via AirPlay op m’n  tv aan het afspelen, aangestuurd via de ipad 


Za tv eens op m’n telefoon installeren


Ik ben nu een YouTube filmpje via AirPlay op m’n  tv aan het afspelen, aangestuurd via de ipad 

Op jouw TV of op jouw Apple TV?


Op mijn Apple TV 😁

ben hard op zoek naar m’n inloggegevens, Budget site werkt even niet mee…


Budget inlog site loopt niet meer door, ook niet op 4G.

de inloggegevens staan alleen daarop, zucht


Duurde even…

Goed, iTV op iPhone 12 geïnstalleerd en dat werkt!

Dus er gaat iets mis tussen iTV en de iPad mini 4 met iOS 15.4


Welke versie van iOS staat op die iPhone 12?


Ook iOS 15.4 maar die van de iPhone en iPad zijn niet dezelfde versies meer. 


@wjb voor de iPad is dat IPadOS, en voor de iPhone is dat iOS. Maar het is allebei 15.4. 


Duurde even…

Goed, iTV op iPhone 12 geïnstalleerd en dat werkt!

Dus er gaat iets mis tussen iTV en de iPad mini 4 met iOS 15.4

Fijn om te horen dat het op je iPhone werkt, dus dan ligt het in ieder geval niet aan de ITV app. Zal jij je iPad eens een harde reset willen geven? Dat doe je als volgt:

Houdt de “homeknop en powerknop  tegelijkertijd ingedrukt tot jou iPad uitvalt”. Maar wacht dan dat ie weer opstart tot je het  logo weer ziet verschijnen, laat dan de homeknop en de powerknop weer los. Daarna zal de iPad opnieuw opstarten, probeer daarna het nog eens om verbinding te maken met AirPlay.

(Bij deze reset verlies je geen gegevens)


@Karin75 ik hoop dat die reset werkt, anders raken de oplossingen een beetje op: 

Fijn om te horen dat het op je iPhone werkt, dus dan ligt het in ieder geval niet aan de ITV app. Zal jij je iPad eens een harde reset willen geven? Dat doe je als volgt:

Houdt de “homeknop en powerknop  tegelijkertijd ingedrukt tot jou iPad uitvalt”. Maar wacht dan dat ie weer opstart tot je het  logo weer ziet verschijnen, laat dan de homeknop en de powerknop weer los. Daarna zal de iPad opnieuw opstarten, probeer daarna het nog eens om verbinding te maken met AirPlay.

(Bij deze reset verlies je geen gegevens)

Ik hoop 🤞🏼 op de goede afloop. 😉


Helaas… had zelf eerder wel de zachte reset geprobeerd maar ook de harde reset haalt niets uit.

Zowel zonder als met AirPlay niet.

Het is tijd om er een nachtje overheen te laten gaan, weltrusten vast!