Skip to main content

Beste,

Beste,

Mijn schoonouders gaan van een senioren woning naar een verzorgingshuis.

Op het oude adres hebben ze KPN Alles-in-1 Glasvezel. Het verzorgingshuis heeft een KPN glas aansluiting.

Omdat mijn schoonouders niet in staat zijn om een aansluiting in hun appartement te regelen heb ik deze taak op me genomen. Appeltje – eitje…..dacht ik!

Op het adres van de zorginstelling heeft KPN een ‘Speciaal aanbod voor bewoners van zorginstellingen’. Zaterdag 29 mei heb ik contact opgenomen met 0800-0776 om dit te regelen.

Het abonnement op het oude adres is een oud abonnement en kon niet omgezet worden? De aanvraag voor het nieuwe adres kon al wel aangevraagd worden en daar zou een speciaal prijsje voor gemaakt worden van ik geloof 65,--. Maar het zorginstelling aanbod heeft een prijs van 37,50. Na dit aan de medewerker gemeld te hebben is hij gaan zoeken en uiteindelijk gevonden maar hij kon het niet selecteren. Na 33 minuten het gesprek beeindigd zonder nieuw contract en de boodschap dat er intern KPN een melding gemaakt wordt en ik zou terug gebeld worden.

Omdat de verhuizing 4 juni plaats vind en ik nog niks had gehoord heb ik maandag 31 mei aan het eind van de ochtend contact opgenomen. Het hele proces weer doorlopen en omdat het niet mogelijk was het oude abonnement over te zetten is het oude abonnement opgezegd en kon op het nieuwe adres uiteindelijk het zorginstellingen aanbod aangevinkt worden. Vervolgens een machtigingscode voor nummer behoud ontvangen en na ruim 53 minuten was het allemaal geregeld….Echter om dat ik geen bevestigings mail heb ontvangen 1 juni maar weer contact opgenomen en bleek er niets in het systeem te staan. Wederom hetzelfde gedaan als maandag en na 19 minuten aan de telefoon een machtigingscode ontvangen, een bevestigingsmail met AMOR code en een afspraak met de monteur voor vrijdag 4 juni om 13:00. Dat was mooi om dat het samen valt met de verhuizing van mijn schoonouders.

Op donderdag avond 2 juni komt er annulerings- mail binnen met als reden dat er al een bestelling geplaatst is of op dit moment nog een bestelling in behandeling is. Donderdag ochtend 3 juni wederom contact opgenomen met KPN. Het was de medewerker van dat moment volstrekt niet duidelijk waarom er geannuleerd was. Hij kon wel zien dat het contract op het oude adres was opgezegd. Het is bij KPN dus makkelijk op een contract op te zeggen maar een contract af sluiten lukt niet. Bij andere organisatie is dat andersom.

De KPN medewerker zou eea uit zoeken en hoe dan ook in de middag contact op nemen.

Donderdag eind van de middag was er nog niet terug gebeld dus heb ik weer contact opgenomen. Volgens de medewerker was er geen enkele aanwijzing dat een abonnement af sluiten niet zou lukken dus wederom het hele verhaal doorlopen. Zeer teleurstellend dat er pas een monteur beschikbaar is op 16 juni terwijl ik al een vrije dag had genomen om naar schoonouders te reizen om bij de in bedrijf stelling te kunnen zijn. Mijn schoonvader wordt 4 juni opgehaald bij de revalidatie en het enige wat hij kan is met de afstands- bediening in z’n hand TV kijken. Mijn schoonmoeder is blind en vandaag de dag erg afhankelijk van digitale ondersteuning zoals voorlezen.

Na iets meer dan 200 bel minuten, 5 SMS’jes met machtigings codes voor nummer behoud is er eindelijk weer een bestelling geplaatst maar kunnen mijn schoonouders pas over 1 ½ week gebruik maken van internet, telefoon en TV. (als de bestelling niet weer geannuleerd wordt)

Hoe kan KPN de aansluiting versnellen?

Hoi @Marsipilamie, welkom op het forum! Dit loopt duidelijk niet lekker. We gaan kijken of we dit kunnen versnellen. Zou je het forumprofiel willen invullen met de gegevens van je ouders. Ik heb dan in ieder geval  nodig het adres waar het op is aangevraagd, en op welke naam. Idealiter ook het klantnummer als je die bij de hand hebt.  Alle velden in je profiel waar ‘privé’ achter staat zijn alleen in te zien door jou en door ons moderators. Je kunt ook het veld ‘persoonlijke opmerking’ gebruiken voor aanvullende informatie die je kwijt wilt. 

Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan komen we er zo snel mogelijk op terug. Dit zal, gezien de tijd, wel morgen worden.


Hallo Erik, ik heb het forumprofiel ingevuld. Het ingevulde adres is het adres waar het op aan is gevraagd en de ingevoerde naam is vanmijn schoonvader waarop het is aangevraagd. Het ingevulde mobiele nummer is mijn nummer. Een klantnummer is nog niet verstrekt, daarom heb ik het lopende en het geannuleerde order nummer vermeld onder persoonlijke opmerkingen.


En wederom is de bestelling geannuleerd!

Dit is toch om te janken.

Ik kan wel weer gaan bellen maar dan krijg ik dezelfde call center medewerkers aan de telefoon die een kunstje heb geleerd wat ze uit kunnen voeren maar meer ook niet. Iemand met kennis van zaken aan de lijn krijgen lukt niet. Een klacht indienen is ook onmogelijk wat dan kom je in een irritant loopje naar FAQ. …..Ik heb geen vraag maar een KLACHT.

De moderator geeft aan we gaan kijken of we het kunnen versnellen……...Nog niks van gehoord.

Ik weet het niet meer. 


Er zijn meer providers in Nederland..


Ja, daar heb ik naar gekeken maar het verzorgingshuis heeft een KPN glas verbinding. Je kan een andere provider kiezen maar die zijn of onderdeel van KPN of bieden geen volledig pakket aan.

Ziggo kan ik bijvoorbeeld niet selecteren anders had ik dat allang gedaan.

Zelf heb ik ook KPN maar dat is niet meer zo heel lang. #klaarmetKPN

 


Hoi @Marsipilamie-1 / @Marsipilamie  . Met de gegevens die ik nu van je heb is niks te vinden. Ik vermoed omdat er nog helemaal geen order voltooid is op dat adres.

Kun jij de oude adresgegevens van je schoonouders ook in het profiel zetten en mij dan hier een seintje geven? Dan kan ik in ieder geval de gesprekshistorie bekijken om een beter beeld van de situatie te krijgen.


Hallo Erwin, ik heb de oude adresgegevens van mijn schoonouders vermeld onder persoonlijke opmerkingen.

Vanmiddag telefonisch contact gehad en de medewerkster had de beschikking over de hele historie. Vreemd dat jij dat niet kan zien. Ze wist me ook te vertellen dat ik vandaag terug gebeld zou worden want men is er mee bezig? Als ik voor 18:00 niet gebeld was moest ik zelf maar even contact opnemen.

Dat ga ik nu maar even doen…………….want uiteraard ben ik niet terug gebeld.


Je hebt een oud adres vermeld. Met zelfde huisnummer. Postcode verschilt één letter. Ook daar vind ik niks op.

Kloppen deze gegevens wel? Hadden jouw schoonouders KPN (particuliere ) diensten op dat oude adres? 


Het adres was idd niet correct, (oude huisnummer bij de nieuwe postcode) en is hersteld.


Dank. Ik heb nu een beeld van de situatie. 

Er loopt momenteel een klacht.  Daar is een casemanager aan toegevoegd die contact met jou zal gaan zoeken. Tevens is er naar aanleiding van die klacht nader onderzoek gedaan waarom bestellen niet lukt. Het lijkt op een technisch probleem en ik weet niet of ze dit snel kunnen oplossen. Dat is voor mij ook koffiedik kijken. We zullen dit moeten afwachten.

Ik verwacht niet dat er dit weekend gebeld word, helaas. Dat zal volgende week worden.


Dankjewel voor de terugkoppeling.

We zullen het bericht af wachten.