Skip to main content

Ik heb op de slaapkamer een werkplek gecreeerd, ik wil daar vaste internetverbinding, ik ben niet kapot van de wifi ontvangst bij KPN op de 1ste en 2e verdieping en met het netwerk van mijn werkgever dat gelijk blokkeert zonder goede verbinding, vindt ik een vaste verbinding het veiligst om niks verloren te laten gaan… Maar ook de tv moet blijven werken, nu heb ik daar een Sitecom switch voor gebruikt.

Echter als de stroom eraf is geweest of een update gedraaid moet worden op het kastje van de tv, krijg ik een foutcode en start ie niet meer op, pas als ik hem dan direct op de internetkabel aansluit en volledig100% laat laden doet ie het weer en kan ik hem weer gebruiken op de switch… hoe kan en is dit op te lossen?

het betreft glasvezel.

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Jouw probleem staat los van glasvezel. Begin maar eens met die dubieuze sitecom switch uit je netwerk te gooien en daar de bekende netgear voor in de plaats te zetten, staat al tientallen keren op dit forum!


Ik gok op het gebruik van een verkeerde switch. Een switch MOET igmp snooping ondersteunen. https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968 


Hoi @Tvdg1985 
Je switch moet wel IGMP-snooping ondersteunen
Deze switch  ondersteund het in ieder geval wel.


Jouw probleem staat los van glasvezel. Begin maar eens met die dubieuze sitecom switch uit je netwerk te gooien en daar de bekende netgear voor in de plaats te zetten, staat al tientallen keren op dit forum!


https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2561


Zo hee daar waren we met z'n drieën tegelijk :grinning:


Een complete aanval 🤣😂


Heren, bedankt! heb er eentje besteld.


Heren, bedankt! heb er eentje besteld.

Nu nog 1 van de heren uitzoeken voor het beste antwoord 😉


Goedemorgen,

gisteren de geadviseerde switch binnen gekregen, gieinstalleerd… en nu geeft hij 2 a 3 foutmeldingen steeds in het haperende beeld, geen verbinding enz. dan weer geen geluid, gaat 2 minuten goed, en dan weer stilstaand beeld en alleen geluid.

hij is aangesloten volgens de gerbuiksaanwijzing, kabel die normaal gelijk op de tv ontvanger zat in poort 3 en dan een kabel vanaf poort 1 naar de tv onvanger en een kabel vanaf poort 5 naar de laptop…

Heeft er iemand nog ideeen? op deze manier ben ik er niks mee opgeschoten, alleen achteruit gegaan.

Alvast weer bedankt!

 


Op zich klinkt het goed met de aansluitingen. Maar, branden de lampjes bij de switch zoals verwacht? Bij de verbinding van de  switch naar de exp box, aan beide kanten twee lampjes, laptop (met Gb poort ook beide en anders een, en naar de ontvanger een. Je kunt de kabels controleren door ze allemaal even tussen de switch en de exp box te zetten, dan moeten beide lampjes branden. En heb je echt een Netgear GS10xE (x=5 of 😎 of een “net zo goede TP-link” of zoiets dubieus!


Dank voor je reactie beosound100,

de kabels zijn gecontroleerd en goed, dank voor de tip! ik heb ook echt de bovengenoemde Netgear GS105E zoals geadviseerd, maar dit werkt dus niet helemaal feilloos.

 

 


Als dit echt alle spullen zijn die je hebt aangesloten, dan toch nog eens naar die kabels kijken. Wat zegt trouwens speedtest met je glas verbinding? Geen haperingen te zien? Dit is natuurlijk geen waterdichte test, maar het heeft mij wel eens geholpen bij iemand met soortgelijke problemen. En anders, 0800-0402 bellen, dan moet een monteur het maar bekijken.