Skip to main content

Sinds enkele weken is in de avonduren sprake van heel traag internet (wifi) en ook itv valt weg.

Zeker wanneer er ook wordt getracht gebruik te maken van de wifi.

Heeft iemand idee hoe dit op te lossen?

Gebruik je dit soort dingen? 

 


Ja, we gebruiken die.


Vaak zijn dat toch de grote boosdoener voor je netwerk.  Het forum staat vol met problemen met die dingen. Ga een keer testen zonder. Verwijder ze en doe ook het modem direct in het stopcontact.  Reset het modem en kijk wat er gebeurt.  Vrijwel zeker zal er geen uitval meer zijn. Als dat het geval is weet je de oorzaak. Het gevolg is dan wel dat de tv ontvanger dan met een kabel zal moeten worden aangesloten op de experiabox.  Toevallig heb ik gisteren hetzelfde geadviseerd met exact hetzelfde probleem.  Hij melde vandaag dat het probleem inderdaad was opgelost toen hij de draadloze verbindingsets had verwijderd.


Goedenavond @Wesley1979, welkom hier op het forum! :blush:

Lastig dat je problemen ervaart met wifi en tv kijken. Ik zie dat @Joep1965 al wat tips heeft gegeven. Kom je daarmee verder? 


@Wesley1979  Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het is opgelost. Anders hoor ik het graag!


Die draadloze verbindingsset lijken inderdaad het probleem te zijn.

We hebben echter geen mogelijkheid een kabel door het huis te leggen.

Overigens wel vreemd dat de problemen zich alleen in tijdvak ca 20u -23u zich voordoen….

Wat is het alternatief?


Misschien eens kijken naar led lampen of opladers?


?