Skip to main content

Ik heb 2 tv's. 1 met ingebouwde chromecast en 1 met aangesloten chromecast. Beiden hebben het goed gedaan om te streamen. Sinds kort op beiden niet meer te streamen. Hij geeft aan KPN klaar om te streamen, maar er gebeurd niets. Al het andere wat ik steam werkt perfect, alleen KPN niet. Ik kan dus wel contact maken met de chromecast. Wie weet raad.

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

Ik begrijp dat je Google tv hebt en een KPN tv abonnement?

Kijk eens of je de KPN app op de smart tv kunt vinden, dan heb je KPN rechtstreeks op je tv en heb je de telefoon niet nodig. 

Zie hier voor meer informatie.


Wat is het merk en type van de televisie met ingebouwde Chromecast en welke versie is de Chromecast die aan de andere televisie gekoppeld is?

Welke Experia/KPN Box heb je in gebruik?

Heb je ook nog andere wifi toegangspunten in gebruik en zo ja, welke? (Merk en type)

Zelf ervaar ik geen problemen met het casten naar onze Sony KD-43XD8305 en naar een Chromecast 2.


Joop 2011…...

“Ik begrijp dat je Google tv hebt en een KPN tv abonnement?

Kijk eens of je de KPN app op de smart tv kunt vinden, dan heb je KPN rechtstreeks op je tv en heb je de telefoon niet nodig. “

Dat klopt. Ik heb de app op de smart tv staan. Omdat dit een tv is op de camping waar ik wel internet heb (ook van KPN), maar geen tv kom ik er nu achter dat het alleen te gebruiken is op de smart tv die op mijn huiswifi loopt, alwaar ik ook tv heb van KPN. Maar ik heb wel kunnen streamen naar de smart tv en sinds kort is dit dus ook niet mogelijk.


Hoi @roosmin . Ik begrijp dus dat dit probleem zich op de camping afspeelt? is die chromecast dan wel met hetzelfde netwerk verbonden? Heb je de stappen om de chromecast te installeren al eens opnieuw doorlopen? Hoe kom je daar trouwens aan wifi? Dat is toch geen gedeelde wifi?


Hoi Erwin,

Ik heb thuis een heel pakket van KPN wifi/tv e.d. en op de camping heb ik alleen een wifi aansluiting.

Chromecast is dus niet met het netwerk aangesloten waar ook het tv abonnement bij loopt. 

Roos


Chromecast is dus niet met het netwerk aangesloten waar ook het tv abonnement bij loopt. 

Dat maakt ook niet uit.

Is het jouw eigen wifi netwerk of het wifi netwerk van de camping?

Kan je wel Netflix casten via die (ingebouwde) Chromecast?


Ik kan alles steamen vanaf telefoon/tablet/laptop, behalve KPN met eigen wifi van KPN, 


Ik kan alles steamen vanaf telefoon/tablet/laptop, behalve KPN met eigen wifi van KPN, 

Wat is de snelheid van jouw Internet aansluiting op de camping?


Dat durf ik voor nu even niet te zeggen. Ik ben niet op de camping, maar heb verder nergens geen problemen mee met streamen. Geen hapering niets.......….