Skip to main content

Hallo, Ik ben momenteel in Spanje en wil dan tv kijken maar helaas is dit niet mogelijk dus is de vraag waarom niet.

Ik kan zonder horten en stoten youtube en netflix kijken maar kpn ho maar, Het beeld doet het 3 sec en dan stopt en gaat, denk ik, bufferen. Dat kan de hele avond duren. Ik heb van iemand Ziggo geleend en die doet het wel normaal. 

Vorig jaar deed de kpn het nog wel normaal.

Ik doe het streamen met chromecast op samsungtablet en mijn samsung A71 maar het blijft hetzelfde doet niets.

Wat gaan en kunnen wij er aan doen.

Ik doe het streamen met chromecast op samsungtablet en mijn samsung A71 maar het blijft hetzelfde doet niets.

Bij het streamen naar een Chromecast is het de Chromecast die zelf een verbinding met het iTV platform opzet om de uitzending op te halen. Dit gebeurt altijd met de "hoogste" kwaliteit en vergt ongeveer 6Mbps aan bandbreedte.

Als je op jouw tablet de beeldkwaliteit in de iTV app op laag zet, kan je dan op de tablet zelf wel probleemloos kijken? 


Dank voor je reactie.

Ik was het er vergeten bij te zetten maar ik wolde vanaf mijn tablet of mobieltje naar mijn philips tv streamen via de chromecast. Netflix doet het youtube doet het ziggo doet het(account geleend) maar kpn niet. Dat is het probleem.


Dank voor je reactie.

Ik was het er vergeten bij te zetten maar ik wolde vanaf mijn tablet of mobieltje naar mijn philips tv streamen via de chromecast. Netflix doet het youtube doet het ziggo doet het(account geleend) maar kpn niet. Dat is het probleem.

Vandaar ook die vraag in mijn vorige bericht.

Ik vermoed namelijk dat de beschikbare bandbreedte hier de bottleneck is.

Netflix en Ziggo GO gebruiken variabele bitrates die zich "aanpassen" aan de beschikbare bandbreedte. De iTV app kent maar drie bitrates en je moet er zelf één kiezen. Die keuze geldt echter alleen voor het kijken op de tablet zelf, bij het casten wordt altijd de hoogste bitrate gebruikt.

 

Dus nogmaals de vraag:

Als je op jouw tablet de beeldkwaliteit in de iTV app op laag zet, kan je dan op de tablet zelf wel probleemloos kijken? 


Ben ik weer, Ik heb alles gedaan wat ik moest doen. Heb de beeldkwaliteit op laag gezet, chromecast gereset en tablet opnieuw opgestart. Het is niet veel beter. Er wordt 10 sec gebufferd om 30 sec te kijken maar dat is vaak minder kijken na die 10 sec bufferen. 

Ik word er niet blij van.


Ben ik vergeten te vermelden op de tablet en mobielfoon gaat alles goed

 


Ben ik vergeten te vermelden op de tablet en mobielfoon gaat alles goed

Ook als de beeldkwaliteit op hoog staat?

 

Heb de beeldkwaliteit op laag gezet, chromecast gereset en tablet opnieuw opgestart.

Zoals ik al zei heeft de instelling van de beeldkwaliteit alleen invloed op TV kijken op de tablet zelf en niet bij het casten. Dat er dus geen verbetering is bij het casten is volstrekt logisch. Het gaat mij om het kijken via de tablet zelf.


@Nisu Een simpel iets om even te proberen, want dit simpele is vaak de oorzaak van jouw soort problemen. 

Heb je de cache van je browser al leeg gemaakt. (Meestal Geschiedenis in het nederlands).


Heb nu op mirroring gezet met mijn tablet. geschiedenis gewist had ook niet het gewenste resultaat. Beeld is niet het allerbeste resultaat maar het kan er mee door.

Ik denk dat ik het er hier maar bij laat en als ik thuis ben maar een ga experimenteren. 

 

Dank voor je tijd en advies

 


Ik denk dat ik het er hier maar bij laat en als ik thuis ben maar een ga experimenteren. 

En dat is nu net het probleem, wasrschijnlijk heb je er thuis geen last.

Vreemd overigens dat mirroring nog werkt immers bij mirroring is geen sprake van kopieerbeveiliging en dat is wel iets dat door de commerciële zenders afgedwongen wordt.

Die zouden dus moeten resulteren in een zwart scherm bij mirroring.