Skip to main content

Bij een “nieuw” TV en internet abonnement hebben we ook een nieuwe ontvanger gekregen. 

Het is me gelukt om een externe HDU aan te sluiten, hij wordt namelijk herkend. Maar dan houdt het op. de explorer doet niets en ook via de VLC player wordt geen schijf gedetecteerd. 

 

Werkt dit wel? Of moet ik iets in de instellingen wissen? Of eerst wachten tot een index is gebouwd? 

Een Samsung T5 SSD werd niet ondersteund, moet ik waarschijnlijk opnieuw formatteren. Maar de deze grote 2TB harde schijf werd zoals gezegd wel herkend. 

Hoi @MK23 
Dat is allemaal uitgesloten
Je kunt je telefoon opladen via de USB steker, maar dat is het dan ook.


Ontwikkelaarsopties activeren


Dat is allemaal uitgesloten
Je kunt je telefoon opladen via de USB steker, maar dat is het dan ook.

Hoe kom je daar nu toch bij, de USB poort van de TV+ Box is prima te gebruiken om een USB stick of externe schijf op aan te sluiten.


Ontwikkelaarsopties activeren

Is niet nodig en ik zou ook niet weten hoe je dat zou kunnen doen op een Android TV.


Ontwikkelaarsopties activeren

Is niet nodig en ik zou ook niet weten hoe je dat zou kunnen doen op een Android TV.

Instellingen > Apparaat >Apparaatvoorkeuren > Over >  paar keren drukken op Os-build van Android Tv > 


Een usb stick of externe schijf werkt wel. Maar het is geen Windows. Het ding is niet te vinden onder stationsletter F ofzo. De externe opslag word ergens in het bestandsysteem aangekoppeld. Om te weten waar dat is moet je ff Googlen. 

En ik betwijfel of het NTFS wat Windows standaard gebruikt ondersteund word. Kon wel eens wezen dat je FAT32 moet gebruiken...


Android leest prima ntfs.

 Je moet een bestandsbeheer app downloaden uit de playstore. Bijvoorbeeld File Manager +.


De bestandsbeheerapp is (standaard) geïnstalleerd maar hij opent de externe hdu niet. Daarbij heb ik net het icoontje voor toegang tot de externe schijf gewist. Geen idee wat daar gebeurd is. 

Ik kan een schijf opnieuw formatteren, maar ik ben nu al door de tijd heen die ik me geef om dit soort issues op te lossen. 

Helemaal omdat een Onedrive share van mijn NAS naar een Onedrive account probleemloos werkt en ik via de 1Gbit verbinding zonder problemen kan streamen wat niet zomaar beschikbaar is.