Skip to main content

Televisie: kan wel Netflix kijken maar geen televisie.

Heb daarover 2 dagen geleden met KPN gebeld, toen kon ik (even) weer televisiekijken.

Eenmaal alles uitgezet, weer geen televisie. Vanaf begin bellen tot einde gesprek duurte het wel ¾ uur. De afstandsbediening is goed, werkt goed met Netflix.

Ik hoef er eigenlijk niet te zeggen dat dit ZEER frustrerend is.

Vanochtend weer gebeld, al dat gelul omtrent “wat mooies ze in de aanbieding hebben” en “op internet staan al de antwoorden” (wat zeer zeker helemaal NIET zo is) geluisterd. Daarna was de wachttijd geschat 12 tot 15 minuten.

Gewacht, naar het muziekje geluisterd, en plotselings, naar zo’n 20 minuten, viel de lijn dood! Gewoon weg, afgesneden.

Dat mijn tevredenheid met KPN reeds ver onder de 0-punt is gezakt hoef ik eigenlijk niet meer te vertellen. Wij zijn juist van Ziggo overgestapt vanwege het glas-kabel, maar blijkbaar toch een verkeerde keuze gemaakt. Mijn vrouw is al op het punt van opzeggen, ik niet ver daarvan.

 

>> Wij willen graag een afspraak maken met een monteur die wel weet hoe en wat.

 

Moet nog bij zeggen dat, wanneer wij de tv uitzetten de stroom er compleet af gaat. Wij gebruiken de stand-by niet, dat scheelt al gouw € 50,= per jaar aan stroomkosten en minder risico op brand.

Met de apparatuur van Ziggo was dit geen probleem.

Wij kijken ook zeer weinig TV / Netflix, soms wel een maand of langer niet. De apparatuur moet dit in mijn ogen aan kunnen.

 

Met vriendelijke groet,  . . . .

Televisie: kan wel Netflix kijken maar geen televisie.

Heb daarover 2 dagen geleden met KPN gebeld, toen kon ik (even) weer televisiekijken.

Eenmaal alles uitgezet, weer geen televisie. Vanaf begin bellen tot einde gesprek duurte het wel ¾ uur. De afstandsbediening is goed, werkt goed met Netflix.

Ik hoef er eigenlijk niet te zeggen dat dit ZEER frustrerend is.

Vanochtend weer gebeld, al dat gelul omtrent “wat mooies ze in de aanbieding hebben” en “op internet staan al de antwoorden” (wat zeer zeker helemaal NIET zo is) geluisterd. Daarna was de wachttijd geschat 12 tot 15 minuten.

Gewacht, naar het muziekje geluisterd, en plotselings, naar zo’n 20 minuten, viel de lijn dood! Gewoon weg, afgesneden.

Dat mijn tevredenheid met KPN reeds ver onder de 0-punt is gezakt hoef ik eigenlijk niet meer te vertellen. Wij zijn juist van Ziggo overgestapt vanwege het glas-kabel, maar blijkbaar toch een verkeerde keuze gemaakt. Mijn vrouw is al op het punt van opzeggen, ik niet ver daarvan.

 

>> Wij willen graag een afspraak maken met een monteur die wel weet hoe en wat.

 

Moet nog bij zeggen dat, wanneer wij de tv uitzetten de stroom er compleet af gaat. Wij gebruiken de stand-by niet, dat scheelt al gouw € 50,= per jaar aan stroomkosten en minder risico op brand.

Met de apparatuur van Ziggo was dit geen probleem.

Wij kijken ook zeer weinig TV / Netflix, soms wel een maand of langer niet. De apparatuur moet dit in mijn ogen aan kunnen.

 

Met vriendelijke groet,


Welk type TV decoder heeft u en hoe is die aangesloten vanaf het modem en naar de TV ? Gebruikt u een draadloze verbindingsset (DVS) ?


Ik zei al dat ik er een monteur langs wil hebben. En wel een die verstand van zaken heeft.

Paar dagen geleden had ik het zelvde euvel en was ik samen met de tel. service ¾ uur bezig met het oplossen van het probleem. Naast een wachttijd aan de telefoon van zo ca 25 minuten, en 2 dagen geleden gewoon na 20 minuten wachten uit the wachtrij gegooid.

En via deze weg gaat het alleen nog langzamer.

De TV heeft het sinds begin dat wij KPN hebben goed gedaan, alleen in het begin waren er wat probleempjes.

Ik wil het zo hebben dat wij ter iedere tijd betrouwbaar ontvangst op alle kanalen zowel Netflix hebben.

Internet doet het goed, alleen kunnen wij geen TV kijken, wel netflix.

 

 

Aansluiting via WIFI (draadloos), KPN kabel.

1: Zwarte schijf, KPN Super WIFI 2.0; lampje staat op permanent groen

2: Zwarte vierkante doos Arris VIP5202   KPN F1371J46500, middels HDMI aan TV verbonden.


@zeer boze klant XXL 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Ik en @HansaanZet zijn net zoals jij klant bij KPN.

 

Vul je gegevens in je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) ernaar kijken en op afstand meten.

Helaas hebben zij het heel erg druk, kan daardoor een paar dagen duren.

 

P.S.

De Wifi verlengers, ondersteunen deze wel IGMP Snooping? Anders gaat IPTV er niet of niet goed overheen en hebben de KPN tv decoders problemen. 


Hoi @zeer boze klant XXL . Welkom op het forum.

Erg jammer dat tv niet goed werkt.  Ik vermoed dat het door de manier van aansluiten komt.  Een kabel rechtstreeks van de experiabox naar je itv tuner is beter.

Verder is uitzetten een optie maar dan duurt het wel langer voordat alles weer in de lucht is. En het is foutgevoeliger. Standby mode zou hierbij wel helpen. 

Heb jij de mogelijkheid om zelf een kabel van de modem naar je tuner te trekken? 

Een monteur kan dit ook maar daar zitten wel kosten aan verbonden.  Je kunt zo'n monteur zelf inplannen via:

https://www.kpn.com/service/monteur/servicemonteur.htm


De modem zit in de meterkast, de tv in de woonkamer. Ik wil geen 2de kabel hebben, de stroomkabel is al vaak in de weg.

Wij hebben bewust voor draadloos signaal gekozen.

Het systeem heeft het tot recent goed gedaan, ik zie geen reden waarom dit niet zo zou blijven. Wat u voorstelt is gewoon een goedkope oplossing waarvan ik de kosten moet dragen. Daar ben ik niet eens mee.

Alle onderdelen van het systeem zijn van KPN. Het nog geen jaar oud en valt dus nog onder garantie.

De door u aangeboden servicemonteur kost € 70,= voor installatie etc. Ik zie niet dat ik zou betalen wanneer het om garantie gaat.

Ik wil bij zeggen dat het hier niet on installatie gaat, maar om reparatie tijdens garantieperiode.

Ik wil dat een monteur langskomt en dit oplost.

 


Van uit kpn wordt een wifi verbinding voor de tv ontvanger, met bv de superwifi's, niet ondersteund en geadviseerd. Een monteur gaat je daarbij ook niet helpen. En zeker niet gratis.

Zelf heb ik de Nokia streamingbox 8000 op de tweede tv. Die staat op een plek zonder LAN aansluiting. De Nokia ondersteunt zelf wifi-verbinding en de KPN ITV app voor Android-TV.

Ondersteunde wijze's van tv ontvanger (Arris/Arcadyan) verbinden met het modem

Direct via LAN kabel

Via LAN met evt. een switch ertussen ( uiteraard aanbevolen switch; Netgear met E aanduiding)

Via Verbindingsset 

een monteur zal op een van deze wijzen de ontvanger aansluiten.


@zeer boze klant XXL 

Een vaste UTP kabel is en blijft altijd het beste.

 

De DVS kan het goed gedaan hebben, maar er zit steeds meer vervuiling op het lichtnet en dat is de reden dat deze dingen steeds minder geschikt zijn (helaas).

 

Een andere optie is een MOCA gebruiken, als er een coax kabel van de meterkast naar de kamer loopt.

Zie o.a. hier. 


Wat is een MOCA?

Wat is DVS?

Wat is UTP?

Wat is een Experia box?

Allemaal termen die de gewone leek niets zeggen.

Het systeem so als het er nu staat is door een KPN monteur geplaatst en aangesloten en heeft het maandenlang goed gedaan. Nu plotslings is er een probleem en KPN zwijgt in alle talen. En na 20:00 zijn ze dicht. Was is toch maar bij Ziggo gebleven.

De ronde schijf is door de KPN monteur zelf aangeraden en geplaatst en aangesloten. Netflix doet het goed, en een tv programma, maar ik kan niets veranderen, geen kanalen kiezen. Ik weet niet een wat programma het is.

En wij willen geen snoeren door de huiskamer, de stroomkabel is al lastig. De TV is mobiel opgesteld, na gebruik gaat die in zijn hoekje terug. Dit is juist de reden waarom wij voor draadloos kozen.

En, zo als reeds gezegd, tot recent heeft alles het gedaan, plotslings is het niet goed en niemand weet de antwoord. Mooie service .. . . . . Waarvoor betaal ik maandelijks?

 


Uw manier van communiceren is niet echt uitnodigend voor andere forumleden om te reageren.  U heeft een linkje gekregen om een monteur te bestellen dus dat kunt u dan maar het beste doen. Als de fout niet bij kpn ligt dan zijn de kosten voor u zoniet dan heeft u geen kosten. Zo werkt het bij Ziggo ook!


Wat is een MOCA?

Wat is DVS?

Wat is UTP?

Wat is een Experia box?

 

Blijf netjes s.v.p.

Wij zijn net als u klant bij KPN en wij helpen elkaar graag.

Een moderater (KPN medewerker) kijkt ook mee en helpt ook.

 

Ik had voor de Moca een link toegevoegd, zie boven.

Met een Moca kan je internet over de coax kabel verzenden, dan hoef je geen extra UTP kabel te leggen.

 

UTP kabel, dat is de kabel die vanaf de Experiabox naar de KPN tv decoder, computer, etc. loopt.

Aan beide kanten zit een platte 8 voudige connector. 

En deze zijn het beste en storingvrij.

Je kan ze in mooie platte gootjes of in de plint wegwerken of in een loze leiding of coax kabel eruit en UTP kabel erin, etc.😉

 

DVS

Dat zijn draadloze netwerkadapters. 

Daarmee kan je het internet signaal over de 230 volt netwerk sturen.

Omdat daar veel vervuiling opzit, geven deze veel problemen.

 

Experiabbox.

Dat is de Router, modem van KPN.

 

KPN tv decoder.

Het kastje waar een UTP kabel op binnenkomt en het IPTV signaal omzet in het signaal dat je via de HDMI op je tv het beeld kunt zien.

 

En ik onderschat de gewone leek niet, want die weet meer dan u denkt.

En via www.google.nl kunt u heel erg veel vinden.😉😉


Beste Joop2011,

Dank je, nu weet ik ook een beetje meer. Ik ga proberen een UTB kabel van de modem naar de TV te trekken. Maar eerst maar los zodat ik kan zien of het werkt of niet.

Op mijn Super WIFI 2.0 (de ronde schijf van KPN zitten 2 UTB aansluitingen, Lan 1 en Lan 2. Kan ik het daar aansluiten of moet her per se direct in de TV adapter gaan, daar zit maar 1 UTB aansluiting. Dan kan ik de schijf van kpn weg doen.

Bij ons zitten de aansluitingen als volgt:

Modem, met 1 utb kabel naar een router boven, de oude (Ziggo) modem kwam met signaal niet door de beton (met ijzer) vloer, dus maar een harde verbinding gemaakt. De WIFI van deze oude modem was toen uitgeschakeld.

Op de TP link  router heb ik wel minimaal > 30m  WIFI bereik, ook door de beton vloer, in de garage kan ik nog internetten. Via deze router gaan ook de computer (UTB)(I.v.m. werk moest deze computer vast bedraad zijn, WIFI is te open, security eisen), een laptop en telefoon en zonnepanelen etc. Met al deze configuratie en aansluitingen hebben wij nooit problemen ondervonden. Ook niet met het nieuwe KPN systeem. In de ziggo tijd was ook de TV met een coax verbonden, maar niet door de modem maar door middel van een signaal splitter en een losse versterker voor de modem.

De WIFI van de KPN modem wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor de TV.

Ik denk dat het probleem niet aan de verbindingen ligt maar aan de software die deze verbindingen werkend moet maken. Ik kan namelijk bijna alles doen met de afstandsbediening behalve TV zenders kiezen. Een zender komt automatisch aan, ik weet niet welke. De hardware werkt dus, de verbindingen werken, ook Netflix werkt prima (wij gebruiken alleen TV en Netflix). Alleen, geen TV. Ik zie dus eigenlijk niet waarom een vaste kabelverbinding een verschil zou maken. Die doet / deed toch niets anders dan wat de WIFI gedaan heeft, maar nu niet meer. 

Voor de goed orde, bij ons gaat alle apparatuur uit en niet op stand-by. De opladers voor de telefoons zitten achter een timer. Alleen wat niet uit kan, blijft aan z.a. koelkasten, vriezer, magnetron. Vaatwasser en wasmachine / droger gaan vanzelf uit wanneer ze klaar zijn. All de kleine verbruikers die ongezien aan blijven verbruiken toch behoorlijk wat stroom over een jaar, je zit gouw boven de € 50,= per jaar, veel meer met de huidige energieprijzen. En er is minder brandgevaar. En, wij sparen energie in zijn geheel.

Met vriendelijke groet,

H.

 

 


@zeer boze klant XXL

 

Het is UTP (unshielded twisted pair)

 

Je kan vanaf de Wifi verlenger met 1 UTP kabel naar de KPN tv decoder gaan en kijken hoe dat werkt.

Dit wordt niet door KPN ondersteund. 

 

Het beste is en blijft vaste UTP kabels.

Heb ik zelf ook gedaan en daarna had ik geen storingen meer.

 

Het is éénmalig veel werk, maar geeft daarna ook veel plezier.

 

Succes en ik hoor het graag. 

 

P.S.

Het uitzetten van de KPN tv decoder heeft als nadeel dat hij elke keer opnieuw moet opstarten en dat duurt vrij lang.

Wij zetten de apparatuur gewoon op stand-by (zoveel gebruiken de moderne apparaten gelukkig niet meer in Stand-By.)

Telefoon opladers doen wij alleen in het stopcontact als wij iets opladen, anders halen wij ze eruit.

Een timer gebruikt ook energie (volksmond stroom).😉