Skip to main content

Beste, 

Ik heb recent een nieuwe samsung frame 55” gekocht (hele mooie tv) ik heb daar de KPN iTV app op geïnstalleerd. Maar de beeld kwaliteit laat zeer te wensten over. Als ik het via de “oude” manier kijk met de setupbox is het beeld top super strak. Maar dan moet ik dus weer de setupbox gebruiken en die moet “zicht” hebben met de afstand bediening. Ik wilde juist af van al die kastjes. Is er een manier om het beeld wel vloeiend te krijgen. Op mijn laptop ziet het er wel goed uit. Ik heb een glasvezel verbinding van 100/100. Ik ga ervan uit dat mijn nieuwe TV het prima kan verwerken?

Groet Jeroen

Hoi @JeroenRaus . Welkom op het forum.

De kwaliteit van de app is anders dan de tuner. De tuner is beter maar dat wil nog niet zeggen dat het beeld van de app daardoor slecht zou moeten zijn.

Kun je het verschil in kwaliteit toelichten?


@Edwin_ , 

jazeker, geen probleem. Als ik kijk via de app dan is het beeld vaak niet scherm. Bij sport is de bal bij voetbal niet heel erg rond of scherp en niet goed te volgen. Rustig beeld (talkshow) is redelijk. Bewegende beelden (snel) gaat gewoon niet lekker. Gebruik ik mijn laptop of tablet dan is het wel ok in mijn ogen.

Groet Jeroen


Heeft die tv ook allemaal instellingen voor beeldverbeteraars? Soms wil experimenteren met deze settings voor een aanzienlijk betere kijkervaring zorgen. Mocht dat niet zo zijn, vrees ik dat de app te veel compressie gebruikt.