Skip to main content

Ik heb geen teletekst op de DIW 7022. Dit had ik op de Arris VIP 2952 wel.

IK HEB NL GEEN TELETEXT OP DE DIW 7022 EN OP 

DE ARRIS 2952 ZIT HET WEL

Dit kan helaas niet


Hoi @zweetsok ,

KPN ruilt ze inderdaad niet om.

Je kan wel op Marktplaats een Arris of Arcadyan HMB2260 kopen.Dat werkt in principe gewoon.

 


Op de DIW 7022 zit wel teletekst, is zelfs een voorgeïnstalleerde app.

Staat tussen de overige apps.


Op de DIW 7022 zit wel teletekst, is zelfs een voorgeïnstalleerde app.

Staat tussen de overige apps.

Een app is natuurlijk heel wat anders dan bijvoorbeeld de teletekst ondertiteling via 888 en andere specifieke teletekst functies die de app niet heeft.


Hallo @Galdor68 , @zweetsok heeft het over het missen van TXT niet over de bijbehorende ondertiteling.

 


Hoi @zweetsok ,

KPN ruilt ze inderdaad niet om.

Je kan wel op Marktplaats een Arris of Arcadyan HMB2260 kopen.Dat werkt in principe gewoon.

 

Hallo @martijn197108 je gaat hier toch geen heling propageren😡


Hallo @martijn197108 je gaat hier toch geen heling propageren😡

Tuurlijk is het niet netjes dat mensen die dingen verkopen, maar het is natuurlijk wel zo dat als je de DIW7022 vervolgens netjes terugstuurt, je feitelijk KPN een ontvanger weer '’teruggeeft'’.

Dan is er m.i. niks mis mee.

 

Maar uiteraard zou ik nog steeds graag willen zien dat KPN een keuze bied tussen iTV en TV+, dan zijn deze capriolen niet nodig.TV+ is gewoon nog niet af en ongeschikt voor sommige klanten.

Zoals een senioren afstandsbediening.Die kan tot nu toe enkel op de iTV ontvangers, KPN is er dan wel mee bezig er eentje te ontwikkelen, maar tot die tijd laten ze klanten die zo'n afstandsbediening nodig hebben in de steek.Ze moeten in dat soort gevallen gewoon een iTV ontvanger aanbieden!

 

Tot zover mijn mening, er gaat ook heel veel goed bij KPN maar dit is echt een flinke domper.

 


@zweetsok 

Op de DIW7022 zit teletekst.

Dat is een aparte app die kan downloaden.

 

Ondertitels, waar jij het waarschijnlijk voor wilt gebruiken, werkt bij de DIW7022 anders.

Zie hier.

 


Hallo @martijn197108 je gaat hier toch geen heling propageren😡

Tuurlijk is het niet netjes dat mensen die dingen verkopen, maar het is natuurlijk wel zo dat als je de DIW7022 vervolgens netjes terugstuurt, je feitelijk KPN een ontvanger weer '’teruggeeft'’.

Dan is er m.i. niks mis mee.

 

 

Als je je TV-abo opzegt stuur je de bruikleen-ontvanger terug en heb je geen recht meer op een (illegale) onvanger.

Het is niet goed te praten wat je propageert @martijn197108 , een negatieve beoordeling in je dossier.😎


Als je je TV-abo opzegt stuur je de bruikleen-ontvanger terug en heb je geen recht meer op een (illegale) ontvanger.

Daar heb je wel gelijk in, alleen is het gewoon wel de kortste klap.Er zijn hier al heel veel discussies over geweest.Het blijft natuurlijk ook een keus en het risico van de koper en verkoper.

Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik zelf nóóit KPN apparatuur heb verkocht😊

 

Overigens heeft een moderator ooit aangegeven dat het niet persé illegaal hoeft te zijn:

 


Op de DIW 7022 zit wel teletekst, is zelfs een voorgeïnstalleerde app.

Staat tussen de overige apps.

Een app is natuurlijk heel wat anders dan bijvoorbeeld de teletekst ondertiteling via 888 en andere specifieke teletekst functies die de app niet heeft.

Maar dat schrijft @zweetsok niet...die heeft het over teletekst, en de app is identiek aan de ouderwetse teletekst via de tv-zender. 

Ondertiteling werkt op de +Box inderdaad anders, maar daar vraagt @zweetsok niet naar.


O, ik zie dat @JanD dit ook al had gemeld.🙂

Overigens is het het handigst als je de teletekst app gewoon op je telefoon gebruikt.


Hallo @martijn197108 je moet je nu niet gaan verschuilen achter de melding van een moderator.

Als je weet dat het illegaal is, moet je het gewoon niet willen.

KPN heeft nu eenmaal het bruikleen-principe, dus theoretisch kan er niets verkocht worden, dan weet je bij voorbaat al dat als er iets te koop staat, dar het niet koosjer is en moet je het niet willen kopen, een kwestie van morele instelling.

 


Hallo @JanD ,

Ik ben het wel met je eens dat het niet netjes is om te doen.

Ik zal het advies dan ook maar niet meer geven, OK?

 

 

Maar ik hoop toch echt dat KPN -eventueel tegen een vergoeding- TV+ ontvangers om wil ruilen naar iTV ontvangers.

 


Maar ik hoop toch echt dat KPN -eventueel tegen een vergoeding- TV+ ontvangers om wil ruilen naar iTV ontvangers.

Hallo @martijn197108 zoals KPN dit reeds eerder heeft meegedeeld, gaan ze dat niet meer doen.

Klanten die nog een ‘oud’ model decoder hebben krijgen een soortgelijke decoder.

Klanten die de nieuwste DIW7022 hebben kunnen nooit meer terug naar een vorig model.

Klanten met het nieuwe model kunnen wel na minimaal 1 maand gebruik het tv-abo opzeggen en naar een ander tv-abo kijken bij een andere provider.

 


Ik weet het @JanD .

En toch blijf ik het hopen dat dat gaat veranderen 🙂

 

Ik ben zelf in ieder geval heel tevreden met mijn Arris en ga deze dan ook niet omruilen...Ik adviseer aan andere mensen om daar ook nog mee te wachten of gewoon niet te doen.


Beste @JanD  en @Ratonesque knap hoor dat jullie beiden uit de gestelde vraag opmaken dat dit over teletekst in zijn geheel gaat. 

 

Ook dan is een app opstarten een extra stap in plaats van wat we 'gewend' zijn hoe dit werkte.


Beste @JanD  en @Ratonesque knap hoor dat jullie beiden uit de gestelde vraag opmaken dat dit over teletekst in zijn geheel gaat. 

 

Ook dan is een app opstarten een extra stap in plaats van wat we 'gewend' zijn hoe dit werkte.

Ik gaf antwoord op de vraag van @zweetsok. Die had het niet over ondertiteling.

Die wilde zijn ontvanger omruilen omdat er geen TT op zit...maar ja. dat zit er dus wel op.

Dat het een app is...vergt een paar handelingen meer, maar valt erg mee hoor...maar het handigst blijft de teletekst-app op je telefoon, die gebruik ik al jaren, ook al toen het nog op de oude manier werkte.


Ik denk dat @zweetsok  vooral wil weten van een moderator of het mogelijk is om te ruilen en niet van mede forum leden 😉

 

 volgens mij heb je sowieso 2 weken bedenktijd als je bent overgestapt naar tv plus , althans dat werd mij door de servicedesk wel aangeboden.


Ik denk dat @zweetsok  vooral wil weten van een moderator of het mogelijk is om te ruilen en niet van mede forum leden 😉

 

 volgens mij heb je sowieso 2 weken bedenktijd als je bent overgestapt naar tv plus , althans dat werd mij door de servicedesk wel aangeboden.

Hallo @pietheingrun , als je alleen van KPN een reactie wilt hebben, moet @zweetsok rechtstreeks met KPN contact opnemen en de vraag niet in een openbaar forum plaatsen..

Met die 14 dagen bedenktijd kun je in de regel niet meer terug naar oude contracten, dat staat dan ook altijd duidelijk in de mail vermeld, als je dat niet wilt moet je meteen na ontvangst van de mail reageren voordat de bestelling in gang wordt gezet.


@JanD

Helemaal met je eens.

 

@zweetsok en @pietheingrun 

En zoals ik heb aangegeven, zie boven, zit teletekst wel degelijk op de DIW7022.

En ondertiteling werkt op een andere manier, zie boven (in mijn eerdere reactie) met link.😉


Ik begrijp de wen maar het is helaas niet mogelijk om weer terug te stappen naar een ouder type ontvanger zodra je over bent naar KPN TV+, dat is nu eenmaal een feit. Verder is vrijwel alle apparatuur die KPN uitlevert in bruikleen dus ik kan mij niet voorstellen dat ontvangers in kwestie legitiem op Marktplaats worden aangeboden. Ik zal dat dan ook willen afraden en het advies in kwestie ook.Â