Skip to main content

Heb vandaag 1 september 2023 met ene Janneke gesproken, rond 17.23 uur. Probleem met kpn iTV via de app kijken op mijn iPad (ois 16.6) en met mobiele telefoon( oneplus6).

Service, niet tevreden over, de router (box12) opnieuw gereset, alles doet het, maar blijft probleem met ITV kpn.

Ondersteuning via telefoon, en daarna even rond 18.00 uur in de wacht gezet, daarna weer contact gehad om te vragen hoelang dit probleem al speelt.

Leg ik dit uit, is ineens de verbinding verbroken!!!!!

18.00 uur zijn ze bij kpn al naar huis,terwijl het probleem met de klant niet opgelost word en verbinding verbroken met vermelding van "Mobiele netwerk niet beschikbaar "

 

Ik wil dit probleem met iTV kpn opgelost hebben, beste glasvezelnetwerk...maar dit probleem is nog niet opgelost!

Myrcha Nobisdana 

Beste @Myrs, wat jammer om te lezen dat je niet geholpen bent! Een aantal vragen:

  • hoe staat het er nu voor?
  • wat ervaar je precies op de iPad en de telefoon?
  • wat merk je wat er niet goed aan is?
  • ervaar je dit op de wifi of via het mobiele internet?
  • is het dan op bepaalde zenders of overal?
  • merk je dat het bij live tv zo is of bij opnemen/terugkijken via de gids?

Beste Marcia,

 

Dank voor je bericht. 

Hoe het er nu algemeen voor staat:

hetzelfde,niets verbeterd.

iPad: haperen nadat de zender geladen is(5a6x hoor en zie je dat het beeld en geluid stukje teruggaat. Bij het swipen naar andere tv zender, na paar seconden laden van de zender, haperen maar ook als de zender wat soepeler loopt, is er plotseling moment dat het weer hapert en soms een stuk 'overslaat' in het tv programma.

 

Mobiele telefoon (one plus 6):

Via iTV App kan ik helemaal niet genieten, kan allen NPO 1,2 en 3 ontvangen.

Bij andere zenders krijg ik de melding:

,"Zender niet beschikbaar ' ( bij live als bij terugkijken)

Tv app paar keer opnieuw geïnstalleerd op mobiel en iPad. Geen verschil.

 

 


Wat rot dat je dit ervaart! Dat is niet bepaald fijn tv kijken inderdaad. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of je dit nu via de wifi of via mobiel internet probeert. Als je in de app zit, kan je, als je een programma kijkt, via het tandwiel de beeldkwaliteit aanpassen. Wil je deze eens op ‘laag’ zetten? Hoe ervaar je het dan? En als je een speedtest doet met een van de apparaten, hoeveel snelheid haal je?


marcia,
 

Bedankt voor je bericht.

 

Op mijn mobiel TV kijken via de iTV app:

  • via WIFI verbinding lukt niet (alleen ontvangst bij de zenders npo 1,2 en 3)
  • via alleen mobiele internet ook niet( ontvangst alleen bij zenders npo 1,2,3)
  • melding “Deze video is niet beschikbaar” bij zenders die ik niet kan ontvangen.
  • Beeldkwaliteit laag 480p , normaal 720p of hoger 1080p geen enkel verschil.

De Speedtest alle apparaten:

download: 116.0 mbit/s

upload: 23.9 mbit/s

gemeten op 10/09/2023


op mijn ipad (16.6.1) TV kijken via de iTV app:

  • via WiFi of mobiele internet kan wel alle zenders ontvangen,maar hapert bij zenders switchen als het tv programma te zien is (5a6x gaat hij iets terug om te laden en gelijk weer door met tv programma. Ook wel af en toe tijdens tv programma ineens hapert en iets terugggaat om programma te laden.
  • Beeldkwaliteit op laagst,normaal en hoogst steeds hetzelfde probleem.

heb in de woonkamer geen WiFi versterkers ( wel in begin aangeschaft,nog in bezit) op advies van kpn monteur in begin, was niet nodig voor een appartement van 40m3 op 1 hoog.

 

ik hoop dat je mij hiermee verder kunt helpen.

alvast bedankt voor je reactie,

myrcha


Bedankt voor de informatie! Ik ga ermee aan de slag. Nog wel één extra vraag: je hebt geen VPN aan staan op jouw OnePlus?


Hoi Marcia,

 

Dank je wel voor je bericht.

 

Mijn VPN staat uit.

Succes!

 

Groetjes, Myrcha 


Bedankt! Ik zie dat er eerder een ticket voor je aangemaakt is, vorige maand. Daar is toen niets uitgekomen? Als je via een ander wifi netwerk verbonden bent, bijv. bij familie of vrienden, werkt het dan wel beter? Ik zie dat je in principe thuis voldoende snelheid moet behalen, maar wifi is van zoveel factoren afhankelijk, dat ik toch benieuwd ben hoe je het op andere plekken ervaart. 


Bedankt voor je bericht. Vorige maand had ik er ook een melding van gemaakt, is toen het contact ineens verbroken.

 

Op andere WiFi plekken heb ik ook hetzelfde probleem.

 

Het lijkt erop dat als alles wel oke is met snelheid en WiFi verbinding maar dat ik denk dat misschien iemand ernaar (router ) kan laten kijken??


Ah op die manier! Ik heb toch opnieuw een ticket voor je aangemaakt. Mijn collega's van de backoffice nemen dan binnen twee werkdagen weer contact met je op hierover. 


Goedemorgen,

Als ik dit zo teruglees, dan zou ik persoonlijk de oorzaak van de verstoring eerder in de mobiele devices zoeken. Wellicht niet per se leuk om te lezen zo, maar wel sneller om naar een oplossing te werken.

Als de WIFI/Internet verbinding de oorzaak zou zijn, dan zou een mobiele verbinding gewoon moeten werken en vice versa. EN wanneer er ook op een andere WIFI verbinding getest is en het probleem doet zich daar ook voor, dan is de enige gemene deler het device wat ervoor gebruikt wordt.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk nog niet opgelost en moeten we op zoek naar datgene wat dan de oorzaak is. Ik las al dat de VPN uit stond, maar zou dan toch willen vragen om de VPN app tijdelijk te verwijderen. Dit om uit te sluiten dat deze onder water actief is en de boel saboteert. Ik ga er dan ook vanuit dat op beide devices dezelfde app gebruikt wordt?


Dank voor je bericht.

wel,zou het fijn zijn als kpn mij volgende week woensdag of donderdag kan bellen of morgen/ zaterdag in de avond rond 17.00? 
 

ik ben namelijk aan het werk en kan dan in alle rust op die dagen of avond makkelijker bespreken.

 

groetjes,myrcha


Dank voor uw bericht. Ik ben zojuist door kon een minuut geleden gebeld, maar was te laat met opnemen.

 

Ik zou graag een medewerker willen spreken. Ook heb ik nu net het bericht van ene thijteman gelezen op het forum.

 

Mobiele wifi netwerk doet gewoon goed, von staat in mobiele telefoon altijd uit. 

 

Kan er geen monteur een keer komen ? Ik heb geen wifi versterkers in huis. Was op advies van kon niet nodig (40m2) en misschien werkt de router bij tv kijken op de app en tablet niet zoals dat zou moeten.

 

Ik wil graag geholpen worden,

Met vriendelijke groet

Myrcha Nobisdana 


Dank voor je bericht.

wel,zou het fijn zijn als kpn mij volgende week woensdag of donderdag kan bellen of morgen/ zaterdag in de avond rond 17.00? 
 

ik ben namelijk aan het werk en kan dan in alle rust op die dagen of avond makkelijker bespreken.

 

Ik weet niet of @Marcia_ deze wens door kan geven in een update op het gemaakte ticket, maar bij mijn beste weten geeft dat geen garantie dat het lukt en/of doorkomt op de betreffende afdeling. Mocht er op een later moment nog een poging gedaan worden en deze lukt ook niet, dan wordt er normaliter een sms verzonden met contactgegevens om zelf een geschikt moment te kiezen.

 

Ik begrijp ook dat het WIFI netwerk en de mobiele verbinding zelf goed functioneren. De app zelf werkt niet op de apparaten wanneer verbonden met deze netwerken. Hiermee zouden we kunnen zeggen dat de netwerken zelf niet de bron van verstoring zijn, maar de apparaten zelf. In welke vorm dat is moet nog uitgezocht worden natuurlijk. Een monteur kan een optie zijn wanneer de verbinding die gebruikt wordt niet goed is, maar aan de randapparatuur kan deze weinig doen. Dit draagt dan dus een risico met zich mee dat de monteur kosten in rekening brengt en dat willen we natuurlijk het liefste voorkomen. Daarom is het zaak dat de apparaten goed nagekeken/ingesteld worden om op de juiste manier gebruik te kunnen maken van de app.


Ha Mychra, ik zie dat er inmiddels een terugbelafspraak voor maandag 17 uur ingepland is, klopt dat? Hopelijk komen jullie er dan uit. Het is in de tussentijd goed om eens naar het advies van TijtheMan te kijken. Heb je bijvoorbeeld de VPN app al eens tijdelijk verwijderd? 


Ja, dat klopt. Aankomende maandag rond 17.00 uur zal kpn mij terugbellen. Wel heb ik zoals met hun afs

gesproken om te proberen video’s te maken van het probleem van iTV app op mobiel en iPad.

Ik hoop ze te kunnen sturen, ivm 45 seconde video met aantal mbo’s te versturen.

groetjes, myrcha


Ik heb op 21 september jl met dhr. Patrick **** gesproken, hij zou mij nog zijn e-mail doorgeven om de video’s te sturen, maar als goed is heb ik nog geen e-mailadres gekregen..

 

Admin: achternaam collega verwijderd 


Ik heb enkele video’s gemaakt van de haperingen van iTV app op iPad en mobiel, net de app gedeinstalleerd en opnieuw gedownload maar het probleem blijft steeds het zelfde.

Van alles geprobeerd, ook de router doet het goed , WiFi verbinding ook goed, vpn staat uit, YouTube geen probleem, alleen tv kijken op mobiel alleen de zenders npo 1,2, en 3 te zien, vanaf rtl 4 en de rest “ video niet beschikbaar “ als melding op mijn mobiele telefoon.

 

op de iPad, nog steeds haperingen bij begin van de zender, tijdens het kijken van de zenders.

 


Ik ben vandaag nog niet teruggebeld, rond 17.00 uur..ik ga er even tussenuit

 


Er is inmiddels opnieuw contact geweest toch? Voor zover ik kan zien, wordt er maandag opnieuw contact met je opgenomen!


Beste marcia,

 

fijn dat je me even hierover bericht, ik zal nog 1 file toesturen ter beoordeling van de iTV app op mobiel. Op advies van kpn heb ik een recordinternational kunnen maken en comprimeren die zal ik vandaag naar het adres sturen.

 

het is goed dat er weer maandag contact word genomen dan graag ook om 17.30/17.30 uur later mag ook omdat ik van werk thuis kom.

 

groetjes,myrcha