Skip to main content

Hallo,

Ik stream al enige jaren via m’n iPad met de iTV app naar de Apple TV via AirPlay maar het werkt ineens niet meer. Het werkt juist de laatste tijd heel erg goed!

Het laatste wat ik heb gedaan voor de problemen begonnen was de Apple apparaten updaten naar 15.4. Maar ik kan nu natuurlijk niet meer downgraden…

ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd, maar helaas. Ook afspelen zonder AirPlay werkt niet meer.

Kunnen jullie nagaan wat er fout gaat? Alvast dank.

Groet, Karin

Probeer eens de netwerkinstellingen op je iPad te herstellen, als alles wel werkt met jouw iPhone dan is er niks mis met de Apple TV en de Airplay.

De netwerkinstellingen herstellen werkt als volgt:

  1. Ga naar de Instellingen-app op je iPad.
  2. Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  3. Tik op Stel opnieuw in.
  4. Kies dan voor de optie Herstel netwerkinstellingen.
  5. Vul je toegangscode in om te bevestigen.

Goedenavond,

De netwerkinstellingen zijn hersteld maar ook dat mag niet helpen.

Zowel via AirPlay als rechtstreeks op de iPad werkt het helaas nog niet.

Via AirPlay zag ik op tv wel heel even zwart worden en dat was het.

Lijkt alsof met de update naar 15.4 er iets is misgegaan. 

Volgens mij nu alles geprobeerd: opnieuw iTV geïnstalleerd, zachte reset, harde reset, netwerkinstellingen hersteld. 


@Karin75 Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat het met het ene apparaat wel lukt om Airplay te gebruiken en op de andere niet. 

Is het ondertussen wel gelukt om dit voor elkaar te krijgen?

Online had ik nog wat tips gevonden, voor als Airplay niet werkt


Hallo Rutger,

Het is niet alleen dat AirPlay het niet meer doet, maar iTV wil ook op de iPad zelf niet meer afspelen.


@Karin75 

Budget inlog site loopt niet meer door, ook niet op 4G.

de inloggegevens staan alleen daarop, zucht

Klopt het dat je klant bent bij Budget? En via hun gebruik maakt van de KPN iTV app? 

Ik zou namelijk deze situatie normaal gesproken willen doorzetten naar mijn collega's.

Maar op het moment dat er geen KPN klantgegevens zijn dan is dit niet mogelijk. In dat geval zou ik eigenlijk willen adviseren even bij Budget melding te maken. 


Hallo Rudger,

Klopt, via Budget krijg je een KPN login voor iTV.

Maar dan nog blijft het vreemd dat op de iPhone het wel werkt en op de iPad ineens volledig gestopt is na de update van het iOS.

Ik wacht wel tot de volgende update of van iTV of van het iOS.

Bedankt voor jouw en alle andere reacties!

Groet, Karin